Oireita

Muruska kannattaa käydä selälleen makaamaan ja nostaa jalat 90 asteen kulmaan ja yrittää siinä vähän keinutella lantiota niin se saattaa jo vähän auttaa kun selkä pääsee rentoutumaan!

Täytyy kokeilla! Tää viikko ollu saikkua ni ens viikolla pitäis lasten perässä töissä pysyä. Saas nähä... :/

Mie olen vaan levännyt ja pärskinyt, syönyt tuplasti c-vitamiinia..
Lääkkeitä en ole raskauksien aikana syönyt kun ei ole ollut kunnon kuumetta/kipuja kertaakaan.
Ja eiks Finrexinkin ole kielletty kun siinä on samaa mitä aspiriinissa? Olen nimittäin aspiriinille normistikin niin allerginen että saan kuukausien selkäihottuman yhdestä pussista Finrexiniä..

Lepoa, nessuja ja lämmintä juotavaa. Iltaisin olen ottanut yhden mukillisen Panadol Hotia, jotta saan edes alkuyön nukuttua kunnolla.

Muruska; juuri siellä keskellä pakaraa sisällä oleva kipu on SI-nivel! Been there :( voi säteillä ylös tai alaspäin. Tosi kurja vaiva. Mullakin välillä oireilee, ekassa enemmän loppuvaiheessa olin pari viikkoa ihan invalidi ennen kuin vauva laskeutui...

Ja tissit, ah tissit! Nyt siis hermo menee. Eilenkin seksin aikana tosi seksikäs olo kun alkaa maitoa valua... Ja keskenä työpäivän monta kertaa oikein tuntee kun pistelee ja alkaa kivistää ja sitten valuu... Ihan kivikovatkin ovat tissit välillä. Ei tarttis vielä!

Eilen illalla alkoi myös kovat häpyliitoskivut. Kuin joku puukottais häpyliitosta! Työkaveri kertoi kauhutarinoita kuinka hänellä meni koko liitos sijoiltaan synnytyksessä!! Ihan kiva... Argh!

On juurikin ilmeisesti tuo SI-nivel! Itsediagnoosia :) Mutta mitä avuksi? Oliko sulla mitään apua? Koira pitäis käyttää ja kaupassa käydä puhumattakaan siitä et ens viikolla pitäis mennä taas töihin! Ja oon "vasta" viikolla 26+3, en oo vielä valmis jäämään sängyn pohjalle.

Onko sulla jo jotain vyötä jota voisit käyttää, SI-vyö apuvälinekaupasta/-lainaamosta tai Anita-vyö? Anita on pelastanut mut, SI-kivut loppuivat kokonaan ja häpyliitoksenkin kanssa pärjään.

Ei oo vyötä. Just lueskelin et siitä vois olla apua... Täytyy ottaa selvää mistä löytäisin

Anitan kokoluokitus on vähän outo, kannattaa selvittää oikea koko jos harkitset netistä tilaamista. Mähän olisin ostanut itselleni L-kokoisen, koska omasta mielestäni mulla on leveä lantio, mutta myyjä vakuutti että S on oikea koko. Ja niin olikin.

Niin, ja neuvolasta osataan varmaan kertoa, saako apuvälinelainaamosta SI-vyötä lainaan. Siinä säästää sitten pitkän pennin, Anita ei ollut ihan halpa.

Soitin neuvolaan omalle terveydenhoitajalle: ei muita apuja kuin se vyö, joka sekään ei välttämättä aina auta. Hiphei!

Auts, mun ihoa kiristelee jo selkäpuoleltakin! Särkeny koko päivän :( Varmana seuraavaksi tulee ne raskausarvet.

Tsemppiä Suskille ja muillekin.

Muruska kannattaa ainaki testata tukivyötä. Mulla on helpottanut selkävaivoihin (issias tyyppistä kipua) se Anitan tukivyö ja se, että yritän käydä päivittäin kävelyllä, vaikka se aiheuttaakin joka kerta harjoitussupistuksia.. Lisäksi venyttelyä ja nostelun väittelyä (omalla kohdallani ei aina ihan onnistunu, koska oon hoitovapaalla 1v8kk poikani kanssa)..

Onks tääl muuten kellään muulla tällästä ongelmaa, että nenästä vuotaa verta lähes joka päivä? Mulla vuotaa ja yleensä vain toisesta sieraimesta. Useimmiten rasituksen jälkeen, mutta tänä aamuna sitä verta sitten taas tuli ja aikas paljon, josta seurasi niim huono olo, että jouduin ihan oksentaa :/

Nenäverenvuoto voi johtua raskauden turvottamista limakalvoista tai/ja niiden kuivumisesta. Apteekista saa ihan öjlypohjasia nenäsumutteita, jotka kostuttaa limakalvoja ja kait samalla niitä vahvistaa. Itellä ei oo ollu ongelmana, mutta lapsosten kuiviin ja verta vuotaviin nokkiin on kyllä auttanu. Tiiä sitten auttaako jos on vaan raskauden aiheuttamaa, mutta eipä se mitään ottais vaikka kokeilis :)

Niin ja käsittääkseni tota verta pitää aika reilusti mahaan mennä, että se yksistään ton oksetuksen aiheuttaa. Siis et ällötys/oksennus ei välttämättä johdu vaan verestä vaan esim. mielikuvasta ja tästä aah niin ihanasta raskaudesta...

Oksennuksesta tuli mieleen että onko täällä kellään oksennustautia vielä ollu? Mulla on lähipiirissä sairastuneita, ja pelkään et kohta iskee itteenkin, heikko olo jo muutenki hemoglobiinin takia :O

En laita, jos mahdollista ni pää lavuaarissa niin et veri veden mukana valuu lavuaariin. Tai sitten paperi kädessä. Mutta välillä tuntuu, että silti menee verta niluum ku joutuu sitä verta myös sylkee. Esikoisen odotusaikana oli sama oire :/

Mimii. Mulla oli joulukuussa oksennustauti. Tosin selvisin siitä aika nopeasti. Oksensin vaan yhden päivän, mutta sillom ei pysynyt edes vesi sisällä. Kaks päivää en syönyt oikein mitään.

Mie vietän illan vissii ensiavussa. Kokeis ei ihmeitä. Syke korkea ja väsy ja hengästyminen ja maitohapoille meno nii niitte takia tääl. Katotaa veren hapetus ja tulehdusarvot... ei nii muksa ystipäivä. Haluaa kotiin..

Anita mullakin on. Nyt otin käyttöön kun alkoi ne häpyliitoskivut... Ehkä auttaa ehkä ei. Ekassa raskaudessa Anita ei kyllä auttanut SI-kipuun mut jos sitä nyt jo alkaa käyttää niin toivon ennaltaehkäisevää vaikutusta...

Takaisin