Oireita

Joo Litalgin auttaa mut vaikutus alkaa hitaasti, eikä sitä voi muutenka kovin usein napsia.
Mullekin sitä äitipolilta annettiin, kun neuvolassa sanottiin sadannen kerran ota panadolia ja kun kysyin litalginista(ennenku sain sitä äitipolilta) niin neuvolassa se googletettiin ja sanottiin että joo et voi ottaa...!
Välillä mä epäilen tota neuvolan henk.kunnan ammattitaitoa/tiedon tasoa, kun aina ihan eri jutut sairaalassa.

Mä oon jo vuosia sitte tottunu kovien endometrioosi ja kuukautiskipujen takia vahvempiin lääkkeisiin niin siks varmaan vaikea löytää raskaana tehokasta lääkettä.

Niin olis näihin raskauden kipuihin varmasti keksitty jotain tujumpaa jos tää olis miesten kestettävä.

Mä olen joskus saanut Litalginia piikkinä ja oksentanut sitä sitten ensiavussa, kun oli vähän menkkakivut. Pitkä endometrioositausta siis mullakin ja olen tottunut ns. oikeisiin lääkkeisiin.

Tosin kaiken tämän ruikutuksen keskellä on todettava, että vielä ei ole ollut yhtään niin kipeää päivää kuin normaalien kuukautisten aikana. Pystyn kuitenkin liikkumaan!

Kuumetta pukkaa ja eikun paratabsia naamaan ja porukoiden pöytään syömään ja sit kauppaan selviytymään..

Mä en osaa istua pöydän edessä niin etten paina mahaa öydän reunaan. Ja sen takia sitten tulee koko ajan istuessa, varsinkin töissä koneen ääressä koko ajan suppareita.

Miten sitä osasi olla röhnäämättä?

Erehdyin vaihtamaan ite lakanat. Nyt on sit taas niin kipee selkä että vedet vaan valuu silmistä. Tänään ei sit varmaan muuta voi tehäkään enää. Vihlonta ulottuu polvesta niskaan saakka!! Ihan kamala tunne.

Alan olee tosi väsynyt ja ei riitä voimat, kun työpäivän ajaks. Mitään ei huvita tehdä, muutaku levätä sohvalla. Yöisin masukin tuntuu ahdistavan ja vaikee kääntyillä.

Sun Maidin kuivatut luumut ei auttaneetkaan ummetukseen, vaan aiheuttivat vaan JÄRKYTTÄVÄT ilmavaivat. Oivoi...

Kaikki puhuneet kuinka sitte vauva alkaa painaan alapäätä ja sitä jomottelee ym. Oon tyytyväisenä hymäillyt että eipä oo semmosia vaivoja.. niin mitä sitä. Ihan järetön paine/jomotus tuolla jossaki alapään luissa. Vähä samanlainen jomotus ku menkkojen aikaan, tai mulla ainakin ruukasi pakottaa alapäätä menkkojen loppuvaiheessa :D tuntuu toisaalta "turvonneelta" tuolla alhaalla, mutta toisaalta just tulee sama mieleen ku menkkojen aikaan.
Odotan innolla niitä muitakin jomotuksia mitä alapäähän tulee :p

Voi turvotus sentään! Turpoon ku pullataikina vaiks juon vettä enkä ees syö mitään ylirasvasta. No ei kyl onneks oo viel pahaa turvotusta. Sormet vaan ehk vähän nakit.

Sit toi painon nousu.. Vaiks lakkaisin syömästä ja joisin vettä paljon niin paino nousee holtittomasti. Sit neuvolassa kuunnellaan neuvolatädin moraalisaarnat painon kurissa pitämisest. Sit se ei ees usko ku sanon et syön ihan normaalia ruokaa viel aika pieniä annoksia ku masuun ei mahu ja en ees syö mitään herkkuja. Toi jälkimmäinen olis kyl varmaan kuulunut jo melkeen tonne marinaketjuun, mutta olkoon. :)

Nousee kai se paino väkisinkin jos kroppa kerää nestettä.

Mä puputin eilen koko päivän makeaa ja se kans kostautui, paitsi huononoa olona niin, turvotuksena. Popsinkin tässä juuri greippiä ettei tarttis koko nestekuormaa hilata huomenna neukkuvaa'alle.

Kuude aikaa heräsin iha julmettuun selkäkipuun ja lampaantalja toises huonees.. Hitsi ny en nuku kertaakaa ilman.. Selkä ei ollu ees kipee siit kohin mihin koski.. Mutta kuolen jos noit tulee useempi..

Siis lampaantaljat on silkkaa hunajaa keholle ja mielelle:wink:wink varsinkin nää kotimaiset, (heh ekat 10 myytynä)....:grin lapsetkin haluais jo siirtyä ihanvaan lampaantalja vaatteisiin--siinähän oli kyläläisille miettimistä kun lauma kirmais kouluun luolamiehen vaatteissa, tukkatakussa ja nuija kädessä:grin:grin

Kyllä mutsille oli auttanut ja minuu auttaa myös. Uskon lampaan villaan käytetänhä sitä muutenki perushoitona lääkärin kehoittamana. Ihme tuo villa. En ois ennen hoitsuilua uskonu moiseen ilman omaa kokemusta, mut monille ollut apua siitä. Sitähän myydään apteekissakin.

Villasella painaminen toimii kyllä moneen vaivaan. Mäkin haluun taljan! On mulla sellainen iso harson päälle huovuttamani villapala (tarkoitus oli tehdä siitä jotain... ei oo tullu tehtyä) ja sitä voisi käyttää lämmikkeenä mutta talja on kyllä paljon parempi.

Vähäinen ruokahalu, seesteinen ja rauhallinen olo..
Nytkö sit tää henkinen puoli pääsee käyntiin valmistumaan synnytykseen, muistan miten esikoisesta olin loppuajan hemmetin väsy, raihnainen ja turvoksissa MUTTA pirun rauhallinen, onnellinen..
Mulla on sellainen "lomalla" fiilis pitkästä aikaa, ei ole kiire, ei stressaa..
Aamukin sujui esikoisen kanssa tosi hyvin!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Takaisin