Oireita

Vettä oon yrittäny juoda pitkin päivää heikoin tuloksin.. Toimiskohan perinteinen Jaffa? Jostain muistan kuulleeni, että siitä olis apua.

Kaipa tuokin on yksilöllistä. Kyllä mä oon aina yrittäny vetää jäätelöö, mustikkakeittoo, jogurttia yms helppoa mahataudissa. Mun oma kotilääkäri (eli iskä) on aina sanonu että pitää ainakin yrittää syödä ja juoda :)

Hei te, joita on supistellut enemmän tai vähemmän, koska asiasta pitäisi huolestua tai käydä näytillä? Mulla on yleensä supistukset tulleet ja menneet ilman sen kummempaa ongelmaa, mutta tänään tuntuu että ne ovat vaan jatkuneet ja jatkuneet... Olo on aika tukala ja vähän kivulias ja alkaa jo mietityttää mikä tätä nyt aiheuttaa.

Ne eivät myöskään ole selkeästi "nyt alkaa ja nyt loppuu" vaan tuntuu jatkuvalta kiristykseltä. Välillä toki pääsee liikkumaan hieman paremmin, mutta kertaakaan ei tänään ole ollut normaali olo.

Mulle sanottiin ä-polilla että jos supistukset toistuu säännöllisin väliajoin yli tunnin niin sit näytille. Myös jos on erityisen kovia ja kivuliaita niin sit näytille!

Samaa olin kans sanomassa et jos on itellä sellanen olo et on mentävä näytille niin sit kannattaa mennä ihan oman mielenrauhan takia :) Mieluummin tässä ottaa varman päälle kun turhaan riskeeraa mitään!

Vatsataudissa itse luotan jaffaan, kokikseen, mustikkakeittoon ja maitohappobakteereihin, maitotuotteita pyrin välttämään ja varsinaisesti nestepaastolla mielestäni kannattaisi olla. Jos pystyy niin, oon jotain vaaleeta leipää yrittäny ihan vähän nakertaa. Pari kertaa jo miettinyt, että oisko vatsatautia kun oksentelin paljon aluksi, mutta vatsan kiertäminenkin meni ohi ja viimeisein kunnon tauti ollut pari vuotta sitten. Ihan rajussa taudissa kantsii hakee Osmosalia apteekista, et saa elektrolyyttitasapainon kuntoon kehossa.

Vatsataudissa itse luotan jaffaan, kokikseen, mustikkakeittoon ja maitohappobakteereihin, maitotuotteita pyrin välttämään ja varsinaisesti nestepaastolla mielestäni kannattaisi olla. Jos pystyy niin, oon jotain vaaleeta leipää yrittäny ihan vähän nakertaa. Pari kertaa jo miettinyt, että oisko vatsatautia kun oksentelin paljon aluksi, mutta vatsan kiertäminenkin meni ohi ja viimeisein kunnon tauti ollut pari vuotta sitten. Ihan rajussa taudissa kantsii hakee Osmosalia apteekista, et saa elektrolyyttitasapainon kuntoon kehossa.
En ole kuullutkaan että tollasta saisi :O Ois ollut viimeksi hyvä siinä pahimmassa taudissa missä olen ikinä ollut..
Nytkin taas kiertää joku paha yrjöpöpö, yks oksensi pari päivää..
Kyllä mie tiputukseen joutuisin!

Leiraksen mainos http://www.leiras.fi/tuotteet/Itsehoito/ripuli-ja-ilmavaivat/osmosal . Mä taisin juoda sitä anopin tuomana kun mulla 4 vuotta sitten oli tosi paha norovirus ja en hölmönä mennyt sairaalaan vaikka syytä jo ois ollut. Oksensin 4-5 päivää ja sama aika ripuloidessa, olin ihan rutikuiva ja jalat kramppaili. Ois pitänyt saada Osmosalia silloin heti (on muitakin merkkejä ja jopa makuja tietääkseni), mutta mikään ei pysyny sisällä vaan eka vuorokausi meni puolen tunnin välein oksentaessa. Tota mä aion ainakin ostaa lääkekaappiini sitten kun mulla on lapsia :)

Jos ei osmosalia ole käsillä niin ainakin jotain suolapitoista kannattaa tosiaan ottaa vaikka muuten menisi mehulinjalla oksutaudissa.

