Oireita

Täällä kans supistukset alkanu olemaan päivittäisiä, välillä 5 tunnin sisällä, mut kun ei oo kipeitä. Miuta ei ressaa yhtään, mut tuntuu että kaikki muut ympärillä ois jo kiikuttamassa miuta jonnekin ja ääneen kuulee monenki sanovan, että elä nyt vielä synnytä. En kyllä ollu suunnitellu viel niin tekevän, mut eipä sitä vissii miulta kyllä kysytä :)

Iiiii-saaa, Kortisoni piikit varmaan saa vielä rv 34 koska mulle sanottiin just sairaalas et pitäis mielellään vielä pysyy sinne rv 35 :)Teki muuten perkeleen kipiää ne piikit kankkuun !

Mulla nuo supistukset kiristyy alamahalle, et ovat ihan tuntuvia, vaikken kipeiksi sanoisi. En oo niistä varsinaisesti huolissaan, koska samanlaisia on ollut aiemminkin, enkä usko että synnytys ois millään lailla käynnistymässä. Niitä saattaa tulla sillein pari tuntia melko säännöllisesti pitkillä väleillä tosin ja sit on pitkä aika ettei oo mitään.

Viime raskaudessa tosiaan ne oli sit muutaman viikon ajan jokailtainen riesa ja laps syntyi kuitenkin viikon yli LA. Nyt on alkanut tää riesa jo pari viikkoa aiemmin.

Yöt nukun mainiosti, ne vaivaa lähinnä illalla ja nyt on ollut muutama supistus aamustakin.

Nukkuminen on kyllä vähentynyt täällä. Viime yönä nukuin vaan 2 tuntia aamusta. Illalla supisteli ja oli kovat vatsakivut. Tänään on ollut vaikea kävellä kun vatsa painuu joka päivä vähäsen alas.

koko päivän kipuilua alavatsassa. en tiedä johtuisko ummetuksesta vai mistä. turhauttavaa näiden suppareiden lisäksi.
Lyllersin liian kauan ostoskeskuksessa, nyt oon ihan loppu. Ei sillä, ettäkö siellä olisin selvinnyt ilman istumataukoja :grin

Saatan kuvitella, mutta nyt on alkanut olla tunteita siitä, et vauva alkaa laskeutumaan ja puskee tuonne alaspäin.
Oon vähän hukassa miten päin vauva siellä on. Liikkeet tuntuu niin isoina, etten tiedä onko jalka vai käsi, peppu vai pää. Ilmeisesti on tuolla jalat ristissä, kun potkut tuntuu molemmilla puolilla.

Mustaki on alkanu tuntuun et vauva ois alkanu laskeutuun alemmas..varsinki kun supistelee niin tuntuu kuin se työntys vaa alemmas ja alemmas.. ohan nyt jo 33+0 et ei varmaan ihan mahdotonta oo vaiks jo alkaski laskeutuun, kuukauden päivät se on jo kuitenki kölliny pää alespäin..

nivuskivuista ja edellisestä ultrasta päätellen pikkunen aika alhaalla jo, reilu kuukauden ollu pää alaspäin...mahaki näyttää laskeutuneen verrattuna aikasempiin mahakuviin...

Mun vauva on ollu jo kolmisen viikkoa ihan alhaalla. Et siks tässä on iso huoli näistä supistuksista :confused: Tänään laskettu supistuksia ja onneks ne helpotti, mut jos vähänkin pahenee niin lähden taas sairaalaan :sad001

Mulla ei oo kyllä minkäänlaista laskeutumista havaittavissa. Vähän turhauttaa. Sais alkaa vauva pikkuhiljaa näyttää kans jotain kypsymisen merkkejä ja halua päästä ulos!

Mulla on ollut ehkä kolme supistusta kaiken kaikkiaan ja ne oli todella rankan laatikoiden kantelun jälkeen yöllä. Mä olen varma, että tämä menee todella rajusti yli, koska ei mitään merkkejä mistään suppareista. Kait se on ihan hyväkin!

