Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa, jo toinen päivä kokonaan ilman kuvotusta ja pahoinvointia! :) Nälkä kyllä on. Paino oli tippunut reilun kilon ensimmäisestä neuvolasta.

13+4

Täällä hirveä jano myös (rv9+6) mutta kun juo paljon vatsassa löllyää ja pahoinvointi pahenee.. mä en voi syödä melkein mitään muuta kuin vaaleata leipää juustolla ja hedelmiä ja hedelmä pilttiä. Välillä perunaa. omenamehua tekee laimennettuna mieli, mutta sekin lisää oksentamista. Mä oon niin väsynyt tähän ruokavalioon. Normisti syön vain kauraleipää kun vehnä turvottaa niin pahasti. Onko muita kun syö näin suppeasti? Väsyttää myös tää pakko syöminen kun jos ei syö niin auta armias mikä olo. Kylmää ensin jäätävästi ja sitten se pahoinvointi ja oksentaminen iskee.
Täälläkin mentiin plussan jälkeen, alkoi pahoinvointi, niin melko suppealla ruokavaliolla. Hiilarihöttöä suorastaan. Normisti mie noudatan vhh-valiota,ihan mahan takia. Mut kappas mie en vaan saanu vhh:n mukasta ruokaa alas
Mulla oli vaalee leipä ja makaroni mikä uppos ja ai että sitä turvotuksen määrää :shifty: nyt sitten parin viikon aikana on jo saanu pikkuhiljaa ittiään ruotuun ja palattua entiseen.:angelic: taas puottelen ylimääräset höttöhiilarit pois ja jospa kohta vihanneksetkin uppoais eikä nostais samantien palaa kurkkuun :joyful:

Täälläkin mentiin plussan jälkeen, alkoi pahoinvointi, niin melko suppealla ruokavaliolla. Hiilarihöttöä suorastaan. Normisti mie noudatan vhh-valiota,ihan mahan takia. Mut kappas mie en vaan saanu vhh:n mukasta ruokaa alas
Mulla oli vaalee leipä ja makaroni mikä uppos ja ai että sitä turvotuksen määrää :shifty: nyt sitten parin viikon aikana on jo saanu pikkuhiljaa ittiään ruotuun ja palattua entiseen.:angelic: taas puottelen ylimääräset höttöhiilarit pois ja jospa kohta vihanneksetkin uppoais eikä nostais samantien palaa kurkkuun :joyful:

Millä viikolla olet? Kaipaan niin "omaa" ruokavaliota. Ja tätä keskivartalon turvotuksen laskemista. Näytän siltä että oon vähintään puolessa välissä raskautta.

Mäki niin haluaisin syyä jo leipää ja makaronilaatikkoa ja viiliä/rahkaa mutta ei, mikään noista ei vieläkään sovi! Eikä sovi enää karjalanpiirakat tai riisikään. Eli se mikä uppoo ja pystyy syömään on peruna, näkkäri, kana, saarioisten pizza ja soijajugu. Ja kaikki nuo tulee kohta korvista ulos ko noita syöny reilu 5vko..
Ennen raskautta en syöny sokeria, mutta nyt syön sitä mitä pystyy syömään, sama sisältääkö se sokeria vai ei. Rv 10+5.

Madmasel tänään pyörähti mittariin 13+0
Muistathan juua vettä ja veden perään vettä :joyful: mulla autto turvotukseen himpun verran tuo vesi :)

Mulla vesi pahentaa oloa. Eli mitä enemmän juo, sitä huonompi olo. Oonki ny juonu laihaks lantrattua mehua, tai vettä mutta vain aterioilla vähäsen.

Mulla taas jääkylmä vesi helpottaa huonoa oloa. Mut mikä toiselle sopii,niin välttis ei toiselle

Mulla on ollut kyllä tosi lieviä raskausoireita. Alussa oli vähän huonovointisuutta mutta sitäkin vain muutamana päivänä viikossa. Tissit on ollut kipeänä jo siitä asti ennen kuin tein edes testiä, mutta siinä se sitten lähinnä onkin :rolleyes: Hajut kyllä etoo kovasti ja hajuaisti on kovin herkkä.

Mulla on HIRVEE ikävä Cocista! Se on mun lempijuoma ja okei kieltämättä sitä on tullut juotua liikaakin, mutta nyt kun en saa sitä ollenkaan alas niin on vaan kauhea ikävä sitä. Ravintolassakin on jotenkin masentava tilata vaan vettä vaikka parempihan se on. Neuvolassakin oltiin ihan riemuissaan kun kuulivat etten saa Cocista alas. :hilarious:

Adiela kuulostaa tutulta, mut mun kohdalla cociksen sijaan kyseessä oli tee. Ei mennyt kurkusta alas viikkoihin, oisko ollu viitisen viikkoa. Jouluna alkoi taas maistua ja alkuinnostuksella sain itselleni hirveen kofeiini pärinän aikaiseksi - mut kun sitä oli niin ikävä :grin

Mä oon ollu ensikertalaisena huolissani kun ei ole oikeen mitään oireita!
Nyt on menee vk 11 ja ollut kolme kertaa tosi rajut migreenin näköhäiriöt, ilman päänsärkyä. Koko aikuisiän mulla migreeni oireillut muuten kovana särkynä ja huonovointisuutena.

