Oireita

Loratadiini voi viedä yöunet, joten jos kärsii unettomuudesta ni ei välttis sitä kannata syyä :) setiritsiini taas väsyttää joitaki.
 
Hemoglobiini oli pudonnut kuukaudessa 20 yksikköä, joten ei ihme, että väsytti. [emoji30]
 
Hemoglobiini oli pudonnut kuukaudessa 20 yksikköä, joten ei ihme, että väsytti. [emoji30]

Sama täällä, vaik onneks lähtötilanne oli itselle hyvä, kun taipumusta alhaiseen hemoglobiiniin ollu aina. En kyllä yhtään haluis rautakuuria kun siitä tulee niin paha olo. Kuulemma ens neuvolassa jos on laskenu niin sit vaan nappia naamaan..
 
Mulla putos myös 20 yksikköä ja alkoi rautakuuri samantien. Se kauhee väsymys on loppunut mut en tiiä voisko tää päänsärky mulla johtua alhasesta hemoglobiinista?
 
Mulla putos myös 20 yksikköä ja alkoi rautakuuri samantien. Se kauhee väsymys on loppunut mut en tiiä voisko tää päänsärky mulla johtua alhasesta hemoglobiinista?

Kauanko sulla meni, että väsymys helpotti? Sain myös rautakuurin. Oon verenluovutuksen yhteydessä syönyt rautaa ennenkin ja mulle ei onneks oo ainakaan aikaisemmin tullut mitään haittoja.
 
Kauanko sulla meni, että väsymys helpotti? Sain myös rautakuurin. Oon verenluovutuksen yhteydessä syönyt rautaa ennenkin ja mulle ei onneks oo ainakaan aikaisemmin tullut mitään haittoja.

Se meni mulla noin viikossa ohi alottamisen jälkeen. Mulla oli suht matala jo alkuraskaudessa kun oli 124, ja viime käynnillä oli enää 104. Terkka suositteli myös kuurin ohella syömään ainakin pinaattia, parsakaalia, lihaa ja kananmunaa, listasi kyllä muitakin mutten muista enää. :)
 
Toisille sopii paremmin nestemmäinen rauta ja imeytyy helpommin. Itelle ei onneks vielä ole syytä syödä mamma vitskujen lisänä rautaa.
 
Mulla laski esikoisen raskausaikana hemoglobiini vaikka söin lisärautaa (monivitamiinen lisäksi) joka toinen päivä 117->104. Sitten aloitin syömään päivittäin rautaa niin nousi onneks ennen synnytystä sinne 120:iin (alkuraskaudessa oli n 130). Mutta ei siis todellakaan auttanut kovin nopeasti se lisärauta.
 
Mä en oo tota kuuria muistanut joka päivä ottaa kun se pitää tyhjään mahaan ottaa ja sit tunti kaks ilman maitotuotteita. Välillä tosi hankala ajottaa se, nyt oon ruvennu ottaa sen aamu yöstä kun herään vessaan, niin ei unohdu ja aamupalaks saan heti syödä maitotuotteita. :)
 
Mut nyt siis nyt täytyy muistaa syödä niitä päivittäin, että tosiaan ehtii sinne synnytykseen nousta, on tässä onneks vielä aikaa. :)
 
Töissä kerrottiin et rautatableteissaki se rauta pitää olla just sitä tiettyä et se imeytyy kaikista parhaiten. Ihan niinku sinkissäki, esim sinkkiasetaatti ja mitä niitä ny on.
Mä en vieläkään syö niitä perus mamma vitskuja, oon aika hyvin pärjänny nyt ferro-folilla jossa on foolia, rautaa (ja just siinä parhaimmassa muodossa) ja c-vitamiinia. Mulla oli raskauden alussa hb jotain 135 ja viime neuvolakäynnillä 120.
Mammavitsku purkki kyllä on kaapissa mutten uskalla syyä niitä jos ne alkaa taas oksettaan :D
 
Star, se riippuu mitä rautalääkettä syöt. Jotku lääkkeet saa ottaa ilman maitotuotteiden varoaikaa.
 
Neuvolassa sanottiin toi obsidan, en tiennyt edes muita, tossa on että tunti kaks ottamisen jälkeen ilman maitotuotteita. :) tota samaa söin myös 10v sitten ku odotin kaksosia :)
 
Juu obsidanissa suositellaan se väli. Maltoferissa ei oo söymisellä väliä. Se on vaan kalliimpaa ku obsidan.
Maltoferia saa myös tippoina, en tiiä oisko se halvempaa ku tabletit.
 
Hei muutes nyt kun vitamiineistä puhutaan, niin eikö foolihapon saanut jo lopettaa? Eiks se ollut tärkeää vain alkuraskaudessa? Vai muistanko väärin..
 
Takaisin
Top