Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläki oli uniongelmia alkuviikosta, nykyäänki jonki verran. Työpäivinä kyllä herään muutenki viien aikaan, mutta vapaapäivänä ois kiva nukkua. Tosin esikoisella on kans jääny hoitoon lähtö-moodi päälle ku vapaillaki herätään ennen kuutta :o päivisin ja iltasin väsyttää aivan järkyttävästi mutta nukkua ei voi ko on toi esikoinen. Meenki sit illalla ysin-puol 10 aikaan nukkuun et saa ees yöllä nukuttua :)
Menkkajomotusta on ajoittain, ja lisäks mä palelen ihan hirveesti! Koko aina saa olla villasukat jalassa ja villatakki päällä.

Kyllä nää oireet vaan näyttää hissuksiin lisivän. Eilen intoilin, että nännit tuli aroiksi ja tänään sit ollu jotenki ällön etova olo. Ei okseta, mutta on jotenkin niin ällötys olo ettei tee mieli mitään ruokaa ja osa hajuista tekee pahaa. Aamupalan sain syötyä ja seuraavan kerran sain syötyä väkisin vasta kuuden tunnin päästä ja sittenkin vetäisin uudelleen samat kun aamulla, raikasta kirpsakkaa marjasmoothieta, kaurapuuroa ja kananmunaa. Kohta pitäs syödä päiväruoka eikä tee yhtään mieli :grumpy: Tän oireen oisin kyllä voinu skipata. Viikkoja tänään 6+0.

Mullakin lisääntynyt raskausoireet. Nyt alkoi ehkä rasittavin mikä kiusaa joka raskaudessa, vatsa on jatkuvasti sekaisin :( myös ihan hirveä väsymys, töissäkin tuntuu että nukahdan pystyyn. Pissattaa ja kaikki haisee tosi voimakkaalle

Tänään ei oo ollut kertaakaan paha olo. Mä oon siivonnutkin ihan kaikki nurkat ja edelleen hyvä olo ;)
Tulee pikku hämmennys, mitäs nyt sitten. Kai kaikki hyvin?
Jotenkin tää kaikkinainen ylitunteellisuus on kuitenkin niin överiä, että se oireena riittää kertomaan ettei oo normaalisti mun tila. Ei oo tullut itkettyä koko ikänä näin paljon kuin näinä muutamana viikkona :D

Mua on nyt illalla vihlonut yhtäkkisesti alavatsasta eri puolilta useaan otteeseen. Kipu on aika voimakastakin. Onko ne nyt niitä repäisykipuja vai onko toi jotain muuta? Vähän pelottaapi. Helevetin kylmä on (edelleen kipeä mut mys muuten jäässä) ja koko ajan vessahätä. Toivoisin et saisin tänään nukuttua enemmän kuin muutaman tunnin.... :coldfeet:

Ranaridibunda, Onko ne samanlaisia kuin menkkakivut vai kovempia? Onko niitä vain toisella puolella vai kaikkialla?

Mulle sanottiin puhelimessa kun soitin neuvola-aikaa ja mainitsin noista vihlontakivuista, että ne on ihan normaaleja varsinkin jos kyseessä on ensimmäinen raskaus. Silloin kohtu venyy ekaa kertaa ja se aiheuttaa kipuja. Kunhan ei ole vain toispuoleista eikä oo vuotoa niin kaikki on varmasti hyvin. :)

Mulla on nyt laantunut noi kivut, oli viime viikonloppuna vielä useammin ja kivuliaammat. Ei oo ollu vuotoja.

Nyt 5+4.

Ranaridibunda, Onko ne samanlaisia kuin menkkakivut vai kovempia? Onko niitä vain toisella puolella vai kaikkialla?

Mulle sanottiin puhelimessa kun soitin neuvola-aikaa ja mainitsin noista vihlontakivuista, että ne on ihan normaaleja varsinkin jos kyseessä on ensimmäinen raskaus. Silloin kohtu venyy ekaa kertaa ja se aiheuttaa kipuja. Kunhan ei ole vain toispuoleista eikä oo vuotoa niin kaikki on varmasti hyvin. :)

Mulla on nyt laantunut noi kivut, oli viime viikonloppuna vielä useammin ja kivuliaammat. Ei oo ollu vuotoja.

Nyt 5+4.
Kovempia kuin menkkakivut ja kaikkialla mun mielestä. Kuin puukoniskuja. Ei vuotoa. Ei ole eka raskaus, mutta eka, joka toivottavasti päästetään maaliin saakka. Vähän rauhoitit mieltä, kiitos.

