Oireita...

Onko muilla runsasta valkovuotoa? Mulla se jo väheni, mutta nyt on taas huomattavasti lisääntynyt 14 viikolla mennään...
 
Onko muilla runsasta valkovuotoa? Mulla se jo väheni, mutta nyt on taas huomattavasti lisääntynyt 14 viikolla mennään...

No on.. mulla oli muutaman viikon ajan tosi runsasta. Epäilin jo hiivaa tai bakteerivaginoosia mutta neuvolasta sanottiin vain että pitää kokeilla ensin itsehoitovalmisteita ja jos ne ei auta niin vasta sitten lääkäriin. Nyt on vähän rauhoittunut, olen käyttänyt vagisan maitohappoa ja lactal balansia. Voihan olla ettei mitään tulehdusta ollutkaan vaan raskauden vaivoja vain :D ärsyttävää se silti on!
 
Onko muilla esiintynyt paineen tunnetta alavatsalla ja nivustaipeiden yläpuolella? Onko tämä sitä kohdun kasvusta johtuvaa? Varsinkin selällään maatessa tuntuu oudolle. Varsinaista kipua ei siis ole eikä minkään näköistä vuotoa ainakaan vielä ole ollut. Nyt rv13+4 menossa. Ensimmäinen tulossa niin kaikki tuntemukset pistäö mietityttämään!
 
Onko muilla esiintynyt paineen tunnetta alavatsalla ja nivustaipeiden yläpuolella? Onko tämä sitä kohdun kasvusta johtuvaa? Varsinkin selällään maatessa tuntuu oudolle. Varsinaista kipua ei siis ole eikä minkään näköistä vuotoa ainakaan vielä ole ollut. Nyt rv13+4 menossa. Ensimmäinen tulossa niin kaikki tuntemukset pistäö mietityttämään!

Kyllä on :/ johtunee varmasti kohdun kasvusta. Minulla on myös Repäisy kipuja esim aivasteassa sattuu.
 
Onko muilla esiintynyt paineen tunnetta alavatsalla ja nivustaipeiden yläpuolella? Onko tämä sitä kohdun kasvusta johtuvaa? Varsinkin selällään maatessa tuntuu oudolle. Varsinaista kipua ei siis ole eikä minkään näköistä vuotoa ainakaan vielä ole ollut. Nyt rv13+4 menossa. Ensimmäinen tulossa niin kaikki tuntemukset pistäö mietityttämään!
On esiintynyt. Maha ja kohtu ovat tuntuneet koko raskauden viikkoihin nähden aika isoilta ja paineen tunnetta on ollut. Repäisykipuja esiintyy lisäksi myös esim. sängyssä kylkeä kääntäessä, istumasta ylös noustessa tai muusta äkillisestä liikkeestä johtuen.
 
Mulla on alkanut nyt lyhyitä kipu"kramppeja" ihan alhaalla, tuntuu että voisi olla jossain kohdun seudulla. Kipu ei kestä kauaa eikä ole kovin voimakasta, mutta mietityttää mistä nuo voi johtua :confused: Onneksi mulla on ultra keskiviikkona (riskiraskauden seurantaa varten) joten ainakin silloin päästään kurkkaamaan että kaikki on ok. Voihan nuo olla jotain kohdun kasvukipujakin, ei vaan ole tuntunut tällaista kipua aiemmin joten siksi ihmetyttää.. nyt 14+3
 
Sain vihdoin diagnoosin hypertyreoosista ja kappas, lääkityksen myötä kaikki oudot oireet mukaan lukien jatkuva oksentaminen katosivat kuin seinään vaikka lääkäri olikin sitä mieltä että pahoinvointi johtuu vaan normaalista raskaudesta. Ihanaa kun voi taas syödä eikä tarvitse käydä tipassa!
 
Siis jos voi oireeksi luokitella, niin mä nään tosi todentuntuisia unia! Ja kun ne on aina sitä, että vauvan sydänäänet on hävinneet ja se on menehtynyt. Kamala olo, kun herää ja se uni on ollut niin kuin oikeeta elämää. :sad001 Olis ihana nähdä jotain kivoja unia...

