Omin käsin vauvalle

Kiitos linkistä :) laitetaan harkintaan. Tai sit kuskaan langat ja ohjeet papalle ja sehän neuloo :D
 
Ja Helsingin seudulla asuville neulojille/virkkaajille mainostan Oulunkylän juna-aseman vieressä olevaa Lankamaailmaa, jossa on hyllytolkulla lankoja!
 
Nappeja vaille valmis neuletakki tulossa :) en ole ikinä ennen tehnyt minkäänlaista neuletakkia tai villapaitaa, tästä tuli nyt ainakin suhteellisen paljon neuletakin näköinen :D seuraavaksi sitten varmaankin tossut ja tumput, tässähä joutuu kohta laittaamaan puikkoihin vauhtia :wink
 
Mulle on muodostunut yksi haalari ikuisuusprojektiksi kun ryssin sen kädentiet. Ehdin neuloa toisen hihankin ja kiinnittää sen, kunnes huomasin että kädentie on liian ahdas. Nyt pitäisi purkaa aika paljon (ja olen kaikki kirjoneuleen langanpätkät ehtinyt päätellä) ja yleensä siinä vaiheessa aloitan uuden projektin. Pitää etsiä jostain hyvä ohje, nyt vain sovelsin henkselipöksyistä eteenpäin. Olen myös ihastunut uuteen kaupunki-lankaan, jolla on ainakin kahta eri vahvuutta, kivijalka (sellaista seiskaveikkapaksuutta) ja rotvalli (nallepaksuista suunnilleen). Niillä on ihania vahvoja värejä, olen tähän mennessä löytänyt vain kampin K-marketista Helsingistä. Aloitin neulomaan taas yksiä pikkuvillasukkia mutta en muistanut monellako silmukalla saan pienet junasukat. No nämä ovat nyt ehkä kaksi-kolmevuotiaalle :hilarious: Onneksi yhdestä kerästä riittää moniin pikkusukkiin, kyllähän jäpikkä noihinkin vielä kasvaa eikä mene hukkaan.
 
Niin ja sain valmiiksi synnärisukat! Sekin oli keskeneräinen projekti joka meinasi muodostua ikuisuusprojektiksi. Olin aikaisemmin neulonut yhden Jon-sukan sekä seuraavaan valepalmikon varteen. Jostain syystä inspis loppui silloin siihen (viime talvena?). Nyt jatkoin sitten toisen sukan loppuun, tosin siinäkin huolettomasti tein liian vähän kantapään kavennuksia ja toisesta tuli liian leveä jalkaterästä. Taas meinasi hermo mennä ja sukka odotti neulekasassa pari päivää, kunnes yksi päivä purin jalkaterän ja neuloin samana päivänä loppuun kunnollisena. Loppujen lopuksi korjauksiin menee yleensä tosi vähän aikaa, mutta ensin pitää päästä harmistuksesta yli jotta sietää sen että tuote josta jo intoili hetken ei olekaan vielä valmis.
 
Mä en ole saanut vielä Neulottua pienelle mitään! Viime jouluksi neuloin Niiiiin paljon, et nyt on inspiraatio ihan hukassa. Yritän kyl jossain vaiheessa saada Neulottua edes ne sukat kun esikoisellekin ne sentään tein.
 
JenniK, se on kyllä totta että joskus kun jotain menee pieleen niin sen purkaminen ja uudelleen tekeminen saattaa hieman venyä, pitää ensin päästä siitä turhautumisesta yli :D minulla odottaa virkattu peitto ikuisuusprojektina tuolin selustalla olohuoneessa, lankojen päättelemistä vaille valmis vaan ei ole iskenyt inspiraatio lankojen päättelyyn... takin sain valmiiksi ja aloitin junasukat vaan niistä taitaa tulla isot, ainakin pitkät varret tulee :) mutta menee ne sitten myöhemmin jos alkuun ovat liian isot :D millä silmukkamäärällä tulisi sopivat vastasyntyneelle? Entäs tumput?
 
Minä oon tehnyt nalle langasta junasukat 40 silmukalla 2,5 puikoilla ja tuli just hyvät. Tumppuja aloitin mut tuli mun mielestä liian isot, pappa lupas neuloa ne :)
 
Minä tein (puikko 2,5) rotvallilangasta junasukat ensin 40 silmukalla, ja ovat kuin 2-vuotiaalle tehdyt. Tänään tein toisen 32 silmukalla, ja se on mielestäni passeli. Joskus olen ohuehkosta merinovillasta neulonut ja sillä on tullut ihan vastasyntyneelle, mutta nyt olen ihan tyytyväinen että koko on sellainen että vauva saa vähän kasvaakin. Kuitenkin nuo mielestäni menee jo vastasyntyneelle, kun sisällä on tavallinen sukka tai potkarit.
 
Minä teen nyt Adlibrikseltä ostetusta baby merino-langasta 3.5 puikoilla ( kerän suositus) ja 40 silmukalla ja minusta noista tulee isot... ehkä minä teen toiset jostain toisesta langasta ja pienemmällä silmukkamäärällä :) teen nuokin aloitetut sukat kyllä loppuun, meneehän ne sitten myöhemmin käyttöön :)
 
Nii ei toki iholle tule vaan minun "kädenjälki" on jotenkin niin löysää että sukasta näyttäää tulevan isot :D tosin en ole tehnyt oikein lapsille saati vauvoille neuletöitä ennen niin myönnän kyllä että en osaa oikein hahmottaa minkä kokoinen minkäkin ikäiselle / kokoiselle sopii :) ja äitiäni olen myös aina konsultoinut, hän vähän paremmin tietää minkä kokoinen kenellekin passaa :D ja netistä olen koettanut katsoa esimerkki mittoja. Pääasia että on jotain neulomista ja käsitöitä tehtävänä kun niitä tykkään väkertää :)
 
Niin ja sitä toukkapussia mikä oli linkitetty jo aiemmin haaveilen kanssa jotta ottaisin projektiksi vielä :)
 
Mä en ole saanut vielä Neulottua pienelle mitään! Viime jouluksi neuloin Niiiiin paljon, et nyt on inspiraatio ihan hukassa. Yritän kyl jossain vaiheessa saada Neulottua edes ne sukat kun esikoisellekin ne sentään tein.

