Oireita

Apua ku mua ahistaa se raskausmyrkytys taas!
Mulla on ollu parina päivänä kaamee päänsärky mutta on kyllä laantunut lääkkeillä (Panadol). Sillon kun päänsärky on riittävän kova, mun silmiä särkee kauheesti enkä paljon pysty mitään tekemään.
Oon myös kahdesti käyny saunassa viikon sisään ja saanu siellä ihme päänsärky-silmäsärkykohtauksen, joka on helpottanu ku hetken on istunu.
Mutta voisko nää johtua vaan flunssasta?
Tänään kutisi kämmenet ekaa kertaa pikkuisen mutta en nyt sanois et mitenkään kamalasti. Mun verenpaineet on olleet aikas matalat koko raskauden ajan, luokkaa 110/70 mut nyt ei oo reiluun viikkoon toki mitattu.
Voiko kohonneen verenpaineen huomata ihan omassa olossaan jotenkin?
Mä en ainakaan halua lähteä minnekään ä-polille pelkän oman hysteerisyyden takia, ne alkaa kohta pitää mua jotenkin yliherkkänä ja hulluna...

Sarra, onko teillä neuvolassa itsepalvelupistettä jossa voi tsekata verenpaineen? Vaikka eihän se nyt pyhien aikaan tietty auta... Mä sanon että mee polille jos toi jatkuu, vaikka tuliskin turha reissu.

Mun supistukset on lähes kivuttomia mutta jo aika lamaannuttavia, tosi outo tunne. Alkaa ylhäältä ja säteilee lopuksi jo reisiin asti. Portaiden kipuaminen oli äsken aika kiintoisaa, kun lihakset ei vaan halua tehdä yhteistyötä. Silti on yhä vaikea erottaa supistuksen alkua ja loppua, nyt tosin huomaan että tulevat ihan peräjälkeen, kun se ylävatsa-ahdistus palaa heti kun alavatsan jännitys on lauennut. Onko teillä muilla pistäviä nopeita kipuja kyljissä supistuksen aikana?

Nyt viuhtoo täälläkin se sukkapuikko tonne alavatsaan/kohdunsuulle. Tekee tosi kipeetä, inhottavia vihlasuja. Ja lapsi yrittää jalallaan kyljestä läpi ja siihen päälle vielä hikkaa et mikään asento ei oo mukava...

Joo mulle tuli myös sukkapuikko mukaan just. En osaa sanoa, liittyykö se supistuksiin vai vaan siihen, että oon liikkunut viime päivät ilman lantiovyötä - oisko häpyliitos päässyt vaan taas löysäilemään.

Hitto, mie en voi edes pissalle mennä kun on niin kiva paine alakerrassa :O saati sit kakkoselle!!! Esikoisesta Itkin 4 päivää ennen synnytystä kun menin pissalle tai kakalle, niin kipeetä teki!
Nyt aletaan olla lähellä, tosi lähellä jos merkit menee yhteen esikoisen odotuksen kanssa..
Villi veikkaus: 4-5 päivää niin alkaa supistukset kovenemaan!!! Max. 7 päivää niin on jo ihme, jos ei olla nyytti sylissä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Te muut voisitte mun puolesta kyllä alkaa jakautumaan, en kestä tätä jännitystä kun joka mamma vaan supistelee ja limatulppailee mutta toukovauvaketjuun ei tule päivityksiä!

Tuli iha hirveen huono olo, oksettaa mut en sit tiijä et oksettaako kuitenkaa ja ku en oikein tiijä et onko mulla nälkä vai ei mut en kyllä vielä uskalla syyäkkää. Sit oli kakkahätä mut normi kova kakka sieltä tuli, ei ollu riplalla. Mut miks tää oksettava olo? :(

Ei joka mamma, valitettavasti. Mä oon jo unohtanu mitä se supistelu on ja vasta ajatuksissa ollut tuo limatulppa. Mistä senkin huomaa irronneen? Jääkö se pikkareihin vai paperiin pyyhkiessä? Kuulostan tosi fiksulta kysymyksieni kanssa, mut mulla ei oo tästä mitään käryä.

