Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vauvan tulo muuttaa asioita, miehesi on epävarma monesta asiasta. Eivät miehet ymmärrä vauvan tuloa samalla tavalla, asia on heille abstrakti aina siihen asti kunnes saavat lapsen syliinsä. Sittenkin lasta kohdellaan kuin se olisi lasista tehty. Ensimmäisen vauvan odotus on hankalinta, miehellä ei ole aikaisempaa kokemusta siitä miten asiat voivat muuttua. Toinen on sitten erikseen, on jo mielikuva asioiden kulusta ja se antaa varmuutta.Ahdistaa välillä.. :/ esimerkiksi tänään kaupassa yritin kattoa vauvan vaatteita, niin tuli vaan semmoinen olo että äkkiä pois. Ei ole aikaisemmista tämmöistä ollut, varmaan johtuu miehen alakuloisuudesta tämä minun olo. Mies ei tosiaan ollut vissiin yhtä innoissaan raskautumisesta, toivotaan että muuttuis mieli vielä. Tänäänkin tiuskasi vain että koko ajan sinäkin valitat jostakin, kun mulle tuli pahaolo kesken syönnin. Hohhoijaa..
Miten teillä muilla miehet on ottaneet raskauden? Luin muiden kommentteja tuolta toisen kuun keskusteluista, ihan utopistinen ajatus että mun mies sanois semmoisia (positiivisia) asioita mitä sieltä luin. Harmittaa toki mutta ei mies ole koskaan ollut hempeilijä tyyppi.
Onko ketään muuta ahdistanut raskaus? Alkoi tänään ahdistamaan ihan hirveästi...
Vaikka tätä on yritetty jo 3v ja 8 km taustalla. Ikinä ei oo ennen ahistanut. Nyt alkoi.![]()

Voi ei, sulla sama huoli kun mulla. On tää vaan niin stressaavaa aikaa tää alkuraskaus. Mulla kyllä nyt tullu pahoinvointi jo takas, mutta ei aiemmalla voimalla. Jotenkin helpottaa pelkoon kuitenkin, kun pahoinvointia edelleen on, vaikkakin lievempänä. Mielellään kyllä luopuisin koko pahoinvoinnista, mutta kun se ehti alkaa niin tottahan sen loppuminen tai väheneminen huolettaa.Yyni, mullakin pahoinvointi loppui tuossa viikko sitten 8. viikon lopulla, samoin en ole ollut hajuillekaan nyt niin herkkä. Pelottaahan se minuakin, että jos kaikki ei enää olekaan hyvin. Toisaalta yritän rauhoitella itseäni, että aiemmin kkm on oireillut vuodoin, nyt vuotoja tai kipuja ei ole ollut. Toisaalta tiedän valitettavan hyvin, että raskaus on voinut mennä kesken, vaikka vuotoja tai kipuja ei olisikaan. Esikoisraskaus oli hyvin vähäoireinen ja se tuo vähän toivoa, mutta en pysty siltikään rauhoittumaan täysin ennen kuin näen tai kuulen, että masussa on kaikki hyvin. Dopplerilla en kuitenkaan ole saanut sykettä vielä kuuluviin. Kohdun en tunne nousseen vielä häpyluun yläpuolelle, mikä kaiketi selittää myös osittain sitä, että doppleristakaan ei mitään kuulu.
8+5
Pahoinvointi/kuvotus alkaa aina nukkumaan mentäessä. Nyt toki aika myöhään sänkyyn menossa, mutta olo on karsea. Yöh.
7+4
missään kohtaa hyvä näitten olojen kans. No torstaina pääsee näkemään onko kaikki kunnossa
ja sitten nämä. Voi elämä noita unia mitä nään, vois sanua jo punastelevan ko herää aamulla 
Heinis86 Mikä viikko sulla menos? Mulla tuli vk 6 kans sitä tuhruvuotoa 3 viikkoa ja lakkasi yhtäkkiä. Kaikki silti ok. Gyne epäili että oli vain kiinnittymisvuotoa.
Oonko ainoa jolla ei oo ollut ollenkaan pahoinvointia? Mulla ainoot oireet on väsymys, mikä voi johtua kyllä siitä kun nuorimmainen heräilee välillä öisin, finnejä on enemmän kuin normaalisti ja menkat tietysti uupuu. Jos en ois plussaa testiin saanut niin en tietäis olevani raskaana. Omalla tavalla ihan kiva ettei tarvitse kärsiä, mutta sitten toisaalta mietin että onko kaikki hyvin kun ek okseta. Pojista molemmista on pahoinvointi alkanut melkein heti plussan jälkeen.
Mulla ei kyllä juurikaan oo ollu. Joinakin aamuina vähän kuvottanut :) eikä oo ollu missään neljässä raskaudessa pahoinvointia