Ja muuten oireettomuudesta ei oikein osaa nauttia kun se välillä huolestuttaa..

Onkos muilla ollut vielä mitään supistuksia tai muita alavatsatuntemuksia? Mulla on ollut nyt 1,5 vk enemmän ja vähemmän epämääräisiä alavatsakipuja/tuntemuksia. Tuntuu vähän siltä kuin joku vyötärönauha kiristäisi jatkuvasti aivan alavatsalla. Oireet tulee yleensä rasituksen (esim. lenkin/kotitöiden) jälkeen ja illalla. Neuvolasta arvelivat kohdun kasvukipuja tai supistuksia, kun ennen joulua kyselin. Esikoisraskaudessakin oli hieman saman tapaisia epämääräisiä alavatsaoireita ja sain juosta virtsakokeissa harvase viikko. Jälkikäteen ajateltuna uskon kyseen olleen tuolloin supistuksista. Silloin oireet alkoivat vasta paljon myöhemmin. Nyt huolestuttaakin aika tavalla ja myös ärsyttää, jos tässä jo nyt pitää lopettaa kaikki vähäinenkin liikkuminen ja rasitus!

Rv 12+1

Nyt rv10+3. Mä en tiedä johtuuko mistä, mutta kuplavesi on ainoa mitä pystyn juomaan tarpeeksi. Ja onneksi on sodastremer. Tänään oli ensimmäinen suht hyvä päivä kolmeen asti ja sain tehtyä paperihommia, laskuja yms ilman pahoinvointia. Sitten oli pakko mennä lepäämään. Kohdussa taas tuntuu kasvukipuja, ehkä pahoinvointi ja turvotus ovat aikaisemmin laimentaneet ne tuntemukset
Nyt on pakko kysyä, onko muita jolle suihkussakäynti on hankalaa? Varsinkin hiustenpesu... Jotenkin en haluaisi sitä shampoon hajua ja hajusteeton teki hilsettä. Ja se veden tuntu jotenkin ärsyttää. Mulla oli viimeksi sama, pahempana vain, oksensin aina suihkussa, nyt harvemmin. Loppuraskaudessa olin taas luvattoman paljon läträämässä lämmintä vettä vaikka oli kesä. Kyllä tää tästä. Huomasin just mun profiilikuvan, pitäis varmaan päivittää se koska ollaan erottu vajaa 2 v sitten ja ei sitten vanhennutakaan yhdessä, paitsi huoltajina. :)

Meinin sitten kirjoittamaan just äsken miten hyvä päivä ollut ja kuinka suihku inhottaa. Inhotti ajatuskin ilmeisesti niin paljon että piti käydä oksentamassa vatsalaukkua ylösalaisin.

Mua oksettaa edelleen hampaiden pesu. Ei auta vaikka on vaahtoamaton ja mauton hammastahn, silti oksettaa. Sen takia en enää iltasin pesekkään hampaita. Eiköhä se helpota viimeistään puolessa välissä..

Mulla on ollut vatsakipuja mutta ei niin paljon tässä raskaudessa kuin esikoista odottaessa. Mulle ainakin neuvolasta sanoivat että ensimmäisen kolmanneksen ajan vatsakivut ovat normaaleja. Esikoisesta supistelut alkoivat rv 16 ja jouduin olemaan vuodelevossa. Tässä raskaudessa olen myös joutunut lepäilemään kun on ollut emättimen bakteeritulehduksia. Gyne sanoi myös ettei raskauden missään vaiheessa saisi nostella mitään painavaa, ja tiettyjä liikuntamuotoja kuten juoksua ei saisi harrastaa, ettei ala supistella. En tajunnut kysyä johtuko kielto siitä että kohtu oli ensimmäisessä raskaudessa niin supistusherkkä vai siitä että istukka on nyt kohdunkaulan päällä.

Luultavasti tosta supistus herkyydestä kun tärähtely voi aiheittaa supisteluja.

Huomenna nt-ultra, ja pelottaa ihan hirveesti! Mitä jos siellä on hirveesti turvotusta tai ei enää sykettä...mulla ei nimittäin oo enää oireita.

Muuten, miten paljon teillä jo ultrassa käyneillä muuttui la nt-ultrassa?

Viima, meillä napero oli 4 päivää isompi kuin mitä viikkojen puolesta olisi pitänyt olla, laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. Meille sanottiin, että vasta 5 päivän heitoista aletaan muuttamaan laskettua aikaa. :)

Meillä siirty 6päivää myöhemmäs, neuvolasta laitettu 4.7. ja siirty 10.7. niinkuin arvelinkin, koska mulla on pidempi kierto :)

Takaisin