Mulla on ollut nyt koko ajan "menkkasärkyä" ja eilen ne oli taas kovempia. Mutta rauhoittuu kun lepää eli touhutessa tuntuu. Ja yskäistessä "puukoniskuja" eli varmaan sit repäisykipuja. Eilen kun kävin kaupassa ja rehasin ostokset kotiin oli sen verran kipua, että ajattelin jo että onko se tässä nyt, mutta kipu laantui kun pääsin kotiin sohvalle... Ei vuotoja :)

Mä vain vuodan ja vuodan. Melkein päivittäin tuun johonkin ketjuun asiasta ilmoittamaan, en osaa pysyä asiani kanssa vain yhdessä ketjussa. Vuoto alkoi 10.11. eli neuvolan kiekon mukaan 3+5, jolloin menkat oli pari päivää jo myöhässä ja raskaustestit negatiivisia (myöhemmin muuttuivat haamuplussaksi ja digitesti raskaana 1-2 viikkoa). Ei ole kipua, on vain vuotoa: punaista ja ruskeaa. Alapää huutaa ja ärhentelee, kun kokoaika on pidettävä sidettä. Sitä jotenkin kokoaika odottaa, milloin tulee kipu ja selkeä keskenmeno. Muita oireita ei enää ole, plussan aikoihin oli vähän huonovointisuutta. /4+6

Triokide, toivottavasti vuoto on harmitonta. Tiedän kokemuksesta, kuinka hermoja raastavaa se on. Oletko testannut vielä uusiksi, vahvistuuko testit? Vuotoa lienee aika paljon, jos joudut käyttämään ihan sidettä?

Triokide, toivottavasti vuoto on harmitonta. Tiedän kokemuksesta, kuinka hermoja raastavaa se on. Oletko testannut vielä uusiksi, vahvistuuko testit? Vuotoa lienee aika paljon, jos joudut käyttämään ihan sidettä?

En oo tehnyt digitestin jälkeen enempää raskaustestejä, jonka tein tiistaina. Välillä tuntee kuinka side kastuu ja joillain kerroilla vessassa käydessäni tippasee näkyvästi pönttöön. Välillä voi side pysyä jonkinaikaa kuivana. Ei kuitenkaan verrattavissa menkkoihin, sillä vuotomäärä on huomattavasti pienempi. /4+6

Pissattaa tavallista useammin. Alavatsalla välillä nipistelyjä, etenkin oikealla alavatsalla vihloo. Ja tietty tulee kaikki kohdunulkoiset ym. mieleen... Ovulaatiokin oli kyllä tuntemuksista päätellen oikealla, toivottavasti siellä vain keltarauhanen itsestään ilmoittelee.

Oireita on vähemmän kuin keväisessä kesken menneessä. Olin lukevinani, että jollain muullakin ollut niin, että kesken mennyt aiheutti vahvemmin oireita kuin onnistunut? Toki tämäkin erittäin yksilöllistä ja tilanteesta riippuvaa, mutta tässä tahtoo kaikki varmistukset, mitä pystyy keksimään. :confused:

Mulle on tullut uusi oire. Yöllinen hikoilu/palelu mitä ollut nyt pari yötä jo. Vuoronperään herään siihen että olen hiestä märkä kun on kuuma, sitten herään kun olen aivan jäässä ja tärisen :eek:

6+4

Mansikkasuukko Mulla on ollut ihan samanlaista lämpötilavaihtelua. Etenkin illalla olen ihan jäässä, mutta yöllä taas paahdun. Sitten, jos otan peiton pois viilentääkseeni niin havahdun hetken päästä siihen, että olen taas ihan jäässä. :happy090

Mulla myös tota ekstriimiä lämpötilanvaihtelua yöllä. Päivälläkin kyllä tulee semmosia palelu kohtauksia.

7+0

Mä hikoilen kans, aina aamulla (jollen herää yöllä vessaan) oon litimärkä. Samoin päikkäreiden jälkeen.

Kohtalotovereita :shy: Mulla ei tällä hetkellä ole oikein muuta oiretta kuin väsymys ja sitten tämä hikoilu/palelu niin en edes tunne olevani raskaana. Tissit toki on ollut kipeenä jo ennen kuin edes menkkojen piti alkaa mutta se on alkanut lieventyy. Enää ei tule itkuparkua jos vaikka ajaa autolla kuoppaan ja tärähtää...... :grin

6+4

Mulla on myös hyvin lievät oireet. Ehkä hiukan ollut nyt tissit kipeänä samalla lailla kuin esikoisesta. Ja eilen nukuin päiväunet mitä en yleensä ikinä tee.

Takaisin