Oloja ja oireita

Tanaan raskausviikko 15+4 ja nyt on ollut jo muutamana paivana ihan kummallinen oire eli sellainen outo paineen tunne emattimessa. Olen toimistotyossa ja joudun siis istumaan 8 tuntia ja joskus paine kay niin kiusalliseksi, etta on pakko vaihtaa asentoa ja istua vain toisella kankulla. Kyse ei ole perapukamista, vaan paineen tunne on nimenomaan emattimessa... Jotenkin pelottaa, etta kyseessa olisi joku keskenmenoon viittaava oire. Siis jos sikio haluaa "puskea itsensa ulos" ja sen takia tunnen painetta... :sad001 Liikkuessa tai maatessa tuota tunnetta ei tule. Se alkaa aina toissa, kun olen istunut vahintaan 2 tuntia ja katoaa tyopaivan loputtua...
Onkohan tuo nyt ihan normaalia?

vaikkakin peukut ja varpaat oli pystyssä itse kullakin,tässä sitä mennään,lääkkeet ja vesirokko seuranani.. eikä olo ole mikään maailman paras. lääkkeet aiheuttaa väsymystä ja huippaamista ja itse kuume aiheuttaa janoa ja muuten vaan huonoa oloa..eli siis sänkypotilaana mennään...asikloviiria 5x päivässä 800 mg.. hurja annos mun mielestäni,mutta kai se edes hieman on helpottanut..ei ainakaan niin hirveesti tunnu kutisevan,mutta siihen kai auttaa risiiniöljy mitä näppylöihin on vedetty vähän väliä.ja kylmä suihku tuntuu taivaalliselta.

lääkkeet toki laittanut mahanki ihan sekaasin ja jopa minä,joka olen yleensä todella huono oksentelemaan,olen nyt sitäkin joutunut tekemään... ja voin sanoa että mullahan on kohta sixpäkki tätä menoa kun vatsalihaksiin sitte niin perusteellisesti sattuu joka kerta..

Toivottavasti Takuttaja ne sun supparit ei olisi mitään harmeja saanut aikaiseksi. Itse muistan tytön odotuksen aikana kans sen ku alkoi tulemaan ensin ihan kivuttomia ja sitten viikosta 24 eteenpäin tuli joskus jopa tosi kipeitä,mutta ei onneksi mitään ylimääräistä saanut aikaiseksi. Joskus auttaa kun juo riittävästi ja menee makuulle, nostaa jalat ylös ja koittaa vaan hengittää tosi rauhallisesti.

Tanaan raskausviikko 15+4 ja nyt on ollut jo muutamana paivana ihan kummallinen oire eli sellainen outo paineen tunne emattimessa. Olen toimistotyossa ja joudun siis istumaan 8 tuntia ja joskus paine kay niin kiusalliseksi, etta on pakko vaihtaa asentoa ja istua vain toisella kankulla. quote] .

hei Littlered: Mulla on ollut välillä ihan samaa tunnetta... ja myös olen toimistotyössä.. käyn välillä kiertämässä toimistoa ympäri, siitä se helpottuu.. En mä sitä silti ehkä keskenmenon oireeksi sanoisi jos ei mitään vuotoja eikä muita ole. Kannattaa jutella neuvolassa. Itse ajattelin ottaa puheeksi

se paineen tunne on täälläkin..ompelen siis tosi paljon ja joudun kans useita tunteja istumaan,ja se tulee aina jossakin kohtaa päivää mutta ei ole mielestäni huolestuttavaa. samaa se oli esikoisen aikana ja jotenkin se vaan jossaki kohtaa hävisi.kohtu ku kasvaa ja venyy, muuttuu myös pinkeen oloiseksi ja kenties siitä tuo ns paineen/kiristyksen tunne johtuu..

Paineen tunne täälläkin, ei kyllä helpotu liikkeessä lainkaan vaan lähinnä pahentuu..tänään ollut sen suhteen onneks ok! Lisäks nyt jo alkanut iskias vaiva... viime raskaudella alko viikolla 30 tai jotain, että kivan aikasin nyt nostaa päätään.. kertaalleen vetäs jo niin pahasti, että horjahdin ja löin naamani kerrossängyn laitaan... viime yönä ei säryn takia tullu juuri nukuttua... muuten olo ihan hyvä :D
Mullakin muuten viime raskaudessa supisteli jo viikosta 20 tai jotain.. herra tuli viikon la:n jälkeen et ei tosissaan aina merkkaa mitään..

