Etukäteen imetys tuntu mustakin vieraalle. En edes tiennyt, että jo synnytyssalissa vauva laitetaan rinnalle imemään. Kätilö vaan ohjasi vauvan rinnalle ja aiiiiii! Mutta kyllä siinä tunteet oli pinnassa, kun pieni ihme imi sellaisella tuhinalla ekaa kertaa. Tuli tunne, että niin sen kuuluu olla.
Hymykuoppa, mulla kans rinnat vuotaa maitoa. Tuo lämmin suihku saa ne herumaan vielä enemmän, mutta hyvä kun tulee pois, joku paine siellä sitä kipua varmaan aiheuttaa... Maito ei varmasti lopu tähän suihkutteluun! :)
Olen nyt tutustunu vähän paremmin aikasemmin mainitsemaani imetystuki ryhmään facebookissa. Mulla on oikein sotasuunnitelma mun suihkutissejä vastaan. Mun suurin ongelma viime imetyksessä on tainnut olla se, että kun neuvola kehottaa vaihtamaan aina rintaa joka imetyksellä, jotta maitoa riittäisi. Sehän vaan lisää painetta ja maidon tuotantoo... Koitankin imettää useamman kerran samaa rintaa peräkkäin ja päästän pumpulla vain pahimmat paineet toisesta. Katotaan nyt kuinka käy, mutta aion kyllä kaikki konstit kokeilla.
Olisko imetykselle pitänyt perustaa jossakin vaiheessa oma keskustelu?