Omin käsin vauvalle

Olen ajatellut tehdä itse kaukalopussin vauvalle. Tuleekohan tarpeeksi lämmin jos päällinen on collegea, välissä vanu ja vuorina teddyä? Pitäiskö olla jotain tuulenpitävää lisäksi... Löytyis tuommosta vuorikangasta kyllä. Kuinkahan paksuja ne valmiit on :D
 
Mä ooooon ihan superkateellinen teille ketä osaatte käsillänne luoda! Itellä on kaks vasenta kättä joten omin kätösin tekeminen on pelkkää helvettiä.
Täällä on toinen jolle ei ole suotu tälläisiä taitoja. Välillä olen yrittänyt, mutta ei siitä vaan tuu mitään. :confused::grin
 
Ihanaahan se on, kun omin käsin vauvalle tekee. Edellyttää kuitenkin sekä osaamista että aikaa. Esikoiselle tein sukkia, peiton ym. kutoen. Nyt en ole ehtinyt/jaksanut värkätä mitään. Pitäisi kyllä toisellekin tehdä. Ompelukoneen kanssa olen melko tumpelo, joten jotain kudottavaa pitäis keksiä.
 
Pikkuinen päiväpeitto pinnasänkyyn oli pakko ommella, kun Eurokankaasta löytyi ihana jääkarhukuosi. Sitä voi pitää sitten sellaisena touhualustana vaikka olkkarin lattiallakin kun on kivan napakka päälikangas. Laitoin sisälle ohuinta löytämääni vanulevyä ja alapuolelle peruspuuvillakangasta. Tänään varmaan perehdyn noihin tossuihin lisää. Etsin eilen netistä pari kaavaa. Nyt on ainakin kolmet junasukat vähän eri koossa, pieni merinovillainen pipo, parit lapaset, kahdet haalarit eri kokoa, yksi bodytyylinen lahkeeton haalari ihan testimielessä, parit pöksyt, toiset villaa, toiset puuvillalangasta neulotut. Ja unipesä tosiaan. Tuntuu että tärkeimmät on tehty. Silti nuo ihanat pikkuhaalarit houkuttelevat edelleen, oikein sellaiset pikkumiehen pöksyt. Katsotaan josko tässä jo vähän rauhoittuisi. Toukkapussi tietty vielä houkuttelisi kanssa....
 
Pikkuinen päiväpeitto pinnasänkyyn oli pakko ommella, kun Eurokankaasta löytyi ihana jääkarhukuosi. Sitä voi pitää sitten sellaisena touhualustana vaikka olkkarin lattiallakin kun on kivan napakka päälikangas. Laitoin sisälle ohuinta löytämääni vanulevyä ja alapuolelle peruspuuvillakangasta. Tänään varmaan perehdyn noihin tossuihin lisää. Etsin eilen netistä pari kaavaa. Nyt on ainakin kolmet junasukat vähän eri koossa, pieni merinovillainen pipo, parit lapaset, kahdet haalarit eri kokoa, yksi bodytyylinen lahkeeton haalari ihan testimielessä, parit pöksyt, toiset villaa, toiset puuvillalangasta neulotut. Ja unipesä tosiaan. Tuntuu että tärkeimmät on tehty. Silti nuo ihanat pikkuhaalarit houkuttelevat edelleen, oikein sellaiset pikkumiehen pöksyt. Katsotaan josko tässä jo vähän rauhoittuisi. Toukkapussi tietty vielä houkuttelisi kanssa....

Ihana ♡ minä en oikein tuota neulomista tai virkkaamista taitaa, sen että sukat osaan tehdä ja isoäidin neliön :D mut ommellut oon senkin edestä jo 5 bodya, 3 housut, yökkärin ja haalarin :D kokoa 56 ja 62 kaikki, ommeltavaa riittää vielä jos ei meinaa ostaa kuin kirpparilta :)
 
Mä olen löytänyt kirppikseltä niin paljon kivoja vaatteita että pysyttelen mahdollisuuksien mukaan kauempana ompelukoneesta. On mennyt monituiset kerrat jo hermot kun vanha singer tekee puolet ajasta omiaan ja sen toisen puolen taas minä sählään. Sain kun sainkin kuitenkin kahdet pikkutossut tehtyä. Olisin halunnut käyttää loistavia jämäpaloja nahkaa, mutta eihän tuo kone suostunut ompelemaan sitä lainkaan.
 
