Oireita

Huh, niiiiin poikki!
Miksköhän sitä unohtaa olevansa raskaana.
Tulee ylisuoritettua taas yhtenä päivänä ihan turhan paljon: aamulla etsin vikat kesävaatteet tytölle (1,5 h kävelin pitkin kauppoja), sitten hain paketin postista, sitten "voi ei, kello on jo noin paljon?" ja spinning 20 min + jumppa 15, ja heti perään imuri käyntiin, lattian pesu, kahden vessan pesu yms.. Pyykit koneeseen ja kuivamaan ja lajittelu sitten "poika pitää hakea", kauppaan sen kanssa ja nyt vihdoin SOHVALLA!
Paitojen silitykset ja pölyt jäi nyt huomiselle :D
Olen tässä sohvalla koko loppu illan, varmasti olen! (Ja 5 min päästä alan taaaas tekemään jotakin).............
Eilen illalla olin ylilevoton kun kaikki muruset lattialla häiritsi ja silloin mun levottomat jalat alkaa toimia entistä aktiivisemmin..
Ehkä tänään mun jalatkin lepää ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Nyt on täälläkin alkanut yövalvominen. 3 yötä putkeen jo menty 2-3 tunnin yöunilla kun jalkoja särkee sekä pakaroita ja lonkkia. Mitenkään ei saa hyvää asentoa. Ja sitten kun kivut helliittää pitää jo nousta ylös :( Ja kyllä tuo mahakin alkaa jo haitata kunnolla tekemisiä. Olisin jo niin valmis synnyttämään!! I cant wait!!!

Iiii-saaa, mulla on sama ylisuorittamisongelma. Töitä on pakko tehdä vaikka pää kainalossa ja kun salille ehdin, pitää samantien treenata niin paljon että oon seuraavana päivänä aivan veltto. Kroppa yrittää ilmoittaa, etten jaksa enää samaan malliin kuin ennen, mutta oon vaan liian tyhmä kuuntelemaan. Niin, ja hyvä tapa hoitaa närästystä on tietenkin se, ettei syö mitään.

Oltiin aiemmin tänään perhevalmennuksessa, kun meinasin pökrätä. Ajattelin vain hipsiä siitä tauolla itsepalvelupisteelle mittaamaan verenpainetta, mutta neuvola oli jo kiinni... Mulle entuudestaan tuntematon terkkari sitten nappasi mut tutkittavakseen eteisestä, vaikka oli jo ollut lähdössä kotiin. Verenpaine oli kastematotasolla. Sain kunnon puhuttelun levon tärkeydestä. Nyt oon vollottanut pari tuntia sitä, miten kiltti se terkka oli ja miten tärkeältä tuntui, että joku pani muhun rotia, kun en itse osannut.

Aretha, sinä sen "sanoit" ;) Tänäänkin kun vaunuillessa tuntu että ei jalat jaksa kantaa ruhoa enää metriäkään! :D Oli kyllä raskas tunne ja muksu vielä peuhas pissarakon kans siihen samaan syssyyn ni oli todella rento lenkki xD Mut ilma ainakin oli ihana, niin keväinen aurinkoineen päivineen! :)

Aretha, mie oon ollut tuollainen jo viimeiseen kuukauden ;)
Ja voih, mikä virtahepo mie sit loppuvaiheessa olen!!!

Istukka se päätti sitte taas tänä aamuna alkaa vuotaan.. Tällä kertaa vaan ihan reilusti verrattuna aikasimpiin kertoihin ja ambulanssilla sitä tultiin sitten tayssiin.. Muutama tunti oltiin synnytyssalissa tarkkailussa. PikkuIhmeellä kaikki hyvin, mutta osastolle jäätiin silti. Tulipahan tutustuttua synnytyssaliin jo, niin ei enää uuelleen tarvii ennen synnytystä.. Ja onneks eilen pakkasin ittelleni sairaalakassin niin ei miehen tarvii kotoo ettiä mulle kamoja..

Suski88, voimia! Onko mitään tietoa jatkosta? Joudutko olemaan pitkään osastolla? Aamulla vasta mietinki että onkoha teillä kaikki hyvin.. hyvä et vauva kunnossa! <3

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Huh, muuten alkaa käymään selkään pitkään samassa asennossa seisoskelu tai edes ylipäätään puistossa pojan leikkien seuraaminen..
Mietin että johtuuko se osittain kylmyydestä? Koska sisällä ei seisoskelu käy selkään.
Ainiin, ja nyt rv 30 jotkut harjoitussupparit käy selkään, jos tulee usea peräkkäin.. Ja yleensä autossa istuminen aiheuttaa niitä!
Pitää vissiin pitää lähellä lämpötyynyä jo..

