Oireita

Tänään kävelin aamulla töihin ja heitin laatat lumipenkkaan tien reunassa. Miksi? Koska ajattelin tonnikalapurkin avaamista. 7+0

Täällä on toistaisrksi päästy vähällä oireiden suhteen. Tosin viikkojakin on vasta 4 että ei voi vielä oireettomuudesta hehkuttaa. Lähinnä on vatsa olkut sekaisin, tiheää pissalla käyntiä ja kuumia aaltoja :D Ekassa raskaudessa pääsin hyvin vähällä läpi koko raskauden, että saas nähdä miten nyt käy. :)

Pahoinvointi on tällä hetkellä ihan kamalaa, kävin just hakemassa apteekista Sea Band pahoinvointirannekkeet. Nyt on valmis kokeilee lähes mitä vaan että sais helpotusta. Toivottavasti nää auttaa. Onko muilla kokemuksia?

Nyt 4+4 eikä juuri uusia oireita, tissit on turvonneet ja nännit ehkä hieman tummuneet. Toivon äitini perintöä vähäisestä raskauspahoinvoinnista.

Mun pahoinvointi on lieventynyt todella paljon! Ällöttää kyllä edelleen vähintään puolet päivästä, mutta hajut eivät enää niin suuressa määrin saa yökkäilemän. Banaanin ja tupakan hajut on kyllä edelleen pahat, mutta ei oikeastaan muu! Jee!

Tissit ovat kyllä aivan yhtä infernaalisen kipeät kuin ennenkin, joten sain kuin sainkin hillittyä itseni maalaamasta piruja seinille että jokin olisi pielessä kun enää ei okseta. Keskiviikkona varhaisultra, toivottavasti siellä löytyy elämää.

Mieliteoista sitrushedelmien, viinimarjojen, puolukoiden ja kaiken muun kirpeän/happaman himo jatkuu. Mitään herkkuja ei oikeastaan tee mieli, eilen söin konvehdin eikä tehnyt kyllä mieli koskea toiseen.

Turvottaako muita? Mulla on maha ihan järkyttävä pallo. Jos tätä menoa jatkuu niin ei tätä nyt hirveen pitkään pysty peittämään.

Joka raskaudessa, nytkin. Vielä saa mahaa vedettyä sisään, mutta parin viikon päästä tiedän olevan niin tukalaa, ettei pysty enää. Kohta tätä ei peitä edes kuuden hengen teltalla. :rolleyes:
Viime raskaudessa kärysin rv 7, koska maha oli jo niin pullea. Saa nähä kuinka pitkälle tällä kertaa päästään ennen kuin joku huomaa.

Mulla nyt 6+2, ja huolettaa ku jotenki niin vähän oireita. Väsyttää ja tissit kipeet. Välistä saattaa tulla vähän huono olo mutta menee yleensä aika nopeesti ohi, enkä oo oksentanu kertaakaan. Turvotusta on, mutta uskon että tupakan polton lopettamisella voi olla jotain tekemistä asian kans :D

Täälläkin hirveä turvotus. Tänään juuri kummilapsen synttäreillä piti vetää mahaa sisään kun muuten oli hirveä pallo .. Tuntuu että tässä tokassa raskaudessa turvotus pahempaa kuin ekassa tai sitten aika on kullannut muistot: D

Mun kuorihousut eivät mene enää mahan kohdalta kiinni. Onnistuin siinä tempussa vielä muutama päivä sitten. Äitiyshousuissa olen kulkenut varmaankin jo kuukauden, kun plussaamisesta lähtien on turvottanut kovasti, erityisesti iltaa kohden.

Hajut!!!! Jääkaappi ja roskiskaappi haisee niin pahalle, etten voi olla edes koko keittiössä jos niitä ovia on hetki sitten auottu ... ja molemmat pesty just hyvin kun kohta muutetaan. Pyykkitupa haisee mun mielestä ihan viemärille, mies ei haista mitään :D En muista että edellisessä raskaudessa ois ollu näin herkkä hajuille.

Mulla suurin oire tässä oireettomuudessa on alkuraskauden hehku, joka on aivan käsittämätöntä. Ihosta hävisi kaikki epäpuhtaudet ja se oikein loistaa kuulaana, hiukset kukoistaa eivätkä rasvoitu eli ei tarvitse olla joka aamu pesemässä. Ja kaikki myös huomaavat loisteen ja kyselevät, mitä kivaa mulle on tapahtunut ;) Vaihdoin työpaikkaa äskettäin, joten vastaan että se on se uuden työpaikan huuma edelleen :)

Töissä on onneks löysät pyjamat päällä ja muu aika menee ulkoiluhousuissa tai salitrikoissa, niin vielä on mahtunut housut jalkaan :grin Jäätävä turvotusmaha on kyllä meneillään... Salille otin vahingossa vähän tiukemman paidan päälle, niin piti välillä hivellä tätä mahaa, että olen hei paksuna tässä, ei oo vaan jouluherkuttelut lähtenyt pahasti lapasesta :oops:

Ruokakaupassa käyminen on yhtä tuskaa kun kaikkialta tulee toistaan ällöttävämpiä hajuja. Nyt siis 7+2. Meidän koko kämppä haisee musta ihan kamalalle, mulla oli ihan ok olo kun olin viime yön hotellissa, ja nyt tulin kotiin ja heti tuli huono olo. Jääkaappia en voi avata ilman että pidän nenästä kiinni.

• Tykkään
Reaktiot: hme
Mulla on ihan perinteisesti tissit kipiät, mutta lisäksi ristiselkä vaivaa, samoin iskiaskipu... ei hyvää päivää, jos nää jatkuu koko raskauden

Täällä 4+4.
Tein tänään vasta testin kun tuli niin karsee repäisykipu kun aivastin, siihen asti en uskonut olevani raskaana. Oireet ollu muuten niinku menkkaoireet eli rintojen arkuutta ja pientä jomottelua selässä.

Esikoista odottaessa mulla meni nenä aivan tukkoon suurinpiirtein vkolla 5. Sitä ja niitä pahoinvointeja en kyllä kaipaa yhtään!

Takaisin