Oireita...

Täällä myös nyt jatkuvasti oksettava olo ja väsy. Olo helpottuu ainoastaan syömällä hetkeksi ja en edes uskalla puntarille mennä tämän syömisen jälkeen. Hampaita pestessä meinaa myös lentää oksennus.

Pitäisi keksiä joku kaloriton vaihtoehto mitä voisi vähän väliä syödä, niin ei kertyisi kroppaan.

5+6
 
Täällä on nyt 10.viikolla pahoinvointi alkanu hellittää, jee! Mut vieläkään ei ruoka maistu, paitsi ananas ja salaatit. Ja siis lähes kaikki lämpimät ruuat on aika yäk..
 
Mulla myös jatkuva öklötys on palannut entistä pahempana.. Ainoa mikä auttaa on syöminen ja aamupäivät on pahimpia, joudun syömään noin 3 aamupalaa että oksetus pysyy kurissa :D järkyttävä nälkä iskee about sekunnissa ja jos en heti syö, paha olo on taattu. Alkaa näkyä jo kropassakin, olen jo melkoisen turvonnut ja maha alkaa näkyä :eek: töissä aion kuitenkin kertoa mahdollisimman myöhään, ehkä 4. kuukauden kohdalla joten pakko olisi pystyä piilottelemaan sinne asti.
 
Itellä ollu kohta pari viikkoo etovaa oloa. Ja muutaman kerran noussut kurkkuun mutta en onneks vielä ole joutunut oksentaan. Esikoisesta kun halailin joka aamu pyttyä. No vielä se ehtii tulla. Haju herkkyys on alkanut tuleen yök. Mies joi viikon loppuna yhden oluen ja voi yök kun sen henki haisi oluelle. Itellä yks mikä välillä helpotti oli jääpalat. Ja mehujäät oi niitä vedin viimeraskaudessa kaksin käsin.
5+2
 
Tähän mennessä päästy helpolla, menkkamaista jomotusta, tissien arkuutta ja pientä huippaamista ja öklötystä. Tänään alko töissä vihlomaan oikein kunnolla oikeaa nivusta ja säteili myös reiteen ja selkään niin että seisominen oli tosi kivuliasta. Rupesin jo pelkäämään et nytkö kuitenki joku kohdunulkoinen mutta pikainen googletus ehdotti liitoskipuja. Rv vasta 5+1 joten tuntuu aika hassulta... Onneksi istuskelu helpotti kipua niin selvisin päivästä.
 
Kukahan se oli, joka mainitsi että himoitsee verigreippejä? Tuli siitä mieleen itellekin että voisi ostaa, ja maistui muuten todella hyvältä!
 
Twist, se olin minä :) ne on kyllä aivan parhaita ja etenkin jos muuten ällöttää, niin on niin raikkaita et oo pystyny syömään silti :-)
 
Mulla on pari päivää pahoinvoinnin kanssa ollut helpompaa. Tilalle tuli nenän tukkoisuutta ja nenäverenvuotoa. Saa niistämisen kanssa olla varovainen. Onko muilla vastaavaa? Tää väsymys on kyllä rasittavaa. Töihin lähteminen on aamuisin supertakkuista!
 
Mun ikenet vuotaa verta. Liittyy varmaan jotenkin asiaan, kun suuta pidän kyllä ihan kunnossa. Ällöä.
 
Jep. Täällä myös Janel tukkoisuutta, hirveä väsymys ja pari krt nenäverenvuotoa.

Lisäksi paha olo, mikä moninkertaistuu jos on väsynyt...
 
Se on niin omituista, miten tämä vointi vaihtelee päivästä ja hetkestä toiseen!
 
Mua väsyttää ihan kamalasti, mutta herään vessaan aina aamu yöllä enkä saa enää sit unta. Mulla on yleensä ihan kauheen huono olo enkä saa sitä millään pois. Niin ja suu kuivaa kamalasti. :sorry: nyt oon viettäny tän pöntön kaverina 2h...:dead:

Hajuaisti on tosi tarkka ja mies vitsaili et voisin hakee poliisi koiraksi. :hilarious: kaikki makkarat ja lihat haisee ihan hirveälle. :yuck: ehkä kaikista pahin on bio astia. Yäk.. Hampaiden harjaus ei onnistu vaikka yleensä kyllä harjaan ja hoidan huolellisesti. Nyt se hammastahnan joutumunen kurkkuun aiheuttaa oksennuksen. :wtf:
 
Täällä kans alkanu noi aamupahoinvoinnit, mut ainakin tänä aamuna onnistuin saamaan sen pois kun laitoin viel sängys olles pahoinvointirannekkeet, join mehua ja sit nousin syömään aamupalaa. Täs on vaa kauhee opettelu ku yleensä en syö aamupalaa nii ei meinaa millään mikää maistua.
 
Mulla on eilisestä lähtien ollut ihan järkyttävät menkka jomotukset alaselässä. Yön nukuin tosi huonosti ja painajaisia nähden kuinka vuoto taas alkaa. Untakaan en olis varmaan saanut, jos mies ei olis silitellyt alaselkää. Vielä reilu viikko ar-ultraan. Kyllä taas pelottaa, mutta onneksi on niin paljon ohjelmaa näille välipäiville, että jospa sitä välillä unohtaisi nämä kaikki huolet.
 
Eilen mulla ei ollu yhtään huono olo, tänään sit hampaiden harjaus sai aikaan yökkimiset, mut limaa kummempaa ei tullu ylös.. Ja nyt aina välillä tulee yökkimistä, onkohan tää henkistä ku eilen vielä ihmettelin et miten vähän mulla on ollu pahoinvointia, vaan kuvotusta :-D
 
Iita_, esim. pahoinvointi.fi saa tilattua Sea Band-rannekkeet. Miulla on ne käytössä.
 
Mitä te muut pahoinvoivat saatte syötyä? Vinkkejä kaivataan, mulla alkaa ideat loppua! Tällä hetkellä menee kauraleipä, kalinka-jogurtit, ja appelsiinit parhaiten. Pelkkä lämpimän ruoan ajattelukin tuo pahan olon, liha ja kananmunat oksettaa. Keittoja olen pystynyt syömään vaihtelevalla menestyksellä. Jäätelöllä voisin elää mutta vauvan takia olisi varmaan hyvä syödä muutakin :D
 
Mehujää pysyy aika hyvin sisällä. :) Elin puolet viime raskaudesta pelkästään niillä. Onneksi nyt ei ole niin paha tilanne. Ainakaan vielä. :) Oikeastaan ainoa, mitä voi tehdä on antaa itselleen lupa syödä mitä hyvältä tuntuu. Kaikki muu kuvottaa paitsi juusto? - Syö sitä. Vaalea leipä ja suolakurkut. - Syö. Kermavaahto ja aamiaismurot - anna mennä! Tsemppiä pahoinvointiin, toivon että se helpottaa pian!
 
Mä oon syönyt nyt alkuun tän kaamean pahoinvoinnin takia ni mikä vaan menee alas. Sitten, ku nää alkaa helpottaa ni alan taas syödä terveellisesti/normaalisti. Siihen asti mennään sillä mikä vaan alas menee. Mansikka keitto on hyvää. :)
 
Takaisin
Top