Oireita

Meillä onneks on tosi harvoin (kop,kop) ollu mahatautia.Joskus oli esikoisella ja hän sitten päätti sängyssä istuessaan oksentaa suoraan mun naamalle ja tietysti sinne sänkyyn. Oli taas niitä äitiyden huippuhetkiä... Mitään kunnon virusta ei oo meillä sairastettu enkä oo kyllä Osmosalia tai vastaavaan kaappiin hankkinu. Tutuilta vaan kuullu, että tosi pahaa aikusen suuhunkin eikä lapset suostu juomaan. Pääasia noilla pienillä on, että jotain saa menemään. Noista reilusti sokeria sisältävistä, kuten limsa, pelotellaan et pelkästään se sokerikin voi aiheuttaa osmoottisen ripulin, mutta ei oo mun kohdalle kyllä koskaan osunu, vaikka nuoruudessa mahatautilääke oli juurikin toi keltanen Jaffa. Luultavasti sitä pitäs juoda aikas paljon, et se sais ripulin aikaan???

Nyt muistan miltä tuntuu kun on täysi virtsarakko ja vauva asettuu just sinne kohtaan tökkimään, oli aika tuskainen kauppareissu :D
Ja niin hätäinen pissi sen jälkeen että teki mieli itkeä onnenkyyneliä!!

Apteekkeihin on tullut Rela-nimisiä oksennus/ripulitautijuomia. Samanlaisia kuin osmosal... Pulveri sekoitetaan veteen. Noi Relat vaan on paremman makuisia. Muistaakseni appelsiini ja vadelma makuina.

Nää lämpöilykohtaukset vai mikskä näitä pitäs kutsua! Hikikohtauksia! Aaaaaaa. Niin ärsyttäviä.. :angry9

Mä kans hikoilen vaikka normisti oon vilukissa. Viime talven menin kotona huopatossuissa ja fleeceasussa, nyt toppi ja shortsit ja välillä pitää silti melkein mennä ovelle vilvoittelemaan. Yöllä taas on pakko pitää joku asuste päällä hikeä imemässä ettei liimaannu lakanat ihoon kiinni.

Mä hikoilen pääsääntöisesti öisin, mutta sillon hikoilenkin koko yön. Viime yönä on pitänyt 2 kertaa vaihtaa kaikki vaatteet, kun ne on ollut niin hikiset et on näyttänyt et olisin käynyt uimassa..

Kinnaa, kiristää, vihloo, pistää ja painaa... Siinäpä ne aika hyvin kiteytettynä... Tänään 30+0!! :)

Oon tässä kiinnittänyt huomiota siihen, että mulla liitoskivut ja vatsan vihlonnat tuntuu olevan pahimmillaan vapaapäivinä. Eilen oli vapaa ja lukuunottamatta puolen tunnin mittaista koiran lenkitystä ja kaupassa käyntiä otin aika iisisti muun päivän ja lepäilin vaan. Illalla oli paikat ihan paskana, hyvä kun sohvalta ylös pääsi ja vihloi mahaa niin maan perusteellisesti.

Töissä sitten taas menee täysin kivuttomasti vaikka kiireisinä päivinä sitä on kuta kuinkin liikkeessä sen koko 7.5 tuntia. Tosin oon nyt huomannut että viimeisenä parina tuntina alkaa töissäkin vähän vattaa painaa ja kaikki kumartelut sun muut tuntuu ilkeeltä. Kuitenkin kun töistä kotiutuu niin menee ilta kotonakin suht vetreästi.

Kai se liikkuminen sitten auttaa niihin kipuihin. Toisaalta sitten taas nuo koiran kanssa tehdyt lenkit missä kävelen vaan rauhallisesti sen puol tuntia on semmosia mitkä selkeesti loppumatkasta alkaa olemaan tosi tuskasia ja kävely sellasta lyhyt askelista töpöttely. Jotta ota tästä ny selvää kun toisaalta liike auttaa ja toisissa tilanteissa taas pahentaa liitoskipuja..

