Oireita

Täällä myös hirveä turvotus! Jotenkaan itse ei vielä ollut tajunnut että näin pahasti turvottaa, kunnes katoin eilen kavereiden kanssa illanistujaisissa otettua yhteiskuvaa, jossa ihan järkyttävä turvotus mulla! Kuva lähti muille kavereille jakoon, eli voi siis oottaa kyselyjä/arvauksia raskaudesta kavereilta ja tutuilta, ennenkuin itse heille kerrotaan.. :D

Ummetus alkoi. Ei kivaa. Olen koittanut syödä kuitua ja lakritsaa (joojoo on kiellettyä tiedetään) ja luumua päivittäin, mutta ei silti. Ehkä käyn huomenna hakemassa jotain magnesiumia, jos se auttais lisää. On tää ruokahommien miettiminen toisaalta sen verran auttanut, ettei turvotusta ole vielä juurikaan. Olen aika varma että viimeksi vaihdoin äitiyshousuihin tässä kohtaa kun ei vaan enää pystynyt.

Mulla ei oo koskaan ollut tissit kipeänä raskausaikana.

Noin viikko ennen kuin oletin kuukautisten alkavan oli suunnilleen viikon verran samanlainen olo kuin kuukautisten alkaessa. Alavatsa oli kuukautiskipujen tapaan kipeä ja rinnat tosi arat. Muistan miettineeni, että johtuuko nuo e-pillerien lopettamisesta vai voiko olla, että olisin raskaana heti ekasta kierrosta. Testasinkin heti kp 30 ja 32, mutta ei tullut edes haamuja ja ajattelin, että niistä e-pillereistä se varmaan johtui ja hormonien tasaantumisista. Ennen pillereitä kierto oli tosi epäsäännöllinen ja saattoi helposti venyä lähelle 40pv, niin en nytkään sen suuremmin kummastellut kuukautisten kuulumattomuutta. Nuo tuntemuksetkin oli lakanneet siinä vähän aiemmin, niin unohdin koko asian.
Kp 37 ajattelin sitten kuitenkin varmuudenvuoksi testata, kun ei kuukautisia kuulunut ja ihan selkeä plussahan sieltä tuli... Nyt olen lähinnä ihmetellyt (ja vähän pelännytkin) oireiden puuttumista. Ainoastaan pieni kuukautiskipumainen tunne alavatsassa ja väsymys (josta kyllä enemmänkin syytä vuodenaikaa). Ja alavatsa myös turvottaa, mutta tiedä sitten johtuuko suklaasta vai raskaudesta :D Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin ja toisaalta en kyllä pistä pahakseni, vaikka pahoinvointi pysyis vallan poissa!

Tänään ois viikot 5+2, väsymyksen ja arkojen rintojen lisäksi voi oireisiin listata pahoinvoinnin. Aamulla asiat sujui ihan ok siihen asti, kunnes piti pestä hampaat... :depressed:

Täällä röyhtäyttää. Ihan sama mitä syö niin röyhtäyttää ja paljon. Syönnin jälkeen edessä semmonen tunnista kahteen kestävä röyhtely. Viime raskaudessa oli sama. Muita oireita ei juuri sitten olekkaan. Jos ei tuota röyhtelyä olis niin epäilisin kyllä vahvasti että olenkohan edes raskaana. Saapa nähdä kuinka nopeasti tällä kertaa saan vaihtaa äippähousuihin. Viimeksi se taisi olla jo kymppi viikon tienoilla kun massu pullahti jo näkyville.

Täällä naama on vaan entistä räjähtäneempi. Minulle kyllä ihan perusvaiva, mutta viime raskaus teki iholle hyvää etyä mitä lie meinaa tämä oire.

Mä itken kaikelle! Mainoksille, joululauluille, kummitytön kuvalle, kaverin uudelle parisuhteelle, ymsyms :D onks teistä tullu herkkiksiä?

Mulla on ihan perinteisesti tissit kipiät, mutta lisäksi ristiselkä vaivaa, samoin iskiaskipu... ei hyvää päivää, jos nää jatkuu koko raskauden

Lisänä näihin aiempiin on ihan mielettömät "ilmavaivat"... ei siis varsinaisesti tee kipeää, mutta pierettää ja röyhyttää koko ajan. Töissä voin onneks syyttää lapsia noista rutkuista :p

Tää ruokkii mun unettomuutta taas tää tila. :mad:
Ja melatoniinia ei saa ottaa. Kiva nukkua 2-3 tuntia ja sitte koittaa jaksaa töissä.

No mulla ei ole ollu mitään oireita, "omasta" mielestä että nyt ko miettii niin n 1,5viikkoa sitte oli sellanen väsymys/ itku kohtaus joka kesti n ehkä kaks päivää. Muuta ei ole sitten ollukkaa vissiin vielä vasta alkusoittoa. 5+3

Jäätävä väsymys joka alkoi viikko tai pari ennen plussaa (laitoin eka työväsymyksen piikkiin), kuvotus/etominen, jatkuva pissahätä, yöhikoilu (eikä mulla päivisinkään oo ikinä kylmä), ummetus ja kerran myös närästi, jolloin tajusin vähentää mausteiden käyttöä niin se rauhoittui. Aa joo, ja se nälkä! Ensin ei meinannut maistua ruoka, nyt nälkä tulee nopeasti ruoan jälkeen.

Armoton närästys, rintoihin särkee ja nestettä tihkuu suihkussa ollessa, hajut tekee pahaa ja väsyttää. Näillä oireilla tein testin 3+4 ja plussa pamahti sieltä, vaikka uskottelin itselleni, ettei se voi olla mahdollista. Koskaan aikaisemmin ei näin aikaisin ole plussaa tullut!

Nyt on 4+2. Eilen alko kauhee närästys. Aamulla oli etova olo ennen kuin oli saannut syötyä mitään. Välillä vihloo oikealta puolelta alavatsaa. Kauhee turvotus meinaa olla :D

Niin ja iltaa kohden alkaa paleltaa niin kovaa että varustus on kaksi pitkähihaista paitaa, villapaita ja vielä kaks peittoa päälle. 7+4

Mulle tulee toosi herkästi ihan sairas hiki, hikoilen kuin pieni sika. Ja hetkessä taas palelee. Palelu vähän helpottanut, hikoilu yltynyt.
Tissitkin pikkuhiljaa alkaa tuntua oudoilta.

Tein työvuoron 6.30-12.30. Mietin tässä että väsyttäiskö se vähempi jos en olis sitä testiä vieläkään tehnyt? :laughing021

Ihan poikki koko akka. Lupaava alku :grin

Takaisin