Mulla tipahti limatulppa esikoisesta vasta sairaalaan suihkuun kun olin jo 4cm auki joten se siitä ennakoinnista :D supistaa ehkä 4x päivässä ja niistä kerran kipeesti... Huoh! Vaikka onhan tässä vielä viikkoja mut sais nyt jotain muutakin tapahtua kun närästää ja oksettaa tuo liika irtokarkkien syönti...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei oikeasti tohdi pieraista enää kovin vapautuneesti, kun ei tiedä tuleeko se kuorien kanssa... Pakko mennä aina vessaan varuiksi.

Nyrkkeileekö muillakin beibi ihan tonne pimpsan tuntumaan asti :-D tuntuu aika inhalle 8)

Tää nukkuminen on ollu tänä yönä niin ja näin.. :( huono olo helpotti jokseenki mut nyt mulla on koko ajan pelko et joutuuko tästä kohta lähtee synnyttää!? On niin kummallinen fiilis!! Miten alas tuo tyyppi voi tipahtaa? Sehä on jo pitemmän aikaa ollu aika alhaalla pää alaspäin mut nyt ku rupesin nukkuu ni tää nosti iha hirveen metakan tuolla mahassa ja aivan tuolla alhaalla tuntu semmonen tosi ilkiä muljaus. Niinkö jotaki paikkoja ois rikkonu. Sen seurauksena mua pissattaa nyt iha koko ajan! Ja pissaa ei tuu juuri yhtään. Pystykö tää punkee nyt ittesä vielä alemmas? Ja kun ei tää anna nyt nukkua yhtään! Koko ajan se jotaki tuolla touhuaa ja alapäätä räpeltää että mä en saa nukutuks! Normaalisti tyyppi vetää varsin sikeitä koko yön. Toivon että tää ei kuitenkaan enteile lähtöä, vielä on iha liian aikasta.

Tsemppiä lyyti, samaa vaivaa täälläkin. Ihmeellistä muljaamista keskellä yötä! Sitä napsumistakin, josta joku aiemmin puhui, on kuulunut vähän väliä. Ja jalka tahtoo tulla mun navasta läpi! Jos en pidä navan kohdalla kättäni, jalka venyttää nahkaa niin että sattuu... Supistuksia ei kuitenkaan tunnu erityisen paljoa ja kivuttomia nekin harvat on. Tuskin tämä mihinkään haluaa itse syntyä, vaikka mulle kyllä sopis jo!

Muhun sattuu tonne alakertaan! Välillä tulee nii ilkeitä vihlasuja tuonne! Muuten on koko ajan semmonen epämukava olo tuolla. Vauvan kaikki liikkeet tekee kipeetä! Mä ennoo nukkunu juuri yhtään! Mitä ihmettä tuolla tapahtu yöllä!? Laskeutuko se alemmas!? Jos toukokuun loppuun on tämmöstä ni voi vee että mahan olla hermoraunio siinä vaiheessa! :( enkä tiijä uskallanko tehä oikee mitää, mua vaa pelottaa että tää alkaa kohta syntyy! :(

Miulla tiistaista asti tullu sellasia jalat lähtee alta kohtauksia. Tuntee jalan jossain kylkiluun tietämillä, sit siitä pönkää tyyppi päätä alas. Nivuseen tulee kamala paine ja sit jumalaton kivun ja puudutuksen välimallia oleva tunne nivusesta polviin asti. Sit lähtee jalat alka, jos ei ehi istumaa. Ekan kerran en tajunnu että mistä joutu, kun kotona yksin ollessa putosin polvillee suoraa. Nyt osaan varautua. Joinain päivinä tulee vaan kerran, joskus taas ei meinaa hellittää ja uusii aina hetken päästä. Perjantaina sain tehä ruokaa istuen baarijakkaralla hellan eessä, kun ei jalat pitäny. Pidemmissä kohtauksissa alkaa itku tulla, kun kipukin muun hepulin ohella pahenee. Neuvolasta sanottii vaa, et ei se oo muuta ku painaa hermoo ja paikat löystyy. En vaan täälläkään oo huomannu, että kukaan ois kertonu vastaavasta. Toivon vaan, ettei iske koirien kans yksin ulkoillessa.

^ on mulla välillä tullut sellaisia "suppareita" et kipu säteilee nivusesta/alavatsasta jalkaan ja tuntuu et jos olis seisomassa niin lähtis jalka alta. Mutta yhteensä ehkä n.5 kertaa ja kaikki sohvalla maatessa...

Takaisin