Mulla on kans ollu neulomisinnostus tauolla. Kummitäti lupas neuloa sukkia ja unipussin. Alotin tekemään pientä virkattua pehmolelua, mutta sekin jäi kesken. Peitto tai viltti olis ihana tehdä, tai sit villanuttu. Alkaahan sit oleen jo kylmemmät säät kun vauveli tulee!

Itelle haaveilen hoitolaukun ompelemista (onhan se tavallaan vauvallekin? :shy:), mutta tää projekti on vasta suunnitteluasteella. Materiaalit valmiina mutta yksityiskohdat puuttuu. Mitkäköhän olis tärkeimpiä ominaisuuksi hyvässä hoitolaukussa? Onko reppu parempi vai olalla pidettävä? Entä onko sulle värillä väliä?
 
Lokerot hoitolaukussa on hyvät ja joku vetoketjullinen osio missä voi pitää vaik lompakkoa ja avaimia tms. Pitkä kantohihna on ihan must, jotta saa molemmat kädet vapaaksi.
 
Lokerot hoitolaukussa on hyvät ja joku vetoketjullinen osio missä voi pitää vaik lompakkoa ja avaimia tms. Pitkä kantohihna on ihan must, jotta saa molemmat kädet vapaaksi.

Noi onkin hyviä vinkkejä! Erityisesti toi et saa molemmat kädet tarvittaessa vapaaksi!
 
Mulla valmistuu viltti tänään, jos vain langat riittää reunan huolitteluun vielä. Menee niin tiukille! Sitten ei ole keskeneräisiä neulomusprojekteja, mut voisin aloittaa vielä toisen villahaalarin teon kun opin neulomaan raglan-hihat. Pyykkikorissa odottaa kutistuspesuaan ihana keltainen trikoo, josta olisi tarkoitus ommella imetystunika mieluisan Vilan mekon mallilla. Ja heinäkuussa syntyneelle serkun lapselle olisi tarkoitus neuloa sukat, tämä projekti on vain siirtynyt ja siirtynyt.

Tuskastuttaa, kun olen äidilleni neulomuksia esitellyt, hänen ainoa kommenttinsa on aina että voi voi voi, mahtaako olla liian pieni.... Tuo on kyllä kamalan suuri...... :banghead: En taida enää esitellä mitään. Hänen mielestään pitäisi vauvalle sopia samat vaatteet varmaan ensimmäinen vuoden mutta minä haluan että on sopivan kokoista pienelle, esimerkiksi synnärillä hän saa tekemäni pipon päähänsä. Ja neulokset venyvät, siinä mielessä olen tehnyt haalaripöksyjä ja junasukkia.
 
JenniK, mua ärsyttää kun moni sanoo tekemistäni vaatteista et ei kannattais noin pientä tehdä kun ei mahdu kuin hetken päälle. No liian isoihinko sitä ensin vuosi puetaan? Semmosiin mihin yhteen lahkeeseen mahtuu koko vauva niin menee vielä eskarissakin samat vaatteet :D Ite tykkään kans et on sopivaa vaatetta ja pipot ei tipu silmille tai vauva sujahda kaula-aukosta ulos.
Aloitin joku aika sitten neulomaan tumppuja vielä mut jäi kesken kun alkoi nuo rannekanavat oireilemaan...
 
JenniK, mua ärsyttää kun moni sanoo tekemistäni vaatteista et ei kannattais noin pientä tehdä kun ei mahdu kuin hetken päälle. No liian isoihinko sitä ensin vuosi puetaan? Semmosiin mihin yhteen lahkeeseen mahtuu koko vauva niin menee vielä eskarissakin samat vaatteet :D Ite tykkään kans et on sopivaa vaatetta ja pipot ei tipu silmille tai vauva sujahda kaula-aukosta ulos.
Aloitin joku aika sitten neulomaan tumppuja vielä mut jäi kesken kun alkoi nuo rannekanavat oireilemaan...

Niinpä! Ehkä siinä on sellainen ajatus että se neulominen tai muu on työlästä. Mulla taas tulee orpo olo heti jos ei ole jotain työtä käsissä, ja uutta tulee nopeaan tahtiin - tottakai, kun ne vaatteet on niin ihanan pieniä :woot: Niin mua ei todellakaan haittaa se että se jokin söpö pieni vaate kohta on pieni. En mä nyt ihan miniminikokoisia ole tehnyt, että ei ne sentään siinä parissa viikossa pieneksi tule. Ja neulos venyy. Musta on ihanaa kun pääsee kokeilemaan kaikenlaisia tekniikoita ja väriyhdistelmiä ja vinkkeleitä ja vonkkeleita aiiiivan rauhassa. Olinkin jo kyllästynyt niihin iänikuisiin villasukkiin joita oon tähän mennessä neulonut kun ei koskaan ole muulle tarvetta. Aikuisten lapasetkin kestää iän kaiken käytössä, sentään villasukat kuluu....
 
Takaisin
Top