Mulla on tällä hetkellä aika hyvä olla loppujen lopuksi. Ummetusta on ja närästystä, mutta iltaisin riittää kun ottaa yhden Rennien ennen nukkumaanmenoa, niin saa yön rauhassa nukkua. Seuraavalla lääkärineuvolakerralla pyydän kyllä reseptille jonkun pidempivaikutteisen vatsansuojalääkkeen. Renniet ei varmaan riitä loppuraskaudesta enää, kun tässä raskaudessa närästys alkoi huomattavasti aiemmin kuin ensimmäisessä.

Santra, ootko Gavisconea kokeillut? Sen avulla mä nukuin esikoisen koko loppuraskauden, iski aina illalla se polte ja pakko oli ottaa sit tuota, joka hyvin tepsikin. :)

Mulla on olot nyt aika hyvät, hullu-väsykin on hieman väistynyt. Jopa liiankin normaali olo, joten toivon todella että huomenna neuvolassa sydänäänet löytyisi...viime kerralla ei löytynyt.

Närästykseen kannattaa kokeilla manteleita! Ei välttämättä tehoa pahimpaan ja ihan järkkyyn vatsahappoon, mutta mulla ainakin helpotti ekan raskauden närästysvaivoja.

Päivitän tänne uusia oireita, taas :confused:

Eli veristä limaa niistäessä, muutenkin tuntuu että nenässä on koko ajan enemmän tavaraa vaikka ei flunssaa olekkaan ollut. On kuulemma ihan normaalia.. Ja sitten olen huomannut, että tuntuu siltä kun olisi keilapallo alamahassa, tuntuu selvästi kun kävelee. Kai sekin on normaalia kun kohtu kasvaa.. Ja sitten älytön jano, vettä menee vähintään 3 litraa päivässä. Ja jos en juo tarpeeksi on heti päänsärky.. Ja sitähän on enemmän tai vähemmän joka päivä. Tuokin lienee tavallista..

Vanhoista oireista on tallella vielä pahoinvointi, vaikka on tosin paljon vähäisempää nyt ja iskee vain jos en ole syönyt tai levännyt kunnolla. Ja toinen kumppani joka pysyy matkassa on tajuton väsymys. Ei vain jaksa tehdä yhtään mitään! Ihan veto poissa koko ajan. Multahan ei ole otettu mitään verikokeita viikon 6 jälkeen, eli 10 viikkoa sitten... miten usein teiltä on otettu esim. hemoglobiini? Pitää ensi viikolla ottaa töissä ainaki toi hemppa, jos siitä löytyisi syy tähän väsymykseen. Tällaista täällä, huomenna taas lentomatka edessä ja 6 päivän työmatka. Sitten ei tarvitse matkustaa vähään aikaan ja saa rauhassa kärvistellä täällä kuumuudessa :happy090

Nyt on ollut muutaman viikon pikku-kuume, joka tuntuu heti kun aamulla simmunsa aukaisee ja katoaa kun olen istunut pari tuntia toimistolla. En ole jaksanut sita mittailla, koska tiedan kylla, koska on kuumetta ja koska ei...
En osaa sanoa, johtuuko se raskaudesta vai ei... Kadulla muutenkin ihmiset parskii ja niiskuttaa, sita on varmaan ilmassa. Viime vuonna tahan aikaan minulla oli keuhkoputkentulehdus, vaikka olin koko sita edeltavan talven ollut terve. Arvelisin sen johtuvan siita, etta heti kun ilmat muuttuu, niin keho reagoi siihen.

En ole kertaakaan oksentanut koko raskauden aikana, vaikka nyt jo viikko 17+1. Toki olen monesti tuntenut sen kuojon tunteen sisuksissa... Meilla on hellan nurkassa pakasterasiassa uppopaistamiseen kaytettava auringonkukkaoljy, jota kaytamme useamman kerran uudestaan ruuan valmistuksessa. Aikaisemmin en ole tiedostanut, etta se haisee. Nyt kuitenkin tuossa alkuviikosta heitin koko kuvotuksen roskiin, koska pelkka sen olemassaolon tiedostaminen antoi inho-fiboja...

Muuten on ihan kamalan vasy olo. Taksi paivaksi olin suunnitellut talvivaatteiden poislaittoa. Tyhjat pahvilaatikot vain tuijottaa mua syyttavasti...

jaksamisia kovasti ja myötätuntoenergiaa kaikille joilla on vielä ikäviä oloja, mulla on (koputtaa puuta) kadonneet kaikki ikävät tuntemukset tällä erää... Allergiat vaivaa, mutta ne kai vaivaisi muutenkin, en taida kuulua niihin onnekaihin joilta allergia raskausaikana häipyy kuvioista. Mun ongelmat tuntuu olevan tällä hetkellä henkistä sorttia, en oikein tunnu kestävän tätä jatkuvaa lihomista... :(

Lohdullista kuulla, että on muitakin, joilla ei ainakaan vielä ole merkkejä huikean energisestä keskiraskaudesta. Pahimmat väsymykset ovat minulla kyllä hellittäneet ja päivällä saattaa olla jopa se kuuluisa energinen olo, mutta kummasti se häviää iltaa kohden, yleensä varoittamatta ;) Jos kovasti uuvuttaa ja olen syönyt huonosti, niin saattaa jotain ällöolojakin vielä tulla.

