Oireita

Mulla ainakin on Minisunin mammavitamiinissa foolihappoa se 400 mikrogrammaa. Lisäksi söin alkuraskaudessa vielä toiset 400 erillisestä purkista, mutta ne lopetin joskus nt-ultran jälkeen.
 
Mulla on erillisessä purkissa, mietin jos sen lopettas.. En siis syö mitään mammoja tai yhdistelmiä.. Pitää googlaa :joyful:
 
Joo foolihappoa suositellaan viikolle 12 asti, mutta voi toki jatkaa loppuunkin asti. D-vit on sellainen mitä pitäis käyttää koko raskauden ajan.
 
Obisdan aiheutti mulla kauhean huonon olon ja oksentamisen. Vaihoin retaferiin ja paha olo loppu ko seinään. Musta tuntuu et neuvolat suosittelee tiettyjä tuotteita, esim obsidan ja maman vitamiinit. Apteekissa kannattaa rohkeesti kysyä vaihtoehtoja kun eihän kaikki voi kaikille käydä :)
 
Ja yks vaihtoehto on nokkostabletit; ne on ainakin mulle sopineet :)

Kiitos Jenope!
Mulla menee tosiaan (erittäin vahva) d-vitamiini, B-vitamiini (pahoinvointiin, en tosin tiiä onko placeboa vai ei..) ja toi foolihappo. Taidan lopettaa foolihapon ja alkaa miettiä maltillista raudan ja c-vitamiinin tankkausta sen sijaan. Mulla on normaalisti hb 150-160 ja jo ennen raskautta se oli tippunut alle 140. Nyt viimeeksi oli 131, mikä on mulle matala vaikka neuvolan mielestä hyvä..
 
Mä syön vaan Ferro-Fol-C:tä jossa on foolia, rautaa ja ceetä, ja magnesiumia (lähinnä vatsantoiminnan takia). D-vitamiinia syön tosi harvoin.. purkki on kyllä kaapissa mutta en pysty sitä purutabua syömään enkä oo raaskinu vielä ostaa uutta
 
Mä muistan lukeneeni esikoisen raskausaikana, että foolihappoa ei kantsis alkuajan jälkeen hirveesti syödä. En kyllä muista miks, mut ite oon nytkin lopettanut jo foolihapon purkista syönnin.

Maitohappobakteerit aloitin muutama viikko sitten. Siitä taas luin esikoisen aikana, että vois olla hyötyä vauvan suolistolle.
 
Onks jollain kokemuksia floradix rautavitamiini valmisteesta? Näin itseasiassa tänään mainoksenkin. Oon joltain kuullut että se on perus rautakuuria hellempi mahalle - obisdanista mulle aina tullut ihan hirvee olo. Ja siis mulle alkuraskaudessa jo minisunin mama vitamiinit aiheutti pahoja yökkäys oloja varmaankin raudan takia.
 
@siska Mä join tota floradix : iä edellis keväänä kun oli lievä anemia. Mulla on tosi herkkä maha, mutta toi sopi ainakin tosi hyvin. Auttoi eikä aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia. Et ainakin omasta puolesta voin suositella. :)
 
Floradix sopii useimmille herkkävatsasille paljon paremmin mitä muut rautavalmisteet. Sen takia sitä monesti annetaan vanhuksillekki :)
 
Rautakuurilla ollaan täälläkin. Toivottavasti helpottaa väsymys ton myötä. Närästystäkin on ilmaantunut ajoittain iltaisin. Muita oireita ei olekaan.
 
Ja yks vaihtoehto on nokkostabletit; ne on ainakin mulle sopineet :)

Kiitos Jenope!
Mulla menee tosiaan (erittäin vahva) d-vitamiini, B-vitamiini (pahoinvointiin, en tosin tiiä onko placeboa vai ei..) ja toi foolihappo. Taidan lopettaa foolihapon ja alkaa miettiä maltillista raudan ja c-vitamiinin tankkausta sen sijaan. Mulla on normaalisti hb 150-160 ja jo ennen raskautta se oli tippunut alle 140. Nyt viimeeksi oli 131, mikä on mulle matala vaikka neuvolan mielestä hyvä..

Mistä noita nokkostabletteja saa? Oliko arvokkaita?
 
Ainakin Life-myymälöistä olen löytänyt :joyful: Mulla on joku sadan kappalleen purkki ja oisko ollut 8e.. Sisältää myös sitä c-vitamiinia joka auttaa rautaa imeytymään.
 
Hei! Tietäisikö joku, onko vielä, ja jos on niin miten, mahdollista osallistua heinäkuisten fb-ryhmään? :)
 
On :) Täytät vaan ehdot (olikos se 20 viestiä, kk jäsenenä ja merkkaat itsesi listaan). Sen jälkeen viestiä ylläpidolle :joyful: tervetuloa mukaan!
 
Ei saa kysellä fb-ryhmiä!! Saliselle puolelle täällä pääsee tollai miten lulu laitto
 
Takaisin
Top