Itsellä tuppaa suolat heitellä ilman vatsatautejakin ja pidänkin huolen siitä että syön päivässä suolaa n. 5 g vaikka suolan käytöstä joka paikassa varoitellaan. Perusoletuksena tuntuu olevan että kaikki syö päivässä paketin leipää ja leikkelettä eli muu ruoka pitäisi olla suolatonta.

Tosi hyvä vinkki!
Meillä tää oksennustautikierto on mennyt aina niin, että itse olen aina ollut oksennustaudissa KUNNOLLA ja poika oksentanut KERRAN kun tauti tullut päälle :D Hyvä sitä siis pitää ihan aikuisiakin varten :)

Tiedoksi teillekin (koska varmasti innoissanne täällä odotitte tätä uutista), että peräpukamat ovat nyt saapuneet elämääni. No, mikä ei tapa, se vahvistaa.

Mä en oo kehdannu mainita pukamistani vaikka ovat roikkuneet mukana jo pitkään, mutta hyvä kuulla etten ole tämänkään ongelman kanssa yksin. Eilisen pahaolo on myös edelleen valloillaan. Ei edes lakritsi jäätelö yrityksestä huolimatta pysynyt sisällä. Ehkä vois kokeilla tota osmosalia.

Hedaria kolmatta päivää. 1g parasetamolia auttaa aina pariks tunniks mut sit taas tulee jyskytys takas. :mad:

Meillä jylläsi norovirus kans 4 vuotta sitten. Ensin siihen sairastui nuorimmainen poika, sitten minä ja vanhempi poika. Mies ei sairastunut, koska makasi keskussairaalassa keuhkokuumeessa. Onneksi apuun tuli esikoisen kummitäti (joka tosin itsekin sai taudin pari päivää myöhemmin). Ilman hänen apuaan en olisi selvinnyt ko. taudista lasten kanssa. Nuorimmainen oksensi välillä sänkyynkin ja niitä petivaatteita piti mennä pesemään alakerran yleiseen pesutupaan. Jäin sinne odottamaan pyykin valmistumista, kun en jaksanut kiivetä kolmanteen kerrokseen kotiin. Välillä kävin vessassa oksentamassa. En enää ikinä halua sairastaa noroa.

Osmosal ei ainakaan meillä kelvannut. Oli sen verran pahan makuista. Mutta ystäväni antoi neuvon, että jokaisen oksennuskerran jälkeen vain pieni tilkka vettä, jotta saa suun huuhdeltua. Tällä keinolla ollaan selätetty monta oksutautia ihan päivässä tai parissa. Sit kun vesi alkaa pysyä sisällä, kokeillaan mehua/ jogurttia/ mehukeittoa, mutta vain vähän.

Mulla on noro ollu joka kevät 4vuoden vaiko 5vuoden sisään. Nythän taitaa olla kans se legendaarinen noroaika. Parempi ku ei tuu. Mie oon noroa hoitanut makaamalla vessan lattialla, koska miulla vetää iha voimattomaksi, ja juomalla. Syömään oon vasta ruvennut kun en oo oksentanu 4-6 tuntiin jotta pysyy sisällä. Mut iha hirmunen tauti. Onkohan sillä taudilla vaikutusta vauvaan? :eek: Toivottavasti ois tää kevät taukoa tosta edellä mainitusta taudista..

Osmosal on pahaa, myönnetään. Sit on tällaista http://www.floridral.fi/index.php?pageid=1&lang=fi en tiedä sopiiko se raskaana olevalle. Osmosal sopii. Ja sit ois Rela Duoa http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/TE2071520

Mannaryyni, en usko, et ois vaikutusta vauvaan. Vauva saa yleensä kaiken mitä tarvitsee ja pitää siitä huolen. Koska itse oksensin 16 viikkoa ja välillä yli 10 x päivässä (ei tietty oo vatsatautiin verrattavissa, mut kuitenkin) niin mullekin sanottiin, et vauva saa kaiken mitä tarvii.

Juu eli se noropöpö ei pääse pikkuseen mitenkään? Ookkei hyvä, mut toivottavasti ei tuu.. :gen113

Meillä on täällä Kotkassa kyllä kaikki maholliset taudit liikenteessä, joista ite saanu mahataudin ja ylähengitystieoireet yms. Se on varmaan tää ilma mikä sen tekee että pöpöt jyllää oikein kunnolla. Ihan peestä!

Takaisin