Täällä joko 4+2 (oletetun ovulaation mukaan) tai 5+1 (kuukautisten mukaan). Jo ennen plussaa iski palelu ja väsymys, ja nyt sitten iltaa myöten paheneva pahoinvointi, jatkuva pissahätä, rinnat todella arat ja turvoksissa (eipä nukuta enää mahallaan), kaikki haisee pahalta ja närästääkin vielä päälle. Enpä ajatellut, että näin aikaisin iskisi
Mangusti, mulla oli ainakin ekassa, kkm-raskaudessa voimakkaammat oireet kuin seuraavassa onnistuneessa. Sillon oireet tosin loppui kuin seinään mistä arvasinkin kkm:n.
Me ollaan oltu muutama pv ulkomailla ja täällä ei oo ollut oikein mitään oireita. En tiiä johtuuko siitä, että ollaan oltu koko ajan menossa ja ei oo "ehtinyt" huomioimaan niitä vai mitä. Jännä nähdä mitä tapahtuu kun palaan kotiin.
Sportmom, minullakin oireet loppui yhtä äkkiä kuin alkoivatkin, pari päivää sen jälkeen alkoi tiputtelu. Tästä raskaudesta jotenkin parempi fiilis ja suunnittelee tulevaa enemmän kuin tuolloin. Toki nyt pitempi yritys takana ja joulukin tulossa, mikä varmaan myös syynä innokkaampaan tulevan haaveiluun. Mutta tosi alussahan tämä vielä on, 4+0. Hyvää matkan jatkoa sinne! :)
Tänään eka aamu etteb yökkinyt, mut johtuko ihan siittä että jätin leivät pois aamupalalta ja tyydyin vaan viiliin ja kahviin :angelic: mut suun kuvuminen melkoinen ollu tänä aamuna. Ihan uutta mulle? Ilmeisesti liittyy raskauteen ja vatta toimii nyt ihme vauhtia
7+0
Etova olo ilmestyi jälleen heti silmät avattuani. Tänään jätin ekaa kertaa aamukahvin suosiolla pois. Join teetä. Jäätävä palelu, jota oli etenkin iltaisin, on alkanut hellittämään. Muita oireita ei nyt toistaiseksi ole.
Minä oon nyt 4 yön valvomisen jälkeen 2 yötä saanut nukuttua, kun en o nukkunut sängyssä (jossa silmät lautasina tuntitolkulla) vaan sohvalla, ei kestä montaa minuuttia nukahtaa. Mut mulla onkin ihana sohva. Lihakset kyl silti jumiutuu.
Pelkään tätä flunssaa, kun nyt menee keuhkoihin, ja jos/kun ei voi lääkitä, ja jos tulee keuhkoputkentulehdus. Miten sellaisessa??
Eilen illalla oli suunnitteilla laittaa pyykki- ja tiskikoneet pyörimään, siivota keittiötä, ehkä leipoa piparitaikina. Ja mitä sitten teen? Nukun melkein kolmen tunnin päiväunet, tai siis iltaunet, herättyäni syön vähän ja pian painun yöunille. Olisi kiva saada aikaiseksikin jotain...
Mua väsyttää niin ankarasti! Öisin nukun kyllä reilu 8h, toki heräilen vessaan kerran-pari, ja silti oon väsyny ja pitää ottaa päikkärit samaan aikaan ko esikoinen nukkuu. Oon just mun vanhempien luona käymässä ja porukat ihmettelee ku väsyttää niin paljon oon vaan tokassi nukkuvani huonosti vaikka oikeesti nukun hyvin :D ehkäpä vois kohta paljastaa heille väsymyksen oikean syyn..
Täällä kans armoton väsymys, nukun öisin noin 7h(8h) ja silti nyt la ja su nukkunut yli 1,5h päikkäreitä kun poika ollut unilla :D
Tälle päivälle oli kans ohjelmassa siivousta, pyykkäystä ja leipomista. No, nyt mies lähti lasten kanssa mumminsa luona käymään ja mä siivoon hiki hatussa :D Ai niin ja esikoinen hoiti pyykit :)
Täällä myös päivän ohjelmasta riippuen iltaisin väsymystä enemmän tai vähemmän. Myös pahoinvointi on nyt voimistunut, oksennus ei onneksi tule, mutta aamusta iltapäivään asti sellaista voimakasta kuvottavaa ja etovaa oloa. Ja joka kerta syömisen jälkeen. Silti nälkä on ihan hirveä lähes koko ajan.
Edellisessä raskaudessa mulla oli pahoinvointia, närästystä ja migreeniä rv 6-13 ja toivon niiiiin paljon ettei sellasia tulis tässä raskaudessa. Nyt vaan alkaa jo oleen iltasin huono ja etova olo, ja tuntuu ku ois nälkä koko aika mut mitään ei kuitenkaa tee mieli syödä. Yöks pitää ottaa pieni hedelmä yöpöydälle jonka voi sitte yöllä syyä pahinpaan nälkään/huonoon oloon.
Edit, nyt menossa 4+5
Mulla kans kuvottavaa oloa ja varsinkin silloin ku menee liian pitkä aika syömisten välillä, sit on pakko syödä vaikka kuvottaa.... Jääkaappikylmä banaani ja piimä on nyt ollu mun pelastus :D
Vihreä Jaffa ja mandariinit on tänään auttanu kuvotukseen. Lähinnä ehkä se, et syö edes jotain. Ihan niin huono olo ei oo ollu kun eilen. Katotaa kuin huomenna töissä selviää...onneksi puoliso on lomalla, niin on voinut huilia just silloin kun huvittaa. Nukuin yli 2h päiväunetkin, kun taapero nukkui