Oireita...

Titityytyy, kyllä monet voivat tuntea oireita jo ennen plussaakin! Niin minäkin: väsytti ja oli kuuma kun miehellä oli kylmä, tätä ei tapahdu koskaan! Paitsi silloin, kun olen raskaana. Siitä jo tiesin odotella haamuviivoja testiin ja tulihan niitä. :happy:
 
Mullakin oli oireita monta päivää ennen plussatestiä. Oli väsymystä, palelua ja närästystä. Nii ja astman tasapaino heilahti, niin isosti, että piti lääkitystä lisätä, että hapetus riittää.
 
Titityytyy, kyllä monet voivat tuntea oireita jo ennen plussaakin! Niin minäkin: väsytti ja oli kuuma kun miehellä oli kylmä, tätä ei tapahdu koskaan! Paitsi silloin, kun olen raskaana. Siitä jo tiesin odotella haamuviivoja testiin ja tulihan niitä. :happy:

Mulla oli tuo myös ehkä vajaa viikko ennen plussausta. Menin nukkumaan ennen miestä ja minusta makkarissa oli tukahduttavan kuuma. Riisuin yöpaidan, laitoin ikkunan auki (ulkona pakkasta) ja mietin paniikissa että onkohan mulla jotain super ensi-ensi-ensi menopaussioireita. Mies tuli jonkin ajan päästä ja totesi että täällähän on kuin arkkupakastimessa. :coldfeet: Ei ole tuota tullut ihan noin voimakkaana sen jälkeen, enkä tuolloin edes tajunnut että kyse voisi olla raskautumisesta. :Heartred :)
 
Mulla menossa nyt 6+5 ja oireet on lähes kadonneet. Rinnat ei enää niin kipeät kuin viikko sitten. Väsynyt olen, mutten enää nukahda sohvalle, ei ole ollut huonoa oloa tms. Alavatsassa tosin välillä menkkamaisia kipuja, mutta olen alkanut pelätä onko kaikki hyvin. Varhaisultraan on vielä reilu viikko. Miten ihmeessä maltan odottaa sinne asti? Onko muilla oireet helpottaneet missä vaiheessa?
 
Täällä ainakin on ollu koko alun ajan oireettomia päiviä ja sit niitä päiviä kun on kaikkia oireita. Ainut jokapäiväinen oire on ollu tissikipu, joka vaan pahenee ja pahenee. Pahoinvointia alko mulla oleen näköpiirissä vasta 7+0 -> eikä sitäkään oo ollu joka päivä.

Minun mielestä joka raskaus on omanlaisensa eikä oireettomista päivistä kannata huolestua. Ite oon päättänyt, että huolestun vasta jos tulee vuotoa tai todella pahoja kipuja. Ei tässä muuten pysy selväjärkisenä :grin tsemppiä ultran ootteluun Kamomilla!
 
Mulla oli tuo myös ehkä vajaa viikko ennen plussausta. Menin nukkumaan ennen miestä ja minusta makkarissa oli tukahduttavan kuuma. Riisuin yöpaidan, laitoin ikkunan auki (ulkona pakkasta) ja mietin paniikissa että onkohan mulla jotain super ensi-ensi-ensi menopaussioireita. Mies tuli jonkin ajan päästä ja totesi että täällähän on kuin arkkupakastimessa. :coldfeet: Ei ole tuota tullut ihan noin voimakkaana sen jälkeen, enkä tuolloin edes tajunnut että kyse voisi olla raskautumisesta. :Heartred :)


Näin se meni meilläkin, mies totesi että pitäiskö laittaa takkaan tulet kun kämppä on kuin iglu ja minä riisun vaatetta hiki hatussa :happy: Nyt jo ennemmin paleltaa kuin hikoiluttaa, tänään siis 7+1.
 
Mulla oli ensimmäiset oireet jo oletetun kiinnittymisen aikaan, samanlaista etovaa oloa kuin nytkin. Jouduin töissäkin lopettamaan yhden tilaisuuden vartin etuajassa, kun koko ajan vaan mietin, että mihin voin oksentaa. Ennen plussaa oli myös palelua, väsymystä ja närästystä.

Nyt kasassa on rv 6+6 ja olo on tosi huono ollut jo pitkään. En oksenna, mutta etoo ja röyhtäyttää ihan koko ajan. Töissä yritän lappaa huomaamattomasti jotain suuhun jatkuvalla syötöllä. Olen ihan varma, että viereisen huoneen mies ihmettelee, kun koko ajan joku pussi rapisee mun huoneessa. Pitäis varmaan siirtää pähkinät ja muut eväät johonkin muovirasiaan... Niin ja kaikki hajut käy tosi voimakkaana nenään, voi yök.
 
Kyselin tänään neuvolassa siitä rusehtavasta vuodosta (joka on välillä myös vaaleanpunaista ja harmaata). Sanoin että ei kipuja eikä kutinaa. Neuvolan mukaan ei syytä huoleen.

Viikko vielä pitäisi jaksaa odottaa ultraa...

Parina aamuna oli todella huono olo, nyt taas vaan etoo jonkin verran pitkin päivää. Ei siis hirveän voimakkaita oireita tällä hetkellä.
 
