Oireita

Kiitos Pioni ja Röppö vinkeistä. Noi oireet kyllä pahasti viittaa tohon rannekanavaoireyhtymään.:/ Mutta koitetaan jaksaa :)

Mulla rupes kans ekassa raskaudessa v. 2005 oireilemaan rannekanavat. Olin tosin semmmoisessa työssäkin, joka rasitti varsinkin oikeaa kättä. Raskauden aikana vaivaa yritettiin hoitaa kortisonipiikeillä ja levolla. Ei auttanut. Ei myöskään synnytys auttanut ja loppujen lopuksi vuonna 2009 molemmat kädet jouduttiin leikkaamaan.
Oikean käden sormet puutuivat jopa autolla ajaessa. Sormia särki erityisesti öisin. Nukuin rannetuet molemmissa käsissä. Kyllä oli pienten lasten hoitaminen hankalaa öisin, kun aina eka piti riisua rannetuet.
2009 alkuvuodesta palasin takas työelämään ja varasin samoin tein ajan työterveyslääkärille, joka lähetti minut hermoratatutkimukseen: tulos, molemmissa käsissä kanavat 60% tukossa.
Kesäkuussa tulee 5 vuotta vas. käden leikkauksesta ja syksyllä oik. käden leikkauksesta ja on ollut ihanaa aikaa, kun sormet ei puudu. Pystyn taas neulomaan :happy093

Voi helevetti näitä oireita! Mikä avuksi jalkapohjakipuun? Mä en tiedä onks mun jalat alkanu levähtää painosta, nyt +14kg. Parin tunnin jaloilla olon jälkeen kipeytyy, eikä oikein auta se et on hetkisen istualtaan. Taas alkaa nousta paniikki miten jaksaa 8 tunnin työpäivät. Voiks näin tyhmästä syystä jäädä saikulle :laughing002

kukkuu ja tsirp tsirp! Viidestä asti ny kuunnellu miehen tyytyväistä unituhinaa. Meitä ei masun kans nukuta! Voi kun olis näin pirtsakka, kun vauvaa syntyy.

Juu, kotona ollaan. Eilinen meni nukkuessa koska taysissa ei tullu nukuttua sillä mun huonekaveri kuorsas kovempaa kun yksikään mun tuntema mies! ! Sain hoitajilta korvatulpat, muttei niistäkää ollu apua.

2urologia tuli ssiihen tulokseen, että stenttiä ei vielä laiteta, koska se voi aiheuttaa enemmän kipuja ja haittaa, kun nyt. Voi tulehtua ja stentti kalkkeutua?

Sain pari purkkia kipulääkkeitä Panadolia ja listagin mikälie mukaan, saikkua ens keskiviikkoon. Kohtu painaa oikealta munuaista sekä virtsarakkoa? Munuaisallas on laajentunut. Eka mulle annettiin antibioottia, koska luultiin sen levinneen sinne virtsatulehduksesta, koska tulehdusarvot ovat mulla koholla, se munuainen on ilmeisesti sit tulehtunut.

Olisin saanut jäädä, mutta halusin kotiin. Koti on aina koti, mieskin on tän viikon kotona ja pitää täällä huolta:)

Kipu on edelleen kova ku se pääsee iskeen, kävelin sairaalan ovelta hyvin kauan autolle.. tänä yönä lääkkeistä huolimatta herännyt 2 kertaa kipuihin, nyt toivotaan, että se kohtu jättää munuaiset rauhaan, vaikka se tietty kasvaakin..

Maanantaina on kontrolli ja tietysti jos tästä tulee vain pahempi niin takas osastolle. Voin kertoo, että aikuinen nainenkin on pari kyyneltä tän takia päästänyt. Ei yhtää kivaa! !!

Mutta jäi superpositiivinen kuva synnäristä! Mää haluuuun sinne synnyttää jo! Tosi ihana hlökunta ja kaikki! :)

Onnea kotiutumisesta!
Mulla ollut kans kerran sairaalassa huonekaverina mahdoton kuorsaaja..ei onnistunut nukkuminen silloin..mulla jäi siitä osasto-kammo:rolleyes:, no oli vähän muutenkin ongelmallinen tapaus, juoksi röökillä keskellä yötäkin ja jätti vauvansa huutamaan sinne huoneeseen-aika ilkee tilanne kun ei tiennyt mihin äiti meni ja sai soittaa hoitajia toiselle omassa baby-buesissa....ei siinä oikein lepoa tullut oman hyvinnukkuvan vastasyntyneen seurassa..
Aikamoista tuo munuaisen ahdinko- toivotaan tosiaan että jää rauhaan kun kohtu nousee ylemmäs?