Perkeleen hedari. Alan jo huolestumaan ku tää kestää nyt neljättä päivää ja parasetamoli ei pahemmin auta. Odotan neuvolasta takaisinsoittoa et sais vähän neuvoa. Yöllä heräsin kauheeseen jysäriin ja napit auttanut yhtään, kylmäpussi otsalle ja pari tuntii pyörin ennen ku uni väkisin tuli. Proteiini oli viimeks 1+ joten oon tässä houreissani ehtinyt kuvitella vaikka mitä. Kai tää vaan perus hedarii on kuitenkin

Miten teillä muilla, kun nousette yöllä vessaan tai aamulla herätessä ylös, niin onko kuinka vaikeeta?
Siis selän maha tai lonkkien ym suhteen... Kun mulla sängystä noustessa ihan sairaan kipee maha hetken aikaa, vaikee selittää mut tuntuu että se ois ollu jotenki "väärässä asennossa" pitkään, ja sit siitä pikkuhiljaa asettuu kun seisoo ja liikkuu, ja noi lonkat on yön jäljiltä kans tosi kipeet.

Välillä ku menee yölläki vessaan niin sitä könkkää kun joku vanha mummo aivan raihnasena eteenpäin.

No mulla tuntuu ainakin häpyluussa jotain kipua aina aamuisin. Varmaa vaa liitokset saanu yön aikana levätä ja ovat aamulla taas vähän löysemmät... Mut kivaa se ei oo, pitää vaa aatella, et sittenpä vauva mahtuu paremmin tulemaan. Muutenkin on kyl raihnainen olo, mut toi häpyluu tuntuu tällä hetkellä pahimmalta.

Mulla ei oo oikeestaan ikinä kahta samanlaista yötä tai päivää. Se mihin sattuu ja miten paljon vaihtelee tosi paljon. Tosi usein on kuitenkin niin että kun nousen sängystä yöllä niin supistaa ja vihloo normaalia kovemmin. Lonkkakivut on itseasiassa viimeaikoina tuntunu helpottavan, siitä oon kiitollinen :)

Kiteytettynä: mitä pidempään olen paikallani, sen jäykempi olen liikkeelle lähtiessäni.

Kyllä, edes kotona puuhailu auttoi mulla esikoisen aikana.
Joskus oli niitä päiviä, joina vaan katsoin telkkua sohvalla maaten ja sellaisina päivinä vaivat tuplaantui. Voi luoja, mietin jopa kävelykeppien pyytämistä, niin kipeä olin :/

Nyt on alkanut vaivata toinen pakara. Just ylös noustessa pakara ihan jumissa, tuntuu semmoselta hermosäteilyltä. Oliskohan jotain iskiasvaivaa. Helpottaa kun väkisin hiljaa kävelee vähän matkaa. Yöllä inhottavaa, kun on muutenkin ihan tokkurassa.

Mulla tulee öisin lonkat tosi kipeeks ja pakara on ihan puuduksissa silt puolelt mil kyljel oon nukkunut. Välil onkin tuntunut et ku nousee sängyst esmes vessaan ni toinen jalka pettää alta. Nyt noi on tosin helpottanut jonkin verran, kun herään 2 tunnin välein öisin niin ei ehi jalat puutumaan.

Mimii: Muutaman viikon ajan ollu etenevissä määrin just lonkat, alaselkä ja pimppa kipeet ku nousee jostain oltuaan pitkään samassa asennossa. Se sitten vähenee kun liikkuu pikkasen. Mummokävely on just se oikee termi. Ihmiset sitten helposti luulee et oon vielä pahemmassa kunnossa ku olen, joutuu selittelee et tää menee koht ohi. Toivottavasti tää ei pahene.. Mä en koskaan alkanu käyttää sitä Anitaa, ku en tarvinnukaan, mut nyt pyöriny mielessä et pitäskö sittenkin. Mulla tuppaa vaan olee valmiiks jo niin kuuma ettei viittis mahan ympärille lisää mitään kangasta.

Takaisin