Oireita...

Onko muilla esiintynyt paineen tunnetta alavatsalla ja nivustaipeiden yläpuolella? Onko tämä sitä kohdun kasvusta johtuvaa? Varsinkin selällään maatessa tuntuu oudolle. Varsinaista kipua ei siis ole eikä minkään näköistä vuotoa ainakaan vielä ole ollut. Nyt rv13+4 menossa. Ensimmäinen tulossa niin kaikki tuntemukset pistäö mietityttämään!

On ollut myös täällä ja juuri kuten kuvasit, selällään maatessa. Mulla on nyt viime aikoina tuntunut nimenomaan paineentunnetta alavatsalla. Olen nyt 12+1.
 
Mulla on rinnat tosi arat ja nännit kipeet. Etenkin jos saa vähän kylmää, niin nänneihin sattuu tosi paljon. Muutenkin tuntuu, että rinnat ovat kasvaneet hurjasti raskauden aikana mutta maha on ihan näkymätön. Nyt kun pahinvointia ei enää ole eikä liikkeitä tunnu, niin raskaus on melko huomaamaton itsellekin. Olen siis viikolla 15+4. Onko muilla ollu samanlaisia? :D
 
Mulla kans nännit arat ja tissit aina vaan kipeet, pinkeät ja suuremmat kuin ennen. Onkohan näin koko loppuraskauden? Vatsan olemus vaihtelee suuresti vuorokaudenajan mukaan. Mulla ei oo oikeestaan enää muuta, kuin väsymystä. Ja vaikea siis uskoa, että vatsassa joku asustelee, kun ei tunnu miltään. Mulla 12+4.
 
Vaatteissa en vielä muuten huomaa eroa, mutta rintaliiveissä on aavistuksen enemmän "täytettä". Väsymystä täälläkin edelleen, mutta vähenemään päin. Nyt hieman arveluttaa kuinka pahaksi allergia äityy, kun ollut niin kylmä kevät ja nyt viimein lämpeni niin innostuuko kaikki mahdolliset kasvit pölyttämään...
 
Mulla myös rinnat edelleen todella kipeät ja kasvaa vaan, raskausarpia tullut jo ihan kiitettävästi just rintoihin vaikka oon bio oilia käyttänyt aamuin illoin..
 
Täällä kanssa etenkin kylmä sattuu ihan älyttömästi nänneihin! Ei yhtään kivaa. Ulkona sitten kiukuttelen siitä miehelle ja hieron tissejäni :'D
 
Mä kans kiukuttelen näiden tissien kanssa. Mulla on ollu A-kuppi. Nyt uudet B-rintsikatkin alkaa ahdistaa. Mitä kannattaa tehdä? Kuinka isoiksi nämä muuttuu? En nyt viittis joka kuukausi ostaa uusia rintsikoita... Luulin, että alussa kasvaa vähän ja sitten lopussa lisää, mutta nyt vaikuttaa siltä, että kasvutahti on tasaista. Oonko kesän ilman rintsikoita luonnon lapsena ja kun työt alkaa, ostan parit uudet? :joyful:
 
Mulla on rinnat tosi arat ja nännit kipeet. Etenkin jos saa vähän kylmää, niin nänneihin sattuu tosi paljon. Muutenkin tuntuu, että rinnat ovat kasvaneet hurjasti raskauden aikana mutta maha on ihan näkymätön. Nyt kun pahinvointia ei enää ole eikä liikkeitä tunnu, niin raskaus on melko huomaamaton itsellekin. Olen siis viikolla 15+4. Onko muilla ollu samanlaisia? :D

Mulla oli tollein tissien ja masun kanssa kun odotin esikkoa. :) Nyt vatsa näkyy paremmin ja tissit on aika samat kuin ennen eikä edes kovin herkät tai kipeät. Viimeksi vatsa alkoi olla pikkuinen kumpu vasta joskus puolessa välissä ja siitä sitten lähti ihan tosi nopeasti kasvamaan ja lopulta näytti kun olisin laittanut rantapallon paidan alle :p

Nyt vaan turvottaa tosi pahasti ja sit kun noi kudokset on jo venyneet, niin näytän siltä että olisin jo pidemmällä kuin mitä olen :rolleyes: Viimeksi vähän harmitti kun olin raskaana sellaiseen aikaan, että maha peitty aina takkien alle eikä mahaa päässy ''näyttämään'':p Nyt on kiva kun maha näkyy jo nyt ja kesällä pääsee sitten ylpeenä jo varmaan näyttämään suht isoa mahaa :wink
 
Mä kans kiukuttelen näiden tissien kanssa. Mulla on ollu A-kuppi. Nyt uudet B-rintsikatkin alkaa ahdistaa. Mitä kannattaa tehdä? Kuinka isoiksi nämä muuttuu? En nyt viittis joka kuukausi ostaa uusia rintsikoita... Luulin, että alussa kasvaa vähän ja sitten lopussa lisää, mutta nyt vaikuttaa siltä, että kasvutahti on tasaista. Oonko kesän ilman rintsikoita luonnon lapsena ja kun työt alkaa, ostan parit uudet? :joyful:

