Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yläpaineet huitelee siinä 140-165 väliä ja alapaineet 80-90.
Nyt vähä saatu tuota huminaa loppumaan yksinkertaisesti makkaamalla. Tuli vaan mieleen voiko niskajumi nostaa paineita?

Mulla oli ekassa neuvolassa viime ke alapaine 98 ja yläpaine 144. Alapaine mulla yleensä on 90-94 tietämis ilman raskauttaki, mut yleensä alkuraskaudessa alapaine on laskenu 70-80 tietämiin. Nytkin oon saanu kotona ihan hyviä lukemia, tyyliin 140/74, kun sovittiin jotta mittailen kotona viikon ajan 1xpv ja soittelen tuloksia terkalle.

Pahoinvointi on kyllä nyt onneksi helpottunut ja painottunut ilta-aikaan. Väsymys on edelleen jäätävää. Nyt on tullut jokusen kerran vessassa pyyhkiessä ruskeaa vuotoa, mut ei neuvolan mukaan tarvi huolestua. Sain kuitenkin lähetteen testeihin, et poissuljetaan tulehdus (tai hoidetaan se jos on).

13+1

Elvi, olikos sinulla pari viikkoa sitten sitä runsaampaa vuotoa? Ruskea vuotohan viittaa vanhaan vereen, joten jospa sieltä nyt jotain niitä vuodon rippeitä tulisi ulos. Hyvä kun kuitenkin sait varmuuden vuoksi lähetteen testeihin.

Mullahan pahoinvointi helpotti jo kuukausi takaperin ja nyt jouluna olen pystynyt jälleen juomaan sen yhden kupin kahviakin aamulla ilman, että alkaa kuvottaa. Väsymys on ollut hurjaa, mutta nyt parina päivänä senkin puolesta on ollut helpompaa. Tiedä sitten, johtuuko siitä, että se "helppo" toinen kolmannes on alkamaisillaan vai vaan siitä, että kaikkien joulukiireiden jälkeen nyt on pystynyt rauhoittumaan ja rentoutumaan ja mieskin on ollut kotosalla ja osallistunut esikoisen leikittämiseen ja hoitoon.

12+4

Ultrassa ja ekalla kunnon käynnillä käyty. Otettiin kokeita ja sain äitiyskortin ja muita lippuja ja lappuja :hilarious:
Kaikki oli hyvin:Heartred
Ultran mukaan tänään 10+0 tai 10+1. Koko ajan näyttää ultra vanhempaa mitä pitäisi.
7+6 ultrassa olikin 7+3, seuraavassa 8+2 ultrassa näyttikin 8+4 ja tänään 9+6 olikin 10+0/1.
Ei kyllä voi enää vanhempaa näyttää kun pupuiltiin vain kerran miehen kanssa. Edelliset menkat 14.10 ja pupuiltiin 31.10 eli kp18.:scratch

Ultrassa ja ekalla kunnon käynnillä käyty. Otettiin kokeita ja sain äitiyskortin ja muita lippuja ja lappuja :hilarious:
Kaikki oli hyvin:Heartred
Ultran mukaan tänään 10+0 tai 10+1. Koko ajan näyttää ultra vanhempaa mitä pitäisi.
7+6 ultrassa olikin 7+3, seuraavassa 8+2 ultrassa näyttikin 8+4 ja tänään 9+6 olikin 10+0/1.
Ei kyllä voi enää vanhempaa näyttää kun pupuiltiin vain kerran miehen kanssa. Edelliset menkat 14.10 ja pupuiltiin 31.10 eli kp18.:scratch
Se riippuu niin paljon ultraajasta mimmoset mitat se pienestä saa. jos esim on kovin liikkusa sikiö niin sekin antaa lisähaastetta mittaamisee. :)

Eikä noin pienet erot mitoissa merkkaa oikeestaan mitään. Kyse kuitenki päivästä-parista.
Mullaki neuvolan mukaan nyt 9+5, mun laskujen mukaan 10+1 ja ultran mukaan 10+2.

Elvi, olikos sinulla pari viikkoa sitten sitä runsaampaa vuotoa? Ruskea vuotohan viittaa vanhaan vereen, joten jospa sieltä nyt jotain niitä vuodon rippeitä tulisi ulos. Hyvä kun kuitenkin sait varmuuden vuoksi lähetteen testeihin.

Joo oli sitä vuotoa silloin ihan runsaasti. Toi ruskea vuoto tosiaan on jotain vanhaa, mut eipä se selvinnyt ultrassakaan, että mikä siellä alunperin vuotoa aiheutti.

Pääasia että pikkuisella on kaikki hyvin <3

Noh tänään lensi ensimmäisen kerran laatta aamusta... :yuck: Tuli yllättävän kova reaktio, kun jogurtti olikin pilalla, vaikka päivämäärä 31.12. Siinä oli ihan näkyvissä hometta. Ei siis ihan pelkkää raskaudesta johtuvaa oksentamista.. :depressed: Kakominen ei meinannut millään loppua.

