Oireita

Mulle tulee toosi herkästi ihan sairas hiki, hikoilen kuin pieni sika. Ja hetkessä taas palelee. Palelu vähän helpottanut, hikoilu yltynyt.
Tissitkin pikkuhiljaa alkaa tuntua oudoilta.

Mä oon iltasin ihan jäässä mut muuten kainalot märkänä koko ajan...

Ei tee mieli syödä mitään. Paitsi porkkanaraastetta. Tänään ollut aivan hirveä olo, oon oksentanut 4 kertaa, kaikki hajut tekee pahaa, tissit on infernaalisen kipeät ja missään asennossa ei ole hyvä. Eilen pelkäsin jo keskenmenoa pienen vuodon takia, naurattaa kun ajattelen että ihan ku tä olisi joku ”NO EN OLE KUOLLUT PERKELE”-reaktio alkiolta :’D.

Mut sit myös pelottaa että onkohan tässä nyt joku vialla kun oireet paheni näin äkillisesti. Mene ja tiedä. Huomenna selvinnee varhaisultrassa.

Paha olo 24/7, onneksi en ole vielä kertaakaan oksentanut vaikka lähellä se on ollut. Koko ajan etoo ja on paha olla. Väsyttää ja yölläkin heräilen jatkuvasti joko pahaan oloon tai vessaan :(
Turvottaa ja iltaisin maha on kuin mikäkin pallo, vanhin lapsikin kiusoitteli että siellä on vauva ja vaivihkaa vaihdoin puheenaihetta :D
Muuten yritän nauttia tästä raskaudesta, vaikka välillä vaikeaa se onkin näiden olojen takia :)

Aamulla aikaisemmat oireet loistivat poissaolollaan ja tilalle oli ilmestynyt pieni etova olo. Nyt illalla järkyttävä pahoinvointi ja norjan puhumista vessassa. Ihmisenä joka inhoaa yli kaiken oksentamista tää raskauspahoinvointi tulee olemaan varsin mukavaa :depressed:

Ehdin jo vähän eilen huolestua että olenkohan raskaana ollenkaan kun ei mitään tuntemuksia/oireita ole. No, ei tarvi miettiä enää. Tänään on taas röyhtäsyttäny siinä määrin että hetkittäin jo äklöttää sen takia. Taas on myös nälkä vaikka ihan varmasti ei ole maha ees tyhjentynyt edellisestä ruuasta kun vieläkin röyhtäyttää niin lahjakkaasti.

Onkohan mulla vasta nyt alkanut kunnon aamupahoinvointi... Tänäänkin tuli aamupalat ylös, onneksi mentiin ultraan aamulla autolla ja puolisolla oli sen verran aikaa että ehti viedä mut töihin, ei tarvinnut junaan oksennella :’D. Onneksi meillä on autossa ämpäri roskiksena, joten pystyin yökkäilemään siihen eikä syliin.

Väsyttää aivan tajuttomasti. Osittain ehkä siksi että en saa oikein syötyä, mutta tuskin se kokonaan siitä johtuu. Ja hiukset on alkanu rasvoittua TODELLA nopeasti! Ennen riitti hiustenpesu joka toinen tai joka kolmas päivä, nyt pitäisi olla pesemässä joka päivä.

Lisäksi mulla on pää kipeä. Kaulan lihakset ovat niin jumissa. Käytän yleensä öisin purentakiskoja etten narskuta itseäni rikki, mutta nyt en voi laittaa kiskoja suuhun ilman että alkaa oksettaa. Ja särkylääkkeitä en tietenkään uskalla ottaa. Kuumavesipullo ja guasha-kampa on mun parhaat ystävät just nyt.

Mulla ei oo mielitekoja, ei pahoinvointia. Pelkästään nännit tosi arat ja masua nippailee. Palelen ja hengästyn tosi helposti.
Sanonta menee että odottaessa poikalapsi vie terveyden, tyttö ulkonäön.
Ei mulla ainakaan tukka rasvoitu ja finnejä pukkaa jne... :woot::rolleyes::grin:wink

Väsyttää niin paljon, voisin ihan hyvin vaikka koko päivän maata sohvalla. Lisäksi etova olo ja röyhtäily lähtenyt täysin käsistä. Vielä ei varsinaisesti okseta, mutta lämmin ruoka ei oikein maistuis. Aika ärtyisä olo, oon varmasti ihana työkaveri näissä olotiloissa. Onneks kaikki töissä tietää missä mennään...

Ja särkylääkkeitä en tietenkään uskalla ottaa. Kuumavesipullo ja guasha-kampa on mun parhaat ystävät just nyt.
Paracetamol sopii raskauden aikanakin käytettäväksi. Se ei vain ole erityisen tehokas.

Yrjö tullu kylään kahtena aamuna. Ei se näin aikaisin ennen ole tullut.. vasta rv 6 lähtien. Nyt 4+1..

Mulle on tullut nolompi oire..maha on ollut sekaisin joka päivä plussan jlk. Esikoista odottaessa kärsin vaan ummetuksesta..onko kellään muulla ollut vastaavaa?

Nyt on myös tosi paljon vatsatautia liikenteessä! Mäkin mietin että onko mun oksentelut jotain pöpöä, kun pari tyyppiä on töistä ollut vatsataudissa, mutta mun pahoinvointi on kyllä vuorokaudenajasta riippuvainen ja koko muu kroppa toimii ihan normaalisti, joten ei kai ole.

Mul on kans vatsa joka aamu löysällä... Ja lisäks ah niin ihana aamupahounvointi on saapunut.. Viimeks se kesti 20 viikolle asti.. Nyt toivon et menis nopeemmin ohi...

Vihloo ja nippailee kohdun seudulla. Lievä etominen iltasella, esikoisenkin kanssa pahoinvoin viikolle 16 asti joten toivotaan että tämä olisi nyt helpompi :D

Takaisin