Täällä kuorsaaja ilmottautuu, olen pahoillani; sukuvika ja oon tällännyt joskus nenäni siihen malliin, ettei siellä henki luista niin kuin muilla.

75desibeliä oli mies mitannut yksi yö lukemiksi meikäläisen megafonista. Oli vissiin huolissaan melurajasta..

sitä paitsi väitän, et sairaalasängyssä kaikki kuorsaa.. niissä ei vaan pysty muutenkaan nukkumaan ja kun nukahtaa se on sellasta kuorsaamista...

Kiva kuulla mimma että kotiuduit ja et joutunu ainakaan vielä leikkaukseen :)
Se blogi mistä aiemmin mainitsin, niin siinähän juuri odottajalla laitettiin se stentti, mutta poistettiin sitten koska aiheutti enemmän kipuja.
Jospa se kohtu siitä siirtyisi ylemmäs eikä painaisi enää loppuaikaa yhtä pahasti....
Tuo litalgin toimii mun mielestä ihan hyvin, itelläkin ohje ottaa sitä jos kovasti sattuu. Mulla se oikean kyljen kipu tulee ja menee täysin arvaamattomasti, välillä pitkät välit ettei satu.
Onkohan tää muuten joku pienimahaisten vaiva kun sullakaan ei mitään jättimahaa ole, meillä kasvaa se kohtu sit liikaa selkään/kylkiin päin tai jotain.. :D

Mimii, sitä määkin aattelin, että kohtu kasvaisi selkää, mutta täällä kai joku aiemmin sanoi ettei se aina välttämättä johdu siitä? Tällä mutsis on bloggaajallakin on paljon isompi massu ollu, kun mulla ja hän kärsi silti samasta ja lopulta sen synnytys käynnistettiin :/ toivotaan parasta! Että nää vaivat katoaa yhtä nopeaa ku alkoi! :)

Mun mies kysy hoitajalta kun oltiin sillon lääkärissä sen kylkikivun takia että voiko nää kivut tuntua pahemilta siksi kun on hoikka ja mahassa liian vähän tilaa niin hoitaja sano että voi olla.
Mutta joo olihan tuolla bloggaajallakin kuitenki aika iso masu, tosin hoikka ihminen kyllä hänki.
Toivotaan parasta että olis väliaikanen vaiva, en vois kuvitellakaa synnyttäväni minkään järkyn kylkikivun kanssa!

Pahoinvointi tehnyt näyttävän come backin! Tai sit tää on oikeesti vatsatauti ku saa halailla pyttyä vähän väliä. Mut tää etova tunne tuli kyllä liianki tutuksi alkuraskaudessa. Niin tai sit syy on eilen väsäämässäni kaalilaatikossa, joka täyttää koko asunnon herkullisella tuoksullaan aina kun erehtyy avaamaan jääkaapin :puke_r

Sitä on ainakin lähipiirissä tällä hetkellä, et pahoin pelkään... Käskin miehen tuoda kaupasta jäätelöä vaikka oonkin pyrkinyt makean pitämään pannassa, mutta hätä ei lue lakia!

Mahataudissa jäätelö on kyllä parasta! Ja ei kipeenä voi niin tarkkaan miettiä syömisiä kun ruokahalu on usein niin hukassa et on hyvä että syö ylipäätään jotain.

Ja mietin sitäkin et jos toi jäätelö tulee kans ylös ni on se miellyttävämpää ku vaikka tuo edellä mainittu kaalilaatikko. Ja just niinku hymykuoppa sanoit ni kuhan jotain sais pysyy sisällä. Alkaa tää heikko olo meinaan ottaa jo voimille :/

Huhhuh, ei kyllä käy kateeks. Koita nyt selättää se tauti sillä jäätelöllä ja levolla!

Suosittelisin jos mahatautia on ettei söis vaan pyrkis juomaa . Nopeemmi menee ohi jos ei syö. :)

Takaisin