Omin käsin vauvalle :)

Jee mikä ihana ketju! Itse aloin viikonloppuna virkkaamaan vauvalle Muumipehmolelua. :) Siitä tulee tosin aika pieni ja siinä on irtoavia osia, joten ei sovellu ihan pienelle lapselle vielä käyttöön, mutta onpahan sitten valmiina kun on tarpeeksi iso sillä leikkimään.
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1442743334.157010.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1442743334.157010.jpg
    91.8 KB · Katsottu: 76
Ompa ihana muumi :) En vois kuvitellakaan itse osaavani! Käyn tässä keskustelussa vaan välillä ihastelemassa toisten taitoja :D
 
Mulla on tekeillä isoäidin neliöistä sateenkaaren värinen torkkupeitto vauvalle :) Lapsen tuleva huone tulee olemaan tosiaan todellinen värioksennus, sukupuolen selvittyä tuleekin sitten pääväriksi joko vihreä tai lila/pinkki jota sitten esiintyy enemmän muiden värien sekamelskassa :wink
Äitini on oikea velho mitä tulee käsitöihin joten hän on jo luvannut tehdä mobilen, pehmoleluja ja erinäisiä vaatteita :) Itse pitäydyn verhojen, sukkien/tumppujen ja muun helpon tekemisissä :D
 
eloisamami, juu nää on juurikin niitä. Sain äiskältä synttärilahjaksi sen Muumiamigurumi-kirjan, ja nyt vihdoin löysin niihin sopivaa lankaa. Saa nähdä jaksanko tehdä koko perheen, vai jääkö Muumipeikko ihan yksinään. :) Muuten nää on aika helppoja tehdä, mutta korvat meinas olla ihan mieletön kompastuskivi kun ne on niin onnettoman pientä tuherrusta.
 
Ihana ketju! Laittakaa kuvia paljon. Ite haaveilen peiton tekemisestä. Olo vaan niin huono ja inspis hukassa ja esikoisen lapasista puuttunu peukalokin nyt kaksi viikkoa...
 
Mä en pysty kutomaan. Ompelukoneesta haaveilen. Ja laittakaa paljo kuvia että voin fiilistellä :D
 
ec7e786447993fff1217db9b1fcbbfa0

Mulla valmistu viikonloppuna tällanen haalari. Ensimmäinen tällanen monimutkasempi vaatekappale mitä tein :) Kaavat otin toisesta haalarista, koko n. 70
 
Kakkoselle tuli ommeltua ite suurin osa vaatteista mut kyllä tulevalle kolmosellekin jotain tulee tehtyä. Babynestia ole suunnitellut ja kaukaloon pussia sekä vaunuihin että kaukaloon verhoa. Tällä hetkellä projektina tehdä päiväpeitot tyttöjen sänkyyn kun nuorimmalla ei kunnollista edes ole kun pinniksen päiväpeitto on liian pieni tuohon jatkettavaan sänkyyn ja isomman peitto on jo niin haalistunut kun on omasta lapsuudestani
 
Ite en osaa ite mitään tehä, mut mun sisko tekee ihania juttuja niin odotusvaatteita, imetyspaitoja kuin vauvallekkin kaiken näköstä :rolleyes: :Heartblue:Heartpink:Heartred
 
Meidän äiti oli bongannut jostain vanhasta Modasta semmosen kopan pehmusteen, suojan siihen päälle ja sitten semmosen kevyen unipussukan. Haluaa kovasti ne tehdä nii en pane pahakseni :love017
Mua huvittais virkata isoäidinneliöistä peitto, mutta mietin, että mistähän langasta se olisi hyvä tehdä? Kuitenkin sitten huhtikuun lopussa alkaa jo kenties lämpenemäänkin..
 
Tänään pääsin viimein hommaamaan Joen Siksakista uuden ompelukoneen! Nyt kun vielä saisin ihania kankaita niin pääsen surauttelemaan :wacky: tai sitten repeloin omia vanhoja vaatteita uusiokäyttöön :joyful:
 
Mä oon kans aikoinani alkanut virkkaamaan isoäidinneliöistä torkkupeittoa. Projekti jäi kesken, kun innostus lopahti :rolleyes: Tällä viikolla katselin, kuinka paljon niitä mulla olikaan ja aika kivan kokoisen vauvanpeiton niistä saisi! Neliöt on valkoisia ja harmaita ja eilen ostin turkoosia lankaa, jolla olisi sitten ajatuksena yhdistää neliöt. Vielä jäin miettimään josko tekisin sekaan jotain hempeitä pastellinvärisiä neliöitä.. ehkä vaalenkeltaisia/oransseja tai toisaalta vaaleanpunainen sopisi tuon turkoosin kanssa.
 
Daisy, kuulostaapa hyvältä väriyhdistelmiltä! :)
Mistä langoista oot tehny?
 
Nyt ostin Nalle-lankaa, muistaakseni harmaa oli 7veljestä ja valkoisesta en ole varma, mutta jotain yhtä paksua kuitenkin. Nuo neliöthän on aika reikäisiä, joten ei varmaan haittaa vaikka aika paksua lankaa käyttääkin..
 
Ketjun innoittamana yritin eilen virkkausta. Eihän siitä tullut mitään muuta ku hermojen menetys! Taidan jättää sen suosiolla innokkaalle mummolle :wink
 
Takaisin
Top