Oksettaa ja menee kylmiä väreitä.. Varmaan joku pöpö, mutta ei oo kivaa kun isossa mahassa kiertää :/ Älllöööööäääöä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä oon myös ollu huonovointinen ja epäilly jotain vatsapöpöä mutta toinen, todennäköisempikin vaihtoehto lienee että olen niin väsynyt että tulee jo huono olo.
Mä en saa sit nukuttua missään hiton asennossa! Tai korjaan, kun menen nukkumaan, nukun vaihtelevan tuntimäärän ihan okei, mutta ekan pissireissun jälkeen ei onnistu mikään asento, selkä sattuu ihan älyttömästi.
Viime yönä mä pyörin ja kokeilin ties mitä tyynyvariaatioita ja jopa nojatuolia. Ei onnistunu. Sit hain särkylääkettä ja menin pitkään kuumaan suihkuun. Itketti ja harmitti kun väsytti aivan hirveästi ja uni ei vaan tullut. Sen jälkeen mä sitten viimein sain unta, kaipa se suihku vähän rentoutti.
Varasin ajan kinesioteippaukseen, mä toivon ja rukoilen et siitä ois apua! Muutakaan en keksi kun mun selkä vihoittelee nimenomaan makuuasennossa, ei kävellessä tai istuessa juurikaan. Tietty vois jo illalla ottaa sen särkylääkkeen ennenkun menee maate. Mulla on siis ollut selkäongelmia oikeestaan koko aikuisiän, ei suuremmin häiritseviä mutta jotain pientä aina. Nyt tuntuu että ne on tulleet takas ja moninkertasena...

Muoks. ai joo, siis mulle sanottiin neuvolassa et kun raskaus on edennyt viikolle 34, ei enää yritettäs estää synnytystä eli oletan et mun kohdalla puhe oli supistuksia estävästä lääkityksestä...? Kortisonista mulla ei oo mitään tietoa mut tää oli mun käsitys siitä maagisen viikon 34 rajapyykistä.

Sarra kuulostaa ihan mun yöltä. Kerro sitten oliko teippauksista apua! Alan olee vähän epätoivoinen jos tässä on vielä 10 viikkoa valvomista edessä.

Nyt toista päivää alavatsan kipuilua. eniten sattuu aina asentoa vaihtaessa: noustessa, istuutuessa, kääntyessä ja kumartueasa. Otin tänään toista päivää duphalacia ison annoksen. Pitäiskö tässä huolestua vai onk vaan ummetuksesta aiheutavaa kipua niinku ajattelin? Normaalisti mun mielestä ei kyllä tunnu tossa ihan alavatsassa toi ummetuskipu. Huoh. Inhottavaa. Älä tule paha kakka tule hyvä kakka

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Täällä ihan samaa jomsuli eli alavatsa kipeä ja mulla eniten kun nousee ylös, aamulla ihan tosi kipeä.
Mä luulen ja niin neuvolassakin luultiin eilen että on kasvukipuja/liitoskipuja.
Voihan se olla sulla ummetustakin, tai jotain muuta, raskauden edetessä ja vatsan kasvaessahan kivut vaihtaa paikkaa, kun suolikin muuttaa paikkaa ja asentoa, ei välttämättä tunnu tietyt kivut samassa kohtaa kun on ennen tuntuneet.

Mimii, jotn tollasta oon ajattelinkin. Näis vaivois ei meinaa pysy kartalla, yhden ku oppii tunnistaa ja tietää mistä johtuu niin jo tulee uutta vaivaa :D
Äsken painelin vahan tonne ihan alavatsaa kädellä ja sielä tyyppi tais tökätä kädellä vastaan, potkut ja jalatt tuntuu yhä ylävatsassa et se pää taitaa vaan painaa sinne alas niin et sattuu...

Mä tosiaan epäilen, että vauva on alkanut laskeutumaan. Alavatsakipuja on alkanut tulemaan. Ja välillä semmosia viiltäviä repäisyjä tuonne häpyluun tuntumaan. Oon koittanu ottaa nyt rauhallisemmin.
Viimeyönä välillä heräsin siihen, että mahaan sattui. Ilmeisesti supisteli, mutta olin onneksi niin uninen etten jäänyt niitä miettimään. Synnytyssupistuksien alkaessa en kyllä pystynyt nukkumaan.

Voisko olla sulla saman tyyppistä Jomsuli?

Kuulostaa samanlaisilta, tosiaan sattuu aina asentoavaihtaessa ja sit rauhottuu ku pysyy paikallaan/kävelee hitaasti ja suorassa. Muutaman kerran aiemmin viikkoja sit ollut pari kertaa sellanen viiltävä repäsy häpyluun kohdalla niin en osannut aatella et tää olis kans samaa ku tuntuu taas vähän erilaiselta. TIedä näistä nyt.
..sattuuhan se ku paikat leviää..:grin

Takaisin