Täällähän on ahkeria käsitöiden tekijöitä. Miten ehditte töiden, kodinhoidon, lasten ym. ohella? Välillä tuntuu siltä, ettei aika meinaa riittää mihinkään. Jos jää ylimääräistä aikaa, niin nukun. :D Mutta jossain vaiheessa tekis mieli edes joku pieni käsityö tehdä. Ehkä sit äitiyslomalla viimeistään... Tai vaikka kesälomalla.
 
Mulle tuo neulominen on ihan oheistoimintaa illalla tv:n ääressä. En yksinkertaisesti osaa olla ilman että kädet tekee jotain. Ompelukonehommat vaatii enemmän aikaa ja niitä olenkin tehnyt tyyliin viikonloppuna tai nyt kun kesäloma alkoi. Pienissä vaatteissa ei onneksi kauaa kestä, ja uutta tulee tiuhaan tahtiin.
 
No näinkun on monta vuotta ommellut ja sitä varten oma huone kaikkine koneineen, niin siinä yhden bodyn valmistumisessa leikkaamisesta ompeluun menee alle 2h :confused: ja ei oo vielä muita lapsia pyörimässä jaloissa, pitää nyt ommella jos ei mahdolliselle toiselle lapselle sitten kerkeäkään :D En kylläkään harrasta mitään tv:n katselua lainkaan niin siitä sitä aikaa jää. Lomalla sit ehtiikin ihan kunnolla :rolleyes:
 
Mulle tuo neulominen on ihan oheistoimintaa illalla tv:n ääressä. En yksinkertaisesti osaa olla ilman että kädet tekee jotain. Ompelukonehommat vaatii enemmän aikaa ja niitä olenkin tehnyt tyyliin viikonloppuna tai nyt kun kesäloma alkoi. Pienissä vaatteissa ei onneksi kauaa kestä, ja uutta tulee tiuhaan tahtiin.

Joo, mulla oli kans toi tapa esikoista odottaessa, että telkun ääressä tein.
Mulla monesti aika kausittaista kutomisinnostus. Välillä tullut tehtyä useampi käsityö, esim. muutamat sukat ja sitten taas voi mennä pitkään ettei tuu tehtyä mitään.
 
Joo, mulla oli kans toi tapa esikoista odottaessa, että telkun ääressä tein.
Mulla monesti aika kausittaista kutomisinnostus. Välillä tullut tehtyä useampi käsityö, esim. muutamat sukat ja sitten taas voi mennä pitkään ettei tuu tehtyä mitään.

Mullakin yleensä kausittaista. Yleensä syyskuussa iskee hullu neulontavimma ja tulee tehtyä villasukkia kumminserkunkaimallekin. Sitten hyytyy jossain vuoden vaihteessa. Nyt taas tuli tuossa hutikuun tietämillä kunnon vimma, ja nyt alkaa vähitellen laantua kun idikset alkaa loppua taas kesken.
 
Sain just kaverin vauvan pajuneliö-peiton valmiiks, ja tänään kävin hypistelemässä lankoja omalle. (En vielä ostanu!) Isoäidinneliö ei oikein hetkauta, enkä kyllä tota pajuneliöökään pojalle miellä. Tai siis joo, tiedän pari kotia johon se sopis poikaväreissä, mutta mun kotiin ei. Varmaan kolmio-tilkkuja alan väkertää. Mustaa, harmaata, mintunvihreetä ja ehkä valkoista.
 
