Oireita

Kauheasti vihlontut oikealle alavatsaan.. ehkä munasarjoihin? Mutta tosiaan vai. Oikealle puolelle,kellään muulla samaa? :eek: aattelin jos olis kohdun kasvukipuja ni kyllähän sen luulis tuntuvan joka paikassa..
 
Kiitos! Mitenköhän sellaiseen salaiseen ryhmään pääsis jutteleen? Tää on ollu kyllä tosi rankkaa enkä saa oikein nukuttua ja mieli on ihan maassa. Neuvolapsykologillekin olis varmaan hyvä mennä juttelee, mutta aloitekykykin on jotenkin ihan hakusessa.

Mä huutelen tuolta elokuisista. Jouduin viime vuoden helmikuussa tekemään saman kipeän päätöksen ja keskeyttää raskauden rakenneultran jälkeen vauvan vaikean rakennepoikkeaman vuoksi. Jos haluat jutella vaikka yksityisesti niin laita viestiä! Oon niin hirveän pahoillani teidän puolesta :Heartred
 
Mä oon ollut tosi yllättynyt miten oireeton tää koko raskaus on ollut. Alussa oli välillä sellasta etovaa oloa ja hajut teki tosi pahaa, mutta muuten ei oo fyysistä oiretta ollut oikeen lainkaan. Saan varmaan sitten loppuraskaudesta oikeen kunnon oireita koko raskauden edestä:p:grin

Oon liikkeitä tuntenut nyt pari viikkoa tosi hyvin ja etenkin välillä pienellä on kunnon heilumis-potkimisfiilikset. Naurattaa kun vaikka leffaa yrittää katsoa niin tulee kunnon monotusta alavatsaan ja sitten tuntuu sellainen iso veikee muljahdus keskellä masua kun vetää kuperkeikkaa. Ja sitten on sellaista pientä hipelöinnin tuntuista joka alkaa aina kutittamaan mua:joyful:
 
Kauheasti vihlontut oikealle alavatsaan.. ehkä munasarjoihin? Mutta tosiaan vai. Oikealle puolelle,kellään muulla samaa? :eek: aattelin jos olis kohdun kasvukipuja ni kyllähän sen luulis tuntuvan joka paikassa..

Mulla on ollu samaa, paitsi et vasemmalla puolella. Samaa oli myös esikoisen raskausaikana ja synnytyksen jälkeen. Gynellä kävin sekä raskauden aikana että nyt viime syksynä ja molemmat lääkärit, oli siis eri lekurit, sano et sen kipupuolen munasarja tuottaa hormooneja ja se voi aiheuttaa kipuja. Ja tosiaan synnytyksen jälkeen se kipu alko aina oviksesta ja loppu vasta ku menkat alko.
Esikoisen raskauden aikana se kipu kyllä loppu jossain vaiheessa, mutta en yhtään muista viikkoja.
 
Onko teillä rinnat kutissut ja mitä ootte laittaneet niihin? Mulla kutisee vaan toinen rinta ja oikeestaan lähinnä vaan nännin seutu. Päällisin puolin ei oo kuiva eikä mitään ja rasvaus ei tunnu helpottavan yhtään. Uskaltaakohan laittaa kortisonia vai mitä keksis?
 
Jenope, Bepanthenia oikeastaan vain ja ehkä oliiviöljyä. Välillä jopa vaseliinia (ei ota rintsikat niin ikävästi sitten siihen päälle, kun vähän luistaa, heh...) Kortisonin käyttö on perusteltua, jos on joku tulehdus (?) tai allerginen juttu? Mutta tässähän noi tissit kutiaa ihan muista syistä, kai. Mulla kutisee välillä myös sen takia, että jopa rintsikoissa on koirankarvoja. Perkele.
 
Mulla kutiaa ja nimenomaan nännin alue! On kyllä kuivanu ihoki kyseisiltä alueilta, bepanthenia oon ite käyttänyt aina nukkumaan mennessä.
 
Mullakin kutiaa ja johtuu kuivumisesta. Joku todella rasvainen rasva auttaa; itse olen käyttänyt kookosrasvaa ja sheavoita.
 
Onko muilla kipuilua/särkyä alavatsalla? Tuntunut eilisestä asti, ei siis mitään sietämätöntä, vaan lähinnä epämukavaa tämä kipu. Menkkakipuja muistuttaa.
 
Mulla on kutissu tissit pari viikkoa ihan hulluna. Ainoa mikä hetkeksi auttaa on suihkussa karkealla harjalla jynssääminen. Ei auta rasvat eikä öljyt.
 
Mulla oli esikoisesta kauhia nännien kutina eikä mullakaan auttanu kunnolla rasvat, öljyt tms. Kylmä tais olla ainut mikä tepsi pidemmäks aikaa. Loppu muistaakseni synnytyksen jälkeen. Tästä tokasta ei vielä juurikaan oo kutissu.
 
Joku mainitsi päänsärystä. Mulla ollut lähes päivittäin noin edelliset 13 viikkoa... neuvolan mukaan johtuu hormoneista, ja pitäis hellittää puolivälin paikkeilla. Tänään puoliväli, joten toivon mukaan loppuis pian!
 
Täällä myös pääkipua ollut nyt päivittäin ja ihana kuulla jos helpottaa puolen välin jälkeen, kun oon just miettinyt että kestääkö tätä loppuun asti!
Tota nännien kutinaa on myös täällä, tai ihan koko tissit kutisee mutta nännit erityisesti ja kuivat myös.
Eilen ostin kookos öljyä kun mun iho on nyt muutenkin tosi kuiva, täytyy kokeilla sitä jos toimis!
 
Mulla kanssa ollut päänsärky ties kuinka monta viikkoa. Toivon todellakin et helpottaa pian. Onneks saa sentään syödä buranaa, panadol ei auta mun pääkipuun tippaakaan. :hungover:
 
Mulla kanssa ollut päänsärky ties kuinka monta viikkoa. Toivon todellakin et helpottaa pian. Onneks saa sentään syödä buranaa, panadol ei auta mun pääkipuun tippaakaan. :hungover:

Mä en muistanutkaan, oliko niin et toisella kolmanneksella saa syyä jo buranaa?
 
Takaisin
Top