Oireita

Lyyti kyllä noi sun kuvailut ainakin mun korvaan kuullostaa supistelulta. Ei ne oo vaarallisia vaan tässä vaiheessa ihan normaaleja kunhan ei oo pitkäkestosia, kipeitä tai toistu säännöllisesti :) Mulla kyllä kiristelee mahaa välillä myös jos vauva venyttää mahaa jotenkin pahaan suuntaan. Alkuun oli vaikee tunnistaa supistusta vauvan venyttelystä mutta nyt kun supistukset on voimistunu ja tuntuu myös selässä niin vauvan venytyksiä tuskin enää edes huomaa!

Mitä on säännöllisesti toistuminen? :D päivittäin ne tuntuu ja se tunne on niinkö joku kiristäs "sisäistä" korsettia..vaikee selittää mut epämukavaa se on. Joku esim. autosta nouseminen tai muu vastaava liian rivakasti aiheuttaa nuo tuntemukset ja eilenki laitoin kaverin hiuksia ja seisoin pitkään ni siinäki ne alko tuntuu mut kyllä ne pian ohi menee..hmmm.. :confused:

No siis jos kellosta seurailee ja supistuksia tulee esim yli tunnin ajan aina 15min välein.

Puhuin ite siellä ä-polilla kätilön kanssa kun mulla oli sillon pari viikkoa sitten noita säännöllisiä supistuksia yli 2h ja se neuvo tulemaan näytille jatkossa jos supistukset on kivuliaita tai jatkuu yli tunnin samanlaisilla väleillä....

Mulla ei oo säännöllisiä subbareita, mut kyllä ne tunnistaa, kun maha menee ihan kovaksi ja olo on epämukava. Valkovuoto on todellakin lisääntynyt tässä ihan viikon sisään. Kiristää taas ikävästi tosta tissien alta, maha yrittää työntyä kylkiluiden alle ja painaa ylinpiä vatsalihaksia. Nyt mennään 25+6.

Tää ei nyt varsinaisesti oire oo, mut hitsi mite shokkina tuli! Toissapäivänä mies rupee suihkussa töllistelee miu tissejä ja sit hitsi runnoo tissejä. Mie olin, et mitä hittoa, et mitä nyt, et ny lopeta toi runnominen! Totes vaa "Onks toi maitoo?" .. Joo oli se maitoa.. Niin meitsikin rupeaa jo meijeriksi. Hitsi oikeesti tulee vaan yhä todellisemmaksi, mut kyllä oli melkonen shokki kyl toi maidon tihkuminen. Aina ollu pien tissinen (paitsi ny) niin tuli shokkina, et miu pienet viattomat tisut vuotaa maitoo, oi eii.. Vaikka täysin odotettavissa koko juttu.. :laughing002

"mä pysyn mukana kuin peräpukama, ja olen tukena, jos on olos tukala" :bootyshake

Kiitos peräpukamalleni, joka on alkanut "olla tukena". On ihan hyvä, kun vauva on pää alaspäin, mutta kun on niin pikkanen ja lantio niin laaja, niin tiedättehän painovoiman vaikutuksen...

Nyt kun ei syö enää rautavalmisteita niin on maha toiminu pikkusen paremmin--> pystyy syömään enemmän :)
Tosin mikä siinä on että joskus kello viiden jälkeen tulee loppuillaks sellanen ähky täysinäinen olo, ja tuntuu et koko maha repee liitoksistaan, sitä kestää nukkumaan menoon asti... Pitää siis enimmät syömiset ajottaa päiväsaikaan.

Niin joo ja janottaa ihan koko ajan! Kiva herätä yöllä monta kertaa siihen et suu on kuiva ku beduiinin sandaali.

Auts! Sattuu ihan pirusti oikeaan pakaraan syvälle, josta se säteilee koko jalkaan. Oiskohan joku hermo jossain jumissa vai mikä vois olla syy ja paremminkin miten tän saa loppumaan. Noin kaksi viikkoa jo kestäny ja alkanu mennä huonommaksi.

Muruska: Miulla oli kans jokunen viikko sit iha samaa pakara vihlontaa. Itseni kohdalla epäilin kans lihas jumia. Mut siulla on aika pitkään. Miulla ei ollu ku pari päivää

Mulla on kans koko ajan jano, mut vettä on tosi vaikee juoda! Juon sit stevialla makeutettua laimeeta mehua niin ei sokerit nouse, mutta pitäis kyllä opetella juomaan vettä...

Muruska hermolta kuullostaa. Mulla on kans kipua tonne vasempaan pakaraan ja reiteen. Jumppapallolla istuskelu ja lantion liikuttelu voi helpottaa :)

Mulla kans joku hermo painaa tuolla oikeella puolella. Ei onneks oo kipua lainkaan mut kävellessä tai seistessä menee polveen asti ulkoreidestä tunto, inhottavaa. Sit helpottaa ku pääsee istuu mut pakkoko tuollaisiakin vaivoja on tulla. On tässä tarpeeksi jo muutenkin

Mä en ole huomaanu karvankasvussa mitään muutosta. Enemmän multa tukkaa lähti nuoruudessa yhen pahan flunssan jälkeen ku imettäessä, vaikka kyllähän sitä raskausaikana lisää tulee ja ne ylimääräset sit karisee. Eli tääkin on yksilöllistä.

Muruska; juuri siellä keskellä pakaraa sisällä oleva kipu on SI-nivel! Been there :( voi säteillä ylös tai alaspäin. Tosi kurja vaiva. Mullakin välillä oireilee, ekassa enemmän loppuvaiheessa olin pari viikkoa ihan invalidi ennen kuin vauva laskeutui...

Ja tissit, ah tissit! Nyt siis hermo menee. Eilenkin seksin aikana tosi seksikäs olo kun alkaa maitoa valua... Ja keskenä työpäivän monta kertaa oikein tuntee kun pistelee ja alkaa kivistää ja sitten valuu... Ihan kivikovatkin ovat tissit välillä. Ei tarttis vielä!

Eilen illalla alkoi myös kovat häpyliitoskivut. Kuin joku puukottais häpyliitosta! Työkaveri kertoi kauhutarinoita kuinka hänellä meni koko liitos sijoiltaan synnytyksessä!! Ihan kiva... Argh!

Vaiva selvisi, mutta ei auta kipuun. Nyt tuntuu tosi pahalta kun paino tietyssä kohtaa tai astuu vaan väärällä tavalla tolla oikealla jalalla. Tosi inhottavaa! Venyttelyä varmaan nyt illalla ja huomenna jumppapallo-ostoksille. Toivottavasti ei pahemmaksi enää mee

Takaisin