Oireita...

Mä oon myös aikaisemmissa raskauksissa ottanut sen linjan, et silloin kun on paha olo, saa syödä sitä mitä tekee mieli. Ehtii sitä sit sen jälkeen alkaa syödä terveellisesti. :)
 
Mua meinaa huolestuttaa oireiden vähyys. Toki nyt vasta viikkoja 4+6. Nyt ku tän sanoin, niin eiköhän kohta ala ihan jumalaton pahoinvointi ja oksentaminen.. :rolleyes:
 
Täällä ei vieläkään 24/7 pahoinvointi ole alkanut. Jospas sitä välttyis hypermeesiltä tässä odotuksessa..
 
Tää pahoinvointi on kyllä hirveetä. Pakko yrittää väkisellä jotain syödä :S rinnatkin alkanu kunnolla kipeytyä. Pitää varmaa lähteä kohta rintsikkakaupoille.
 
Ai että kun väsyttää. Vedin just 2h päikkärit esikoisen kanssa ja silti kelpaisi toinen 2h ja siihen vielä pitkät yöunet päälle, kiitos! :grinNyt on sitten tietty myös kova nälkä kun edellisestä ruokailusta on kulunut se pari tuntia :p

Olen ihan samaa mieltä, että pahoinvoinnin aikana sitä syö sitä mitä voi. Kysymys ei ole siitä mikä on terveellistä vaan siitä mitä saa alas ja se toivonmukaan vielä pysyykin siellä. Viime raskaudessa terkka alkoi nillittää mulle kun söin kuulemma liikaa hedelmiä kun ainut mitä sain alas oli hedelmät, jugurtit ja vanukkaat. Kuulemma tulisi ''liikaa niitä ylimääräisiä kiloja'', kun olin siinä kohtaa +3kg lähtöpainosta turvotuksen takia. Seuraavalla kerralla kun paino oli laskenut, niin oli vasta huolissaan että syönkö ollenkaan. o_O

miuk, sulla on vielä niin vähän viikkoja että ehdit vaikka mitä oireita vielä saamaan! :grin Mulla on tänään jotain rv5 ja ihan tässä muutaman päivän sisällä on alkanut vasta kuvotus.
 
Jep, pahoinvoinnin aikana sitä tosiaan yrittää syödä sitä mitä vaan voi. Ukko katsoo kotona kummissaan, ku syön pari suupalaa lämmintä ruokaa, mut jääkylmät hedelmät, jogurtit, piimä yms. menee. Ja valitettavasti nyt on se vaihe, et on juotava limua, vesi tulee saman tien ylös. Onneks tää vaihe väistyy myöhemmin :)

Mua ahdistaa tää huono iho aivan tajuttomasti, millä ilveellä tän saa parempaan kuntoon???
 
Eikös se sanonta mene niin, että tytär vie äitinsä kauneuden :) jos johtuu hormoneista ni valitettavasti niihin taitaa toimia vain synnytys. Siskolla ei oo koskaan ollu finnejä, mutta raskausaikana oli plussasta synnärille saakka.
 
Olen kuullut saman sanonna Kattika! Ehkä siinä on jotain perää, itsellä ainakin oli. :)

Hei, viisaat naiset, mulla on kamala ongelma levottomien jalkojen kanssa - oliko se magnesium, joka siihen auttaa? Saako sitä ottaa ihan huoletta lisää raskausvitamiinin lisäksi. Mun aivot on liian jumissa ja Google sanoo vähän kaikkea ja paljon muuta.
 