Hyvällä säkällä huomena pääsen kotiin, jos vaan toi verenvuoto loppuu. Nyt se on ainaki toistaseks loppunu, mut huomenna saan tietää lisää.. Juur otettii vauvelin sydänkäyrää ja ainakin se näyttää hyvältä ja kovasti hän myös potkuttelee. Mulla onneks paikat vielä kiinni, et ei ainakaa synnytys oo käynnistyny, kuitenki vasta 30 viikkoo täynnä niin sais nyt edellee pysyä masussa.

Tuskainen yö! Miksi mun pitää aina loppuraskaudesta nukkua selälläni??? Monta kertaa heräsin kun olin kääntynyt selälleni nukkumaan..

Vähän mietintää synnytyksestä, tuli nyt tähän ketjuun: Mietin taas tänään, että vielä 7 viikkoa niin voi olla jo synnytystä ennakoivat oireet päällä ;)
Harmittaisi hirveästi, jos tää menis yli lasketun kun eka tuli viikon aiemmin!
Tottakai sen kestää, mutta kun painan jo nyt yhtä paljon kuin esikoisesta rv 35+5 niin miehän olisin silloin jo niin turvoksissa ettei musta olisi jäljellä muuta kuin ihraa ja nestettä!
Joka päivä kiitän, että saan liikkua vielä hyvin..
Olisin niiiiin rapakunnossa tän painon kanssa, jos en saisi liikkua/jos en vaan liikkuisi paljon..

Ja jännittää taas jälleen hirveästi nää puudutusasiat, kun vaan nyt pärjäisi edes pidempään ilman sitä!
Toisaalta miehellä on sellainen taikakosketus, että rauhoitun varmasti kiperän paikan tullen.. Eilenkin mulla oli huono hengittää kun tää pyöri jossain painamassa keuhkoja, niin mies kun silitteli mua selästä ja mahasta niin heti helpotti ;)

Etova olo!aivan niinkö alkuraskaudessa, tuntuu et oksettaa ja nyt parina päivänä.mistä tää ny tuli!?:confused:

Mä oon tän kuumeen takia ollu ihan kuollu tässä pari päivää. Mut oon huomannu, että mullakin on alkanut tulemaan harkkasuppareita. Tuossa äsken tuli yks kohtuu kivuliaskin. Noh, maanantaina ultra, katellaan siellä miten on homma edennyt...

Eile menty kiireel paareil äippäpolille. Kun aamulla alko tiputtelee iha vettä alapäästä.. Kyllä hitto pelotti.. Itkin iha sikanaa.. No tarkkailussa oltu ja tsekattu meitsi. Ei ollu lapsi vettä eikä paikatkaa auki, onneksi. Kuulemma yleistä et tullaa tarkistuttaa vaikka vesitesti oliski nega. Ja pitääki tulla jos tiputtelee useamma tunnin. Valkovuoto vaan nii juoksevaa ja juoksettun lisää ko meitsi painanu ko viimest päivää tääl uuel kämpillä. En vaa osaa oottaa valmista.. tai en ILKEE olla tekemättä mitää. 6 ihmistä kanto kamaa ja mie yksin niitä purin ja laittelen paikoilleen.. No jos mieki rauhoittuisin ko muutto ohi..

Mä oon kans lahjakkaasti muutamana päivänä taas oksennellu. Varmaanki siitä syystä et vatsalaukku ei enää täytenä mahu mun kroppaan. Närästää, mut ei mitenkään kipeesti, pääsee vaan semmosia krokotiilin kurahduksia suusta. Eilen okesin ruokaa, jonka olin nielly 6 tuntii aikasemmin! Hieman mietityttää, et ku on raskaana ni pitäs kait himpun verran enemmän syödä, mut tää ruuansulatus ei paljoo enää halua. En ole mitenkään tikku, et ei huolta, mut hassua tietty kun alkuraskaudessa nous paino hemmetin nopeesti n .13kg ja sit nyt pari kuukautta junnannu paikoillaan 14 kilossa. Elopainoa nyt siis n. 81kg.

Laitettiin vaunut kokoon ja pakko sanoo et oli kyl mielenkiintonen palapeli. Nyt selkä on älyttömän kipee. Ei oikeen tuppaa löytää asentoa, jossa se ei kipuilis.

Alavatsa ihan älyttömän kipee, kävellessä sattuu, mut välillä muutenkin... sellasta vihlontaa. :/

Takaisin