Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
La:n siirrot on neuvola/sairaalakohtaset. Mulle sanottiin et la:ta ei muuteta jos heittoa on alle 7 pv

Nyt menossa rv 11+0 ja pahoinvointi sen kun vaan jatkuu. Välissä oli täysin oireettomia päiviä mikä taas sai huolestumaan :D Oon nyt vähän jo oppinut lukemaan tätä mun kroppaa ja välttämään ne pahimmat pahoinvointikohtaukset syömällä jotain vähän väliä. Vettäkin menee töissä ollessa 2 litraa! Onkohan tää tämmönen jano normaalia? Uutena oireena 3 päivää kestänyt päänsärky... En tiedä mistä se taas johtuu?

^Mun käsittääkseni sekä jano että päänsärky ovat molemmat tyypillisiä raskausoireita ja liittyvät ilmeisesti aika pitkälti verivolyymin lisääntymiseen :)

Iloitsin aiemmin parista päivästä,jolloin ei ollut minkäänlaista kuvotusta...no kyllä sitä on niiden kahden päivän jälkeen taas ollut :wtf: Todella paljon lievempää kyllä ja pieniä hetkiä vain. Tuntemuksia on myös mahassa. Taitaa pikkuinen tehdä taas lisää tilaa. :)

14+2

Tänään on ollu nälkä ihan kokoajan, vaikka just on syöny niin vatsa jo kurnii, eikä jääkaapista ikinä tietenkään löydy sitä mitä mieli tekis syyä! :D
Toi jano on myös täällä ihan älytön, mulla tullu kauhee himo piimää, voisin juua sitä litra tolkulla!
Muuten noi oireet onkin ollu poissa taas, eli hyvä kun välillä muistaa edes että minityyppi on matkassa! :D

Meillä todettiin ja kirjattiin la vasta eilen ultrassa, oli neuvolan suuntaa-antaviin laskelmiin nähden päivän edellä ja se jää nyt kuulemma lopulliseksi. En tiedä sitten, voiko rakenneultra sitä vielä heilauttaa.

Täällä kans päänsärky ja jano uusina tuttavuuksina, rintakipu jatkuu edelleen (rv 13) ja liikunnan jälkeen kivistelee alavatsaa, pieniä viiltäviä kipuja. En ole ottanut sitä kovin vakavasti, laskenut vain kasvukivuiksi, mutta nyt alkoi hirvittää, jos ovatkin supistuksia joita kai (?) pitäisi välttää. On aika hanurista, jos nyt jo pitää harrastukset lopettaa :(. Noh, neuvolantäti ehkä kertoo muutaman viikon päästä, miten suhtautua - toisaalta ei ne liikunnanjälkeiset kivut sen kummoisempia ole, kuin esim. yskimisestä tai aivastamisesta tulevat. En mä varmaan niitäkään voi lopettaa, heh. :P

Mites teillä on halukkuutta? Plussan jälkeen ei oo kyllä tehny mieli läheisyyttä melkein lainkaan.. :D mies parka.. käy ihan kuumana raskausmuotoihin ja haluisi koko ajan lemmiskellä. Voi tää oma pahoinvointi ja rintojen arkuus yms vaikuttaa mutta toivoisin että halukkuus tulis pian takaisin!

Mites teillä on halukkuutta? Plussan jälkeen ei oo kyllä tehny mieli läheisyyttä melkein lainkaan.. :D mies parka.. käy ihan kuumana raskausmuotoihin ja haluisi koko ajan lemmiskellä. Voi tää oma pahoinvointi ja rintojen arkuus yms vaikuttaa mutta toivoisin että halukkuus tulis pian takaisin!

Mä niin tiedän mistä puhut! :D
Mulla katos vähitellen kaikki halut plussan jälkeen ja nyt hyvä kun pussaamaan pystyy! Ihan hirveetä mut en vaan voi mitään, läheisyys ei kiinnosta nyt yhtään :(
Mä toivon kanssa et tää menis pian ohi!

Joo ei oo kyllä kiva.. varsinkin kun toinen kattoo niin ihaillen uusia muotoja :D

Meilläkin on vähän hijaista. On niin etova olo koko ajan ja tissit super kipeet. Ja sit tää hajuaisti! Välillä etoo miehessä partavesi, suihkugeeli tai ihan vaan hengitys. :depressed:

Toivottavasti ei oo kovin pitkäaikanen ongelma. Miestä käy täälläkin sääliksi. :meh:

Mua rupes eilen ärsyttää se, että mies ylipäätään hengitti :grin Käskin mennä toiseen päähän sohvaa.

Meillä mennään kyllä niin toisessa ääripäässä, haluja riittää vaikka muille jakaa :D

Mulla on ollu esteenä toi vuotava istukanreuna. Nyt ei oo kyllä vuotoo enää ollu, mut nii järkyttävä flunssa ja yskä, ettei tulis mieleenkään, ku ei vaan kykene. Eikä oo siitä kiinni, ettei haluis, kun ei vaan pysty. :/

Täällä ei oo halut mihinkään laantunu, vaan päinvastoin :joyful: mies taitaa tehä senki takia jo paljon ylitöitä ettei tarvi olla kotona :wink
Ja unet... :shy:

Alkuraskaudessa oli pahoinvointia, joka onkin jo pääosin hellittänyt. Samaan aikaan "parhaan" pahoinvoinnin kanssa oli esikoisella aivan jäätävä uhma. Päivässä saattoi toimia yksi asia esim. kenkien jalkaan laittaminen ja kaikesta muusta sai takuta. Iltaisin olin kyllä melko poikki.

Mulla nyt 13+0 ja tällä hetkellä pahimmat pahoinvoinnit on alkaneet helpottaa. Välillä tulee etova olo, etenkin jos nälkä ehtii iskeä, mutta muuten ei yökötä enää koko ajan. Eniten ”oireena” tuntuu olevan jatkuva väsymys ja vetämätön olo. Huomaa kyllä, että töissä ei saa tällä hetkellä itestään irti kaikkia tehoja, mutta olen yrittänyt ajatella sen olevan nyt ihan suotavaa, eikös..? :)

Takaisin