Mulla samat mietinnät.. A-kuppi on normisti ja hyvin varhain jo siirryin B-kuppiin mut ei kohta riitä sekään ja täytyisi taas lähteä liiviostoksille...
Ei sillä, ihanaa kun kerran elämässä on rinnat ;-) mutta kun ei noita liivejä viitsis ihan joka hetki olla ostamassa :-D
 
Hauskaa kun on muitakin kohtalotovereita! :D mutta kiva kun kerrankin on rinnat. Se nänneihin sattuminen saa aina vaan kiukuttaan, on siitä mieskin saanut osansa. Sitten hiusföönillä lämmittelen tissejä ja taas elämä hymyilee.. :D
 
Mulla oli ennen A-kuppi ja viime raskaudessa pääsin c-kuppiin :p Synnytyksen jälkeen oli super turvonneet rinnat, jolloin käytin semmoisia tosi joustavia hm imetysliivejä, missä ei ollut kaaritukea eikä toppausta. Siitä kun turvotus alkoi tasaantua ja maitomäärät myös, niin noi c-kupit on just passelit :) Aika yksilöllistä kyllä että miten tissit kasvaa ja turpoaa :wink
 
Samaa minäkin olen miettinyt että milloin viitsisi rintaliivikauppaan, mulla normaalisti 65d ja nyt varmaan mennään 70dd+ joten "halpoihin" rintaliiveihin ei voi turvautua. Itse ostin parit sellaiset kankaiset ilman kaaritukia, mut olisihan se kiva että olisi yhdet kunnolliset rintsikat. Myös kaikki urheiluliivit alkavat olee liian pieniä, joten niitäkin pitäisi hankkia. Yritän vaan pärjätä mahdollisimman vähillä hankinnoilla niin vähän tämä nyt ahdistaa :D
 
Mulla kans kaikki urheiluliivit puristaa liian paljon. Ne on niin arvokkaitakin, etten viittis ostaa nyt uusia, ja huomata kuukauden päästä, että nekin on liian pienet.
 
Toi on kyllä tosi ärsyttävää kun rintojen koko koko ajan muuttuu ja joutuu muutamatkin ostamaan :confused: Mutta jos suunnitelmissa olisi useampi lapsi, niin sitä voi pitää investointina seuraavia raskauksia ajatellen? :p
 
Sanna305, mulla myös! Ei enää tarvitse ottaa kaksia päikkäreitä, vaan kunnon yöunilla pärjää. Viikonloppuna tuli leivottua, jynssättyä parveke, pestyä ikkunat ja istutettua kukat. Ja ties mitä muuta. Energinen kesä olisi erittäin tervetullut puolikuolleen talven jälkeen! :smiley-bounce015
 
Mulla on se koko päivän kestävä väsymys muuten helpottanut mut nyt uutena oireena vaivaa unettomuus ja etenkin aamuöinen heräily :| saatan herätä useaan kertaan 3:n jälkeen aivan virkeänä eikä uni tule sen jälkeen. Onneksi kesä lähestyy ja mieli on virkeämpi noin muuten, niin pärjäilee vähän huonommillakin unilla :)
 
Täällä kanssa jouduin liivikauppaan jo 1 kk sitten, ennen b/c nyt jouduin ihan liiviliikkeestä, kun ei muualta sopivia löytyny ja koko E/F :nailbiting: Ja nyt alkaa E olemaan sellanen, että taitaa kasvaa yli.. Kivat riipparit sit ku raskaus ja imetykset ohi:laughing001
 
Mulla on edellisen raskauden jäljiltä isompia rintsikoita valmiiksi kotona ja niitä oon myös saanut kaivella esiin. Urheilutopit ahdistaa ja viime viikolla kävin ostamassa yhden uuden. Nappasin vaan kokoa isomman mukaan sovittamatta, kun en jaksanut ruokkiksella alkaa ahtautua niihin. Tänään sain sitten käydä palauttamassa ja vaihtaa vielä kokoa isompiin...
 
Minulla ehkä väsymys myös vähän helpottanut tai ainakin muuttanut muotoaan, sillä unettomuutta, sängyssä pyörimistä ja heräilyä tullut tilalle. Varsinaisesti olo ei ole nyt levännyt vaan pikemminkin olen vähän ylivirittyneessä tilassa.

Pahoinvoinnille voisin kyllä sanoa jo hyvästit, mutta vielä pitää yrittää sinnitellä... Huomenna jonkun laskukaavan mukaan 14. rv alkamassa.

Meillä edelleen asumisen suhteen tilanne ratkeamaton. Olimme suunnitelleet kesäkuun aikana muuttamista yhteiseen kotiin, mutta tarkemmissa tutkimuksissa talosta paljastui useita mikrobivaurioita ja näin ollen kauppoja ei tullut. Edelleen siis asumme lasten kanssa keskenämme, mutta mielelläni ottaisin kyllä jo miehen saman katon alle. Loppuviikosta käymme yhtä vasta myyntiin ilmoitettua taloa (joka onkin tällä hetkellä ainoa vaihtoehto) katsomassa.

Saa pitää peukkua, että kovasti pohdituttanut asumiskysymys vihdoin ratkeaisi.

Tsemppiä kaikille!
 
Takaisin
Top