Muutoin vointi on nyt aika ok, mutta pientä kremppaa on enemmän tai vähemmän säännöllisesti: häntäluu on ruvennut kipeytymään istumatyössä (painnonnousua?) ja päänsärky iskee normaalia herkemmin. Ja sokerina pohjalla, mun kasvojen iho on ruvennut kuivumaan ihan tolkuttomasti! Johtuneeko sitten raskaudesta tai jostain muusta, mutta ärsyttävää se on. Jos lapsi tarvitsee rasvaa, niin keksisin pari muuta paikkaa, mistä sitä voisi etsiä :D

Tänään 16+4 ja huomenna seuraava neuvola, siellä ajattelin näistä turista...

Sain eilen neuvolalääkäriltä reseptin Omeprazol lääkkeeseen, jonka pitäisi nyt helpottaa tätä jatkuvaa närästystä ja on kuulemma turvallinen käyttää myös raskausaikana. Huomenna täytyy aamulla ottaa ja toivottavasti alkaa helpottaa. Muuten olo on aika mainio. Väsynyt olen edelleen ja liitoskivut alkavat ilmoitella itsestään, mutta muutoin olo on normaalin puolella.

Sairastaako joku teistä migreeniä? Onko raskauden aikana ollut kohtauksia? Mulla on viime aikoina ollut harmittavan monta. Aiemmin söin Miranaxia ja nyt ei saa muuta kuin Panadolia.. Ongelma vaan on se, että mulla Panadol toimii oksennuslääkkeenä, 99% varmuudella 5 min kuluessa lääkkeen otosta tulee kaikki ulos. :( Eikä vaikuta se, missä vaiheessa lääkkeen ottaa. Vähän turhauttavaa.. Onko vinkkejä 'vaihtoehtoisista' hoidoista?

Mä oon kanssa migreeni potilas. Onneks saanu vaa yhden kohtauksen raskausaikana, vaikkakin pää on säkenyt joka päivä ainakin jonkin aikaa reilu kk ajan... Siihen migreenikohtaukseen otin Panacodia, joka toimi lähinnä myös tainnuttajana, sillä en saanut säryn takia nukuttua. Tietty ihan yhtälailla siinä on paracetamolia, että ei varmaan sulle sittä toimis jos kerta Panadol saa oksentamaan.. :/ Veden merkitys on korostunut, jos en juo tarpeeksi, heti alkaa särky... Hieronta auttaa. Tiikeribalsami niskaan, otsaan ja kallon juurelle... rentoutuminen ja öö, suklaa joskus :D

nyt mä kyllä valitan vähän.. siis tää nukkumaan meno/yöt, ihan helvettiä.. en saa unta, maatessa samantien vessahätä, rakko ei tyhjene kunnolla, murrrrr.. viime yönä nousin seitsemän kertaa sängystä! Viimeksikin tää valvotti, mut ei mun mielestä vielä näin aikasin :(

Mulla on vähän sama rakko-ongelma, tuntuu jatkuva hätä olevan (siis kaikki ei tuu kerralla?) ja yöllä varsinkin ärsyttää.. Mukaan tullut myös ponnistusinkotinenssi, erityisesti oksentaessa. Hyyyyvin noloa. :( sain neuvolasta lantiopohjan lihas harjoituksia, vähän laiskasti oon tehnyt, pitäis enemmän jos auttais..! Kiitti vinkeistä, josko saisin vähän hallintaan migreeniä ja päänsärkyjä! Nyt on ollut tavallista enemmän menoa ja stressitaso noussut pilviin, ne yleensä laukasee. Pitää relata beibin tähden! ;)

Mullakin tuo stressi on se suurin aiheuttaja, oma ratkaisuni oli itseni irtisanominen! :D Toivottavasti helpottaa sulla oireet vähemmän radikaalein keinoin!! ;)

Mulla ei onneksi ole migreeniä, mutta noita päänsärkyjä on tosiaan näkynyt. Ennaltaehkäisyyn en ole keksinyt mitään ihmeempiä konsteja, mutta yleensä linkittyvät väsymykseen, nestehukkaan ja siihen, jos ruokailurytmi ei ole ollut tasainen, eli levolla, ruualla ja vedellä olen koittanut hoidella :)

Takaisin