Pitääkö siitä erikseen jossain sopia että labratulokset saa omakantaan? Miulla ne ei koskaan ole siellä näkyneet eikä labrasta ikinä osaa sanoa asiaan mitään.
 
Mulla oli ensimmäiset oireet jo oletetun kiinnittymisen aikaan, samanlaista etovaa oloa kuin nytkin. Jouduin töissäkin lopettamaan yhden tilaisuuden vartin etuajassa, kun koko ajan vaan mietin, että mihin voin oksentaa. Ennen plussaa oli myös palelua, väsymystä ja närästystä.

Nyt kasassa on rv 6+6 ja olo on tosi huono ollut jo pitkään. En oksenna, mutta etoo ja röyhtäyttää ihan koko ajan. Töissä yritän lappaa huomaamattomasti jotain suuhun jatkuvalla syötöllä. Olen ihan varma, että viereisen huoneen mies ihmettelee, kun koko ajan joku pussi rapisee mun huoneessa. Pitäis varmaan siirtää pähkinät ja muut eväät johonkin muovirasiaan... Niin ja kaikki hajut käy tosi voimakkaana nenään, voi yök.

Haha mulla on oireena kamala röyhtäily koko ajan myös :D töissäkin vaikeaa yrittää salassa röyhtäillä ettei kaikki pidä mua ihan possuna :D olen huomannut että aamupäivällä pahoinvointi on kaikkein pahinta. Ei siis heti aamulla, vaan vasta siinä klo 9.00 eteenpäin. Herään siis joka aamu jo kuudelta. Oksennusta ei ole tullut, mutta mun kroppa on jotenkin outo enkä oksenna muutenkaan käytännössä koskaan.

Tuolla joku huolehti oireiden häviämisestä. itsekin huolestuin kun oireet hävisivät mutta tulihan ne taas parin päivän päästä takaisin. Joten ei huolta, oireiden vaihtelu on varmasti ihan normaalia vaikka tottakai sitä saattaa säikähtää. Raskaat oireet ainakin tekee mulle sen olon että jotakin kropassa tapahtuu ja uskallan olla hieman luottavaisemmalla mielellä :)

Tänään on taas piinannut järkky väsymys.. muutama tunti pitää vielä sitkutella töissä. Työteho ei tosiaankaan ole entistä luokkaa tällä olotilalla..
 
Taas oli tullut niin monta viestiä etten ehtiny lukea, Mutta pahoinvointiin auttaa kuulemma inkivääri. Selvis kun googletin, että saako sitä nyt syödä vai ei Ja ylettömästi ei saa syödä, mutta pienissä määrissä saa Ja saattaa jopa tosiaan pahoinvointia helpottaa :)
 
Mä oon kuullut et tyttöraskauksissa ois enemmän pahoinvointia
Mä toivoisin Näin, Koska samanlainen paha ällö olo Nyt kun esikoisesta Ja haluisin kovasti toisen tytön, mutta ihan ensimmäinen raskaus kun oli, niin oksensin jopa. Se keskeytettiin, mutta oon nyt ajatellut, että oliskohan ollut poika. (kauhee ees ajatella tollasta, mutta oikeista syistä keskeytetty)
No nää on aina näitä nää varmat ennustukset sukupuolesta :D
 
Itsellä oli poikaraskaudessa paljon pahemmat pahoinvoinnit, kuin tyttöä odottaessa. Tyttöraskaudessa taas menetin totaalisesti yöuneni. Tähän mennessä tämä raskaus, siis puhuisi enemmän tytön puolesta, mutta en kyllä luota yhtään oireista ennustamiseen :)
 
Pitääkö siitä erikseen jossain sopia että labratulokset saa omakantaan? Miulla ne ei koskaan ole siellä näkyneet eikä labrasta ikinä osaa sanoa asiaan mitään.

Mun mielestä siihen täytyy antaa suostumus. Terveyskeskuksessa oli joskus ohjeet miten se tapahtui. En vaan enää muista. :/
 
No nyt sai tulokset, hCG reilut 600. Tässä vaiheessa pitäisi olla vähintäänkin about kymmenen kertaa enemmän, että aika pitkälti on nyt kirves kaivossa täällä.. Huomenna katsotaan vielä hCG-kontrolli, jonka mukaan jatkopäätökset torstaina. Mikä oudointa, nyt se ruskea tihkuttelu näyttää kokonaan loppuneen, saa nähdä sitten, miten kauan kestää että pääsee yrittämään uudelleen. Ja miten on henkisesti valmis sitten...

Kuittaan vielä sitten tuon kontrollin tulokset (ja poistelen itseni listoilta), mutta poistun muuten täältä teitä masentamasta. Ootte ihania ihmisiä ja takuuvarmasti ihania äitejä tuleville ja jo olemassa oleville lapsillenne. :Heartred Tsempit odotukseen kaikille!
 
Ootko sulle annettu kantaa koskeva tiedote/ tätä kautta rustittaneet sun potilastietoihin kanta oikeuden?
 
VOi Mangusti. :Heartred Voimia ja kaikkea hyvää ja parasta. Mulla ei oikein ole sanoja edes, mutta olet ajatuksissa.
 
Takaisin
Top