Mulla on nyt viime päivät ollut suhteellisen hyvä olo. Silloin tällöin vain pientä, ohimenevää menkkamaista painontunnetta ja rinnat on vähän kipeät. Kipu tuntuu lähinnä jos juoksen tai menen portaita alas. Huonoa oloa ei ole juurikaan ollut, mutta aika väsynyt olen. Öisin nukun (viikollakin!) lähes 10 tunnin yöunia ja tänään myöhästyin töistä, kun en kertakaikkiaan meinannut jaksaa herätä. :facepalm:
Jano mulla on myös jatkuvasti, mutta jotenkin tuntuu etten mä nyt ihan hirveesti ramppaa vessassa. Siis vähän enemmän kun normisti, mutta luulisi että kävisin useemminkin kun juon tosiaan vettä aikas paljon. Viikkoja nyt n. 5+6.
 
Olen kuullut saman sanonna Kattika! Ehkä siinä on jotain perää, itsellä ainakin oli. :)

Hei, viisaat naiset, mulla on kamala ongelma levottomien jalkojen kanssa - oliko se magnesium, joka siihen auttaa? Saako sitä ottaa ihan huoletta lisää raskausvitamiinin lisäksi. Mun aivot on liian jumissa ja Google sanoo vähän kaikkea ja paljon muuta.

Mulla in myös levottomat jalat ja ainut mikä.mulla auttanut on jalkojen huiluttelu jääkylmällä vedellä ennen nukkumaanmenoa!! Tepsii tai jotku seisoo lumihangessa:happy:
 
Mä en ymmärrä miksi en saa nukuttua vaikka väsyttää niin, et voisin kuolla. Olen tänään herännyt enne 5 ja olen vielä pystyssä samoilla silmillä. :nailbiting: mikä mua vaivaa??? Ärsyttää ku käy sit ihan kierroksilla. Onkohan olemassa jotain lääkettä millä sais unen tulee?? :bored:
 
Ai niin ja pitää tilata se ranneke.. Josko vaikka pöntön halailu saisi loppua.. :hilarious: kaikkea on kokeiltava...

Ai niin.. Oletteko miettiny haluatteko tietää kumpi tulossa? Onko joku joskus tehny niitä koti testejä? :joyful:
 
Mulla vatsa ei kestä magnesiumia. Käytän jalkoihin silloin tällöin magnesiumsuihketta. Sekin on kivasti auttanut kramppauksiin, suonenvetoihin yms.
 
Kiitos linkistä Kattika! Siellä oli muuten vinkkejä vatsaystävälliseen magnesiumiin myös, Janel. :) Mun on pakko hankkia taas magnesiumlisää, nukahtaminen on niin tuskaa vaikka kuinka väsyttää.
 
Iita, me aiomme kysyä sukupuolen.
Kymmenisen vuotta sitten tosin lääkäri kertoi väärin kaverilleni, sanoi että tulee tyttö, mutta poikahan sieltä tulla tupsahti. :) Joku sitten sanoi että noin päin voi erehdyksiä tulla, mutta ei toisinpäin. Tiedä sitten... ja ehkä nykyään on paremmat laitteet, että tuollaiset mokat ovat suht harvinaisia?
 
Toisinpäinkin voi käydä, vaikka ilmeisesti harvinaisempaa. Kaverilleni piti olla tulossa poika, mutta tulikin tyttö. Eikä ole kuin vajaa vuosi aikaa. :grin
 
Ainiin ne suonenvedot!! Viime raskaudessa oli ihan tuskaa. Olinkin ihan unohtanut. Niitä odotellessa :sad001

Mulla ollut etovuutta pari viikkoa, tosin pari päivää ollut nyt hieman helpompaa. Ja kamala väsymys mutta en vaan saa unta! Tuntuu että voisi nukahtaa pystyyn jos laittaisi silmät kiinni, mutta sitten kun menee sänkyyn niin ei vaan tule uni. Eli väsyttää mutta ei nukuta. Onkohan yleistä vai liittyykö stressiin? Mulla elämässä tällä hetkellä aika hektistä, niin voi hyvin olla että en vain saa nollattua ajatuksia kun pitäisi nukahtaa.

Huomenna ultra, ehkä sen jälkeen mieli on rauhallisempi ja saa paremmin nukuttua
 
Takaisin
Top