Omin käsin vauvalle :)

Eleanora

Kommentoinnin ninja
Luonpas ketjun meille, jotka aikovat tehdä vauvalle jotain itse, niin että täällä voi jakaa ohjeita, linkkejä ja kuvia suunnitelmista ja aikaansaannoksista :) Mukaan kaikki vain, joilla pysyy puikot kädessä, ompelukone vetää puoleensa ja vaikka vasara ja saha on hyviä kavereita!
 
Hyvä ketju! Joku voiskin suositella jotain "villalankaa" mikä ei kutita ja hengittää ni pääsis tekee pikkupikkutöpökkäitä :)
 
Musta sitä Novita Woolia on suositeltu vauvalle tehtäväksi. Ja sitten on toki monia keinokuituisia, jotka on sellaisia pehmosia.
 
Mulla on hurjasti kaikkia ompeluideoita, mutta pitää kattoa mitä kaikkea sitten loppujen lopuksi saa aikaiseksi tehtyä. Ainakin varmaan trikoopipoja ja tumppuja ompelen. Ja peiton ajattelin myös tehdä, sellaisen jolla voi pötkötellä kyläpaikassa ja laittaa kaukaloon ja vaunuihin päälle. Ja oon myös tälle toiselle miettinyt unipussia ja tekiskö sen itse.
 
Unipussin vois tehä kyl ite! Kaupasta saatavat oli esikoiselle liian kuumia, Frugilta taisin löytää semmosen ihanan, se oli kuin pitkähihainen mekko jonka helmassa kuminauha mut siskolla sain paremman et sai alaosan nepeillä kiinni, jäi vaan niin pieneksi heti :sad001 Mut samantyylisen vois tehä, hihoilla ja ilman, mut ei liian topattua :)
 
Mulla odottaa bambulanka tekijäänsä.. Ajattelin jos tekis pesulappuja siitä. Meidän nuorimmaisen kylvyt ei ois ilman pesulappua onnistunu. Mut ku lapun kasteli ja laitto masun päälle niin rauhoittui heti. :)
 
Mulla on tuota Novita Woolia ja siitä ajattelin unipussin tekaista! Sopivasti mies osti osana synttärilahjaa kassillisen lankoja (oli kysynyt siskoltaan neuvoja että mitä pitää ostaa.. :D) ja Novitan lehden missä oli unipussin ohje. Oli myös ihanat tossut sekä lapselle että äidille, ehkä niitäkin voisin harkita.. Katotaan kuinka pitkälle langat ja into riittää.. Pimenevät illat jotenkin aina houkuttaa neulomaan jotain! :D
 
Sitä toukkakoteloa oon tosiaan kans harkinnut. Mutta en tiiä sitten kevätvauvalle... Oisko kovin pitkään käytössä. Ihanan näköisiä ne kyllä on!

Unipussin ajattelin tehdä ompelemalla jos teen. Esikoiselle virkkasin isoäitinruutuista peiton, ehkä tälle toisellekin pitää. Mutta ostin siis jo kaverilta matskut sellaseen kankaiseen peittoon myös, laitanpa kuvan niistä :)
 
Tossa siis kukallista trikoota ja petroolia velouria. Mukaan tulee myös vihreää resoria, jolla peiton voi kantata. Saan nuo viikon päästä viikonloppuna kun nään sitä kaveria :)
e9519219fb393400a4de884ca9d28e48
 
Petrooli on mun suosikki tällä hetkellä, siihen saa yhdistettyä vaikka pinkkiä ni sopii tytöllekin, tykkään kyllä tytöllä enempi sinisistä jutuista :) Meijän pojan "väri" on vihreä :D
 
Sain viime kuussa kolmekymppislahjaksi rahaa ompelukonetta varten, niin sitten ajattelin ainakin surautella joitain vaatteita omalle vauvalle, ja varmaan helmikuussa syntyvälle kummilapsellekin. On niin ihania trikookankaita saatavilla että sormet syyhyää päästä ompelemaan. :) vois vanhemmille sisaruksillekin jotain ommella :D pitäs siis vaan se ompelukone ensin saada... Mutta täältä Lieksasta ei tosiaan sellasta löydy vaan pitää Joensuusta katsella...
 
Pöllönen, hienoa! Mulla on vanha ompelukone, jonka sain synttärilahjaksi samana vuonna kun muutin pois kotoa, ostettiin käytettynä ompelukonehuollosta. Vanha Husqvarna, mutta ihan pelittää. Sen lisäksi sain viime vuonna kolmekymppislahjaksi mieheltä saumurin :Heartred Kankaita on tosiaan vaikka mitä ihania! Ja noita vauvaompeluksia tekee nopeasti. Pinterest on täynnä ohjeita ja ideoita ja Ottobren ohjeilla oon tehny esikoiselle vaatteita.
 
Mä neulon vauvalle peiton, kunhan tiedän sukupuolen niin osaa ostaa oikean väriset langat :wink tykkään myös virkata ja ommella ja pipoja ainakin tulee kaikilla tekniikoilla tehtyä :) dropsilla on ihania ohjeita :Heartred
 
Saumuri on kans haaveissa, se oisi kätevä. Pitää katsoa raaskisinko senkin hankkia :) ehkä koneostosten varjolla pääsen sitten ens kuussa nt- ultraan Joensuuhun salaa, eikä tarvii lapsia ottaa mukaan :D äitille vien lapset ja sanon että lähden ostoksille :D uskoskohan tuo?
 
Takaisin
Top