Oireita

Ja Tuhinamurmeli, tiedän niin ton tunteen! Ei sitä ymmärrä ennenkuin itse alkaa selittämättömästi paisua, että ei se vika meissä ole!
Ota rennosti, kohta vikat viikot edessä..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

supistaa. supistaa. supistaa. vähän väliä. Ihan kivuttomia ovat (epämukavia toki kun kiristää) mut maha menee pinkeeks heti ku nousen ylös, meen istumaan, käännään kylkeä, vaihdan asentoa, kyykin yms. onko tää taas normaalia... Illan aikana jo varmaan kymmenisen kertaa ja päivällä, noh en tiedä edes monesti ku liikkeellä ja vaatteet päällä en aina oo varmaa noista vihlomisista ja kiristyksistä et mikä on mitäkin...
En osaa huolestua ku ei varsinaisesti satu :eek:

Närästys osoittaa palaamisen merkkejä, tosin vielä ei ole tarvinnut ottaa siihen mitään kun polte loppuu aika nopeasti.

Onkohan toi ipana taas kääntynyt kun maha näyttää taas isommalta ylhäältä kun tossa välillä toi kumpu laski jo alemmas. Tai sit vaan tyyppi on paisunut taas kokoa sen verran että yltää painamaan mahaa.

vauva painaa henkitorveen tms. kun tulee ahdistuksen tunne ja pitää oikaista itsensä, et tyyppi mahtuis olemaan mahassa. Onko muilla tällaista?

Juu, just samaa olen miettinyt tänään. Tuntuu ettei saa henkeä, tosi vaikeeta löytää hyvää asentoa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

palleaan ainaki painaa/potkii nii on happi vähissä välillä... mahollisimman suorassa pitää istuu ja mielellään takakenossa nii riittäis happi...

10 min istuin äsken vessassa ja tyhjensin koko suolen, ei ole vatsatautia :/ Ihan taas kramppasi koko masu ja suoli tyhjeni vaan itsestään :O

liii-saaa täällä eilen illalla sama juttu ton suoliston tyhjenemisen ja mahan kramppaamisen kanssa. Tuskin mullakaan vatsatautia, koska just edellisestä viikonloppuna selvinnyt.

Joko meinaatte synnyttää? :grin (eiks se suolen tyhjeneminen ollukkii yks merkki siitä?)

No eilen illalla kyl mulla ainakin tuntu siltä. Oli maha kipee ja tuli kivuttomii supistuksii harvasen hetki. Sit suoli päätti tyhjentyy ja aiemmin päiväl olin ollu kauheen levoton. No.. Päätin illalla et pakkaan sairaalakassin valmiiks, mutta tässähän sitä ollaan kotona ja kohta töihin lähössä. :)

Hirveä kipu sängystä noustessa aamulla, pahin tähän mennessä!
Meni ikuisuus et pääsi ees vessaan. Koko mahaa sattu mut erityisesti alavatsaan ja kylkiin.
Kaikki puhuu liitoskivuista nivusissa mut vaikka noi ei ookkaan siellä ni
En keksi muutakaa mikä aiheuttaisi kipua ylösnoustessa.

Mulla on välillä sellaista repivää tai pistävää kipua kanssa kyljissä ja alavatsalla. Tulee kävellessä, kylkeä kääntäessä tai noustessa. Jostain repäisykivuista olen kuullut, jotka tulee just esim. ylös noustessa, olisiko niitä? En ole löytänyt niistä oikein mitään tietoa mutta kai ne jostain vatsanpeitteiden venumisesta aiheutuu.

Mulla ne on vielä aika siedettäviä mutta välilä voi tulla niinkin kova viilahdus että meinaa kiljasta.

Potuttaa, kun nää supistukset on alkanut jo nyt olemaan jokapäiväinen vieras. Viimeks ne alkoi vasta 36+ viikolla.

Nälkä on tullut takaisin. Tuntuu, että kokoajan saa olla pupeltamassa jotain.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mua kans "nälättää" jatkuvasti, tai ainakin tekis koko ajan mieli syyä jotain. Yritän kuitenkin olla syömättä ihan hillittömästi, ettei paino kauheesti nouse. Viime neuvolassa viikoittainen painonnousu oli vain 64g, mutta koko raskauden aikana onkin sitten tullut melkein 11 kg... Lisäksi aina kun syö jotain, niin tää maha-apina heti yrittää tunkea sitä takaisin. Tuntuu tosi ihanalta. :P

Hyvä tietää että muilla on ollut samaa, mie vähän veikkaan että toi mun vauvanköriläs oli vaan taas hengaillut suolen tukkeena koko päivän!
Kun menin sänkyyn niin huomasin että jätkä oli taas vasemmalla puolella missä suolikin on ja koko toinen puoli vatsasta oli puuduksissa :O
Ensin pelästyin mutta sitten muistin että samaa oli esikoisen aikana, jätkä siis on niin painuksissa johonkin kohtaan, että mahakin puutuu :D
Voihan se myös olla että toisessa raskaudessa alkaa nää synnytystä lähestyvät oireet aikaisin, esikoisesta aloin käydä kierroksilla viikko enne synnytystä, just toi levottomuus oli yksi oire.. En istunut sekuntiakaan, koko ajan pyörin ympyrää, puhuin puhelimessa niin että ravasin ympäri kämppää :D
Itelläni olis vielä 5 viikkoa rv 38:iin! Sais olla kyllä masussa vaan ihan rauhassa.
Selkäkipua ei ole ollut, sitten jos sitä rupeaa tulemaan niin huolestun, koska sillai viimeksi mun synnytys käynnistyi!
Eikö se ole niin että jos rv 34 lähtee syntymään niin sitä ei estetä? Vissiin kuitenkin kortisonipiikkiä tulee vielä niillä viikoilla..

Mä menehdyn tähän närästykseen. Päähän ei pian muuta ajatusta mahdukaan kuin jatkuva, korventava närästys.
:violent5

Niin ja oispa ollut kiva nukkua viime yönä. Uni tuli vasta joskus kahden kieppeillä. Närästyksen vuoksi täytyy pitää kahta tyynyä pään alla. Mahan alla pitää olla kolmas tyyny. Liitoskipujen vuoksi jalkojen välissä neljäs. Lonkat sanoo kymmenen minuutin välein, että käänny, jolloin ähelletään hyvin vaivalloisesti toiselle kyljelle, asetellaan tyynyt uusiksi, hytkytetään kylkiluita potkimaan herännyt vauva takaisin horrokseen, nukutaan itse toisella silmällä kolme minuuttia ennen kuin ruljanssi alkaa alusta.

Mä niin odotan sitä päivää, kun voin vetää ison pitsan, kaksi lasia hyvää punkkua ja mennä sänkyyn selälleni tai mahalleni nukkumaan ja nukkua koko yön. Ehkä jo kesällä 2015?

Takaisin