Jostain luin myös, että varhaisultra on paras raskauden keston määrittämiseen, koska pienet alkaa aika pian kasvamaan yksilölliseen tahtiinsa, siis jo nt-ultrassa voi näkyä tällaisia kokoeroja. Toki riippuu myös vauvan asennosta ja ultraajasta, kuinka saa mitan otettua. Myös hedelmöittymisen ja kiinnittymisen ajankohta voi olla hieman eri kuin esim. ovulaatiotestin tulos.

316517ddad515a4e487f7ea61c2768c8
Nipt tulokset tuli. Terve vauva ja pojan sukukromosomit! Jännittävää. Helmikuussa sitten rakenneultra

Täällä kun ollaan jo päästy toiselle kolmannekselle (12+4) niin aloin tuumia mimmosiksihan ne oireet alkaa muuttua. Aina kun puhutaan vaan alkuraskauden oireista. Ittellä ruokahalu on palaillut ja esim tee alkanut taas maistua, mutta edelleen vaihtelevasti jotkut asiat haisee ihan hirveelle (tomaattimurska, rosolli, lanttu..). Nukkunutkin oon paremmin.

Vaivana nyt ollu muutamia voimakkaita päänsärkykohtauksia, jotka kestää parisen tuntia ja sit katoaa siinä missä tullutkin. Neuvolassa sanoivat että keltarauhanen on näillä viikoilla luultavasti syypää. Useimmilla kuulemma menee ohi.. lisäksi iltaisin kohdun alueen kipuja, mut ei mitään huolestuttavan voimakasta kuitekaan..

Mites teillä muilla 2/3:lla jo olevilla?

Pääkipu edelleen kaverina. Päivällä katoaa hetkeksi, mutta aamuin illoin seurana. Eikä auta mikään särkylääke, niin ei turhaan viitsi niitä syödä.l

12+2

Mulla on ollut iltaisin lieviä rytmihäiriöitä, kun pääsee vihdoin sänkyyn pötkölleen. Eritoten jos on ollut vähän rankempi päivä, ettei oo saanut huilia. Sama oli esikoisen aikana. Muulloin en oo huomannut kuin raskaana ollessani...:wideyed:

13+3

Täällä kun ollaan jo päästy toiselle kolmannekselle (12+4) niin aloin tuumia mimmosiksihan ne oireet alkaa muuttua. Aina kun puhutaan vaan alkuraskauden oireista. Ittellä ruokahalu on palaillut ja esim tee alkanut taas maistua, mutta edelleen vaihtelevasti jotkut asiat haisee ihan hirveelle (tomaattimurska, rosolli, lanttu..). Nukkunutkin oon paremmin.

Vaivana nyt ollu muutamia voimakkaita päänsärkykohtauksia, jotka kestää parisen tuntia ja sit katoaa siinä missä tullutkin. Neuvolassa sanoivat että keltarauhanen on näillä viikoilla luultavasti syypää. Useimmilla kuulemma menee ohi.. lisäksi iltaisin kohdun alueen kipuja, mut ei mitään huolestuttavan voimakasta kuitekaan..

Mites teillä muilla 2/3:lla jo olevilla?

Täällä ollaan rv 12+6 ja huomattavasti on helpottanut alkuraskauden oireet. Ruoka maistuu ja oikeestaan koko ajan on hirvee nälkä. Edelleen tulee huono olo jos syömisiin tulee pitkä väli. Alkuraskaudessa ei maistunut kahvi ollenkaan nyt olen pystynyt juomaan vähän runsaalla maidolla. Emättimen bakteeritasapaino on kyllä edelleen ihan vinksallaan kun bakteeritulehduksia on koko ajan. Esikoisen kohdalla tulehdukset rauhottu raskauden puolen välin kieppeillä.

Esikoisesta rankin vaihe oli mulla juuri toinen kolmannes kun silloin alkoi järkyttävät vatsakivut ja supistelut ja jouduin olemaan vuodelevossa. Helpoin osuus mulle oli silloin viimeinen kolmannes. Kun raskaus oli niin pitkällä niin alkoi vähän huolet helpottamaan ja pystyin silloin ensi kertaa raskauden aikana urheilemaankin. Katsotaan miten käy tässä raskaudessa.

Siis apua mikä NÄLKÄ! Mistään ei tuu kylläiseksi, vaikka söis lehemän.. Oon nyt muutaman h sisällä syönyt ison lautasen puuroa marjoilla, 2 leipää kunnon päällisillä, 2 Lidlin kinkkujuusto croissua, viilin ja varmaan sata litraa vettä..

Ei lähde nälkä millään, nyt mun tekis mieli syödä noi nakit tuolta jääkaapista :grin

Peppi, sulla on sitten toinen ääripää ku mulla, mulla ei pysy sisällä mikään "vahvempi ruoka" vaan hedelmillä yms pienellä pysyy oksentelu poissa.. olin jo marras-joulukuun vaihteessa kolme viikkoo saikullaki tän oksentelun takia..

Mulla on ollut ihan alusta asti koko ajan kauhee nälkä, eikä _mikään_ riitä, sitä pahoinvointia kun ei ole ollut. Mitä enemmän viikkoja, niin nälkäkin kasvanut, just tänää mietin kun söin, että mikähän toi paino mahtaa olla sitten raskauden loppussa?! :D :D

Takaisin