Täytyy perehtyä tohon pajuneliöön. Uusi tuttavuus minulle. Isoäidinneliöistä (pienistä) on tullut peitto tehtyä. Myös sellaisesta V:n mallisista silmukoista tein peiton... Arvatkaa vaan, muistanko tekniikan nimeä. :grin
 
Pikkuinen kudottu myssy valmistui tänään. Lomamatkalle otan varmaan virkkuukoukun mukaan ja teen vaikka takin. Kreetalla voi olla niin kuuma, että pitää keksiä tekemistä varjossa istuen.

Noissa käsitöissä oleellisita on minulle se henkinen valmistautuminen. Samalla hinnalla ja helpommalka saisi tuotteet valmiina. :-)
 
Johan taas pomppas, kun Pinterestistä löytyi ihania idiksiä virkattuihin helistimiin! Oon nyt virkannut sellaisen puurenkaan ympärille yhden pupuhahmon, jonka sisälle pistin vanulevyn sisään kulkusen. Se ei kilahtele vaan enemmänkin rapisee vähän, niin ettei pää hajoa sitten itsellä jatkuvaan kilinään. Pitkiä korvia ja virkkauksella päällystettyä rengasta on kiva natustella sitten kun alkaa hampaita tulemaan. Kohta on valmis nallehelistin. Ja yksi vielä pitää tehdä kun noita renkaita oli pussukassaan kolme....
 
Tänään menemme katsomaan pinnasänkyä ja samalla saan varmistuksen, mille mitoille voin ommella reunasuojuksen! Hain eilen Eurokankaasta keskipaksua levyvanua ja kaksi kangasta, toinen on sellainen valkopilkullinen harmaalla pohjalla, toinen Finlaysonin ihana herukka-kuosi :Heartpink

Samalla ostin neljä metriä harsokangasta, jolle hankin myös värinapit. Tarkoitus olisi siis värjätä harsoa jotta se ei heti muuttuisi niin kulahtaneen oloiseksi käytössä. Reunojen huolittelu on varmaan tautisen tylsää hommaa. Jos tuo nyt menee inhimillisessä ajassa, haen myöhemmin vähän lisää ja teen ihan perusvalkoisia myös. Mistä saisi halvalla harsoja? Tähän mennessä löytämäni edullisimmat valmiit harsot ovat maksaneet neljä euroa kappaleelta. Minusta se on aika hintavaa kun ajattelee, paljonko niitä kuluu. Onhan niitä aivan ihania jotka sitten maksavat kuusi euroa kappaleelta, tai enemmän. Aika älytöntä. Yhden tuplapaketin kyllä ostin sellaisiakin kun ajattelin että voivat olla sellaisia "edustusharsoja" eli vaikka kevyempänä auringonsuojana vaunuissa tai vastaavaa.

Työn alla on myös villahaalarit talven varalle, tähän mennessä olen neulonut sellaisia läppähaalareita ilman hihoja. Kirjoneuletouhuilua kokeilen vaikka kerran jo vannoin että en siihen touhuun ryhdy töissä joissa neulotaan myös nurjalta puolelta. Se tuntuu musta tautisen työläältä niiden lankajuoksujen kanssa. Mitäs muuta on tullut touhuttua... No suunnitelmissa olisi virkata ja koota vaunulelu, eilen löysin ihania puuhelmiä joita ajattelin myös siihen ripustaa pikkukäsien ulottumattomiin. Ja haluan neuloa itselleni synnärisukat sairaalakassiin!
 
Mä aloitin eilen toukkapussin neulomisen. Jopa 1,5cm sain väsättyä samalla kun kuopus katsoi pikku kakkosta. Tällä menolla se on valmis v.2020 juhannukseen mennessä! :D
 
Me saatiin viimeks synnäriltä toukkapussi, jotkut kutojat oli lahjottanu niitä sinne. Oli vaan niin kutittavasta langasta tehty et kokeiltiin sitä vaan.
 
Oiskohan tuo pussi vaikea tehdä? Ja voiskohan tehdä ihan seiskaveikka/nalle langasta? Ois ylimääräisiä niin vois tehdä vaikka monivärisen :) sukat osaan neuloa, en sen vaikeampia.
 
Takaisin
Top