Mulla on sinänsä aika oireeton kausi menossa. Mitä nyt selkää juilii ja välillä tulee harkkarisupistuksia, mut muuten ei oikein mitään. Millään ei malttais odottaa vielä viikkoa, että pääsee kuuntelemaan sydänääniä. :oops:
 
Puff, oliko ultrassa kaikki hyvin? Toivottavasti olivat vain normaaleja kramppeja. Itselleni tulee niitä, jos olen vähän pidempään kumarassa. Onko kellään kokemusta rintojen arkuudesta, että hellittääkö se jossain vaiheessa vai voiko jatkua loppuun asti? Juoksuaskelia ei voi edes kuvitella ottavansa, kun tuntuu että tissit räjähtää. :confused:
 
Towanda, kiitos kysymästä ultrassa kaikki vaikutti olevan hyvin. Käynti oli kyllä tosi harmillisen nopea enkä itse saanut nähdä vauvaa mutta luotan siihen kun lääkäri sanoi että vauvalla oli kaikki kunnossa (liikkui ja syke näkyi). Nuo krampitkin on oikeastaan melkein loppunut onneksi! Mulla ei rinnat ole olleet arat enää pitkään aikaan, ihan raskauden alussa oli ihan vähän aikaa mutta meni kyllä nopeasti ohi. Voin kuvitella miten tuskaista on jos tissit on koko ajan arat ja kipeät :eek:
 
Mulla on vieläkin tätä kauheaa pahoinvointia ja kunnon väsymys :sad001 Käy sääliksi esikkoa, kun en jaksa kauheesti mitään hommailla hänen kanssaan :confused:
 
Mulla on vieläkin tätä kauheaa pahoinvointia ja kunnon väsymys :sad001 Käy sääliksi esikkoa, kun en jaksa kauheesti mitään hommailla hänen kanssaan :confused:

Voimia pookkana! Itselläni pahoinvointi on helpottanut, mutta välillä on niin veto pois, että voisin vain nukkua koko päivän. 2,5-vuotias esikoinen säälittää samasta syystä kuin sinulla... Eli harmittaa kun ei jaksa puuhastella toisen kanssa niin paljon kuin yleensä.
 
Voimia pookkana! Itselläni pahoinvointi on helpottanut, mutta välillä on niin veto pois, että voisin vain nukkua koko päivän. 2,5-vuotias esikoinen säälittää samasta syystä kuin sinulla... Eli harmittaa kun ei jaksa puuhastella toisen kanssa niin paljon kuin yleensä.

Kiitos. Pakko vaan asennoitua että kohta alkaa toka kolmannes, oireet edes vähän helpottuu ja kesällä voidaa sitten olla ulkona tekemässä kaikkea kivaa vaikka joka päivä. :) Ja ei tuo lapsi nyt mitenkään kärsivältä vaikuta. Keksii omia metkujaan vaan kun äiti ei ole ihan joka sekuntti vahtimassa:p
 
Kiitos. Pakko vaan asennoitua että kohta alkaa toka kolmannes, oireet edes vähän helpottuu ja kesällä voidaa sitten olla ulkona tekemässä kaikkea kivaa vaikka joka päivä. :) Ja ei tuo lapsi nyt mitenkään kärsivältä vaikuta. Keksii omia metkujaan vaan kun äiti ei ole ihan joka sekuntti vahtimassa:p

Hyvä, että viihtyy yksinään. Meillä esikoinen jo vauvana vaati seuraa ja seurustelua ja vielä nykyäänkin haluaisi, että hänen kanssaan leikitään tai ainakin ollaan seurana kun hän leikkii. Suurta draamaa aina, kun kokee ettei häntä huomata. :-D Hirvittää ajatella millaista huutoa on ensi talvena, mutta yritän ajatella positiivisesti, että silloin hän on jälleen puoli vuotta vanhempi joten tilanne voi olla taas toinen.
 
Mulla pahoinvointi onneksi helpottanut, mutta tää väsymys on edelleen karseeta. :sad001 nyt menossa rv 16, toivottavasti kohta rupeis helpottaan.
 
Alkaa itsellä kohta puskemaan oikein kiukku itseä kohtaan.. tottunut koko ajan jotain hääräämään, mutta nyt ei vaan jaksa! Yksinkertaisesti Täys väsymys koko ajan :sad001
 
Alkaa itsellä kohta puskemaan oikein kiukku itseä kohtaan.. tottunut koko ajan jotain hääräämään, mutta nyt ei vaan jaksa! Yksinkertaisesti Täys väsymys koko ajan :sad001

Mulla ihan samaa! On niin ärsyttävää vaan olla ja möllöttää kun muuhun ei pysty :sad001
 
Mä jaksan työpäivän painaa, mut illat oo ihan kyvytön... Mut ehkä sit kesällä oon superenerginen!
 
Mulla kanssa sama kuin teillä! Ihan pistää vihaksi kun ei meinaa töiden jälkeen jaksaa mitään [emoji20]
 
Takaisin
Top