Oireita

Jestas mihinkä närästykseen heräsin yöllä, olin varma et nyt vähintään on ruokatorvi liekeissä ja irtoo paikaltaan. Samarin autto seuraavaan vessakäyntiin. Kiitos tuhti vappusafka. Tänään vedän vaan hedelmiä ja salaattia ja korkeintaan mehujään.

Mua vieläkin ärsyttää noi sairaaloiden sulut! Luin Husin sivuilta et Naikkarilta on siirretty 3000 synnytystä(yli puolet) Kättärille ja Jorviin ja niihin on "tehty tilaa", et ei syytä huoleen..o_O No missäs perkuleessa se tila on kun kaikki sairaalat on pullollaan? Toivottavasti meille ei kellekään käy mitään.. Kotiutus tapahtuu varmaan myöskin aika vauhdikkaasti.. Olen ollu niin tyytis tästä raskauden ajoituksesta, että oli koko kylmän kauden raskaana ja nyt tulee kesävauva jota ei tarvii hirveesti pukea jne. Mut hintana onki sit tää ylisuosittu aika :sad001

Kyllä me sit johonkin mahdutaan Huihuihui. Voihan se olla että kun synnytys käynnistyy niin osastot ammottaa tyhjyyttään!

Just eilen kattelin et kuin kauan täältä ajaa mihinkin sairaalaan ni keskimäärin semmonen 50 min noihin Porvoo, Hyvinkää ja Lohja. Ei niin kiva.

Tai tietty hätätapaukses voidaan virtuaalisynnyttää täällä. Mä taidanki syventyy noiden vauvakirjojen kotisynnytystä käsitteleviin sivuihin..

Mitähän ne sit tekee jos mäkin joudun vaikka taksilla menee tohon sairaalaan, ensin sinnittelee kotona niin että tulis tarpeeks tiheeseen supistuksia ja sit soitto sairaalaan et olis tulossa, niin ei mahdukkaan... Pitääkö sillon lähtee omalla kustannuksella taksilla johonki 50min päähän = 100 euroa maksaa??
Mä en nyt yhtää tajuu :) Ja kai sitä eka pitäs edes näytille mennä omaan sairaalaan kun mitä jos on jo niin pitkällä tilanne et eikai ne laita matkustamaan ties minne sillä riskillä et vauva syntyy autoon.
Oispa tosta jotai kunnon ohjeistusta!

Aatelkaa hei pohjosen välimatkoja synnyttämään! Monet vauvat syntyy matkalle! Kuusamosta ouluun menijät ja sit nää vielä pohjosemmat! Kyllä siellä lanssikuskit rukoilee ettei ne syntys matkalle vaan kerkeisivät sairaalaan! Meiltäki menee se vajaa tunti, ei se oo matka eikä mikään ku aattelen pohjosen naisia!

Eikös Kela korvaa ne taksimatkat, vaikka sitten pitäisi kauemmaskin lähteä? Meillä ei ole autoa käytössä. Jos synnytys käynnistyy hitaasti, mies voi tietty hakea auton lainaan, mutta jos on vauhdikas lähtö niin sitten taksi saa viedä.

Oot toki oikeessa Lyyti, ehkä täs hommas pelottaa se, et ei tiedä mihin sitä päätyy. Mun kaverin oli tarkotus synnyttää Naikkarilla helmikuussa, mut ei mahtunu. Kätilö soitti hänen puolestaan kättärille ja soitti sit takas ja sano et sua ootellaan nyt siellä. Toivottavasti tuo hoituu sitten sairaalan puolesta tuo paikan löytyminen.

Niin mun mielestä kanssa ois joku Kelan omavastuu. Kannattaa hiukan tiedustella sitä. Vuosittainen omavastuu on näistä sairaanhoitokuluista yli 250 e, mutten yhtään muista miten ne menee.

Joo niin ne jännittää ne pohjosenki naiset että mihin sitä joutuu ja kerkeevätkö ees perille! Helikoptereihin on syntyny monta vauvaa.. ;)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Tota mä vähä aattelinkin mitä lyyti mainitsi et mennääks sillon sit ambulanssilla muualle jos on jo riski et syntyy pian, vai löytyyks sillon kuitenki joku hätävarapaikka suluista huolimatta.
Mä kyl ihmettelisin jos taksiin pistetään tunnin matkalle joku jolla on jo ihan "tilanne päällä" :)

Ja oikeesti vaikka supisteliskin "vaan" esim 5min välein ni en haluu taksissa vieraan miehen kans sitä kestää!!

En toki vähättele, ymmärrän että huolettaa kun ei tiijä missä sitä sit loppuusa synnyttää. Sen takia varmaan kannattaa aika vähästä alkaa soitella sinne omaan sairaalaan et mitä tehään, mikä meininki. Meille kellä se tunnin matka on muutenki nii on varmaan hyvä ohje se säännölliset supistukset 10min välein reilu tunnin ajan, pitäis keretä. Ja ku eihän ne lanssikuskit kätilöitä oo, alalla oleva serkku just sano että kyllä niilläki on tukalat paikat ku ne saa ohjeita puhelimen välityksellä...

Mulla on Kättärin tutustuminen maanantaina, ehkäpä siellä asiasta tulee juttua, taikka kysäsen.

Juttelin just taksikuskin kanssa jolle oli sama nainen meinannut kahdesti synnyttää taksiin... ei ollut ollut kiva kokemus sellaselle jurolle ja ujonpuoleiselle ukolle. Toisella kerralla oli kuulemma jo vähän vapautuneempi tunnelma, kun olivat jo ikäänkuin tuttuja.

Takaisin