Oireita

Mulla kertyy nestettä lähinnä jalkoihin. Reidet kerää ihan hirveen määrän painoa yhenkin väärän ruokavalinnan seurauksena. Paino voi heitellä yli 2 kiloakin ihan vaan nesteen takia! Mutta ei mua se paino haittaa mitä neste tuo tullessaan vaan se pöhöttyny olo! Tunnen että jalat on mössöä ja en tykkää yhtään siitä tunteesta :/

Jos vertaan raskauksia ni mullakin oli eka helpoin, mutta ihan vaan ton pahoinvoinnin vuoksi. Se on ollu se mun pahin raskausoire, joka on pahentunu asteittain. Tosin kolmannesta oli ehkä pahin, tää neljäs nyt ihan menetteli. Ei ollu niin rajua, mutta kesti kauemmin. Muuta "oireilua" ei juurikaan ole. Toki ähisen ja puhisen ja olen yhtä ketterä ku sotanorsu :) Turvotustakaan ei oo ollu kenestäkään. enkä tarviiskaan. Myös suonikohjut ja pukamat voisin skipata ihan mielelläni.

Mulla on kasvanut luomet, kävin jopa tämän raskauden aikana poistattamassa 2, jotka olivat just sellaisissa paikoissa, missä pääs hankaamaan..

Ja mulla kans kainalon luomet muuttuu raskauksien aikana nähtävästi, tulee niitä mollukkaluomia (?).. Vaikka normisti ei ole kuin tasaisia luomia mulla...

Mulla luomet ei ole kasvaneet, mutta niitä on tullut lisää! Juuri lauantaina saunassa tutkailin ja äkkiseltään löysin viisi uutta luomea etupuolelta. Täytyy pitää seurannassa, etteivät pirulaiset nouse.

Noniin, just lääkäri näki äsken mun monsteriluomen, se onki nimeltään sidekudoskasvain. Naisilla on kuulemma raskaana kaikkia kasvutekijöitä kehossa. Sais nyt jäädä kasvutekijät ihan tohon mahan kohalle.. Aion mäkin mennä poistattamaan ainaski ton alakerran möykyn, jos se on jäädäkseen. Ei tässä kehtaa olla sukupuolisuhteissa kohta tollasen takia :grin

Onnistuin riuhtasee töissä selkäni lasta nostaessa takakenoon ja nivuset huus hallelujaa.. Onneks ei ollut kauaa kipee.

Tuntuu että meille naisille ei kerrota läheskään kaikkia vaivoja mitä raskaudessa saattaa tulla. Yhä edelleen kysyn, onko naiset todella tähän hommaan suunniteltu? :o Voi ainakin ylpeänä sanoa että on antanut kaikkensa lasten eteen jo odottaessa ;) Ollaankohan mammat kuinka "raihnaisia" huhti-toukokuussa :o

Iiisaaa, mulla on tullut kans niitä mollukkaluomia kainaloihin ja rintojen alle. Sama oli viime raskaudessa. Ne onneks hävisi, toivottavasti nytkin.

Jep, ne mollukat lähtee itsestään onneksi :)

Mulla ne kaksi miltä poistin olivat olleet jo 10 vuotta ja nyt sitten päätin poistaa ne kun selkäpuolen luomi ei sietänyt enää suihkua :/

Tänään alko sit munkin ekat supistukset? 25+5. En tiiä siis mikä on, mutta mahaa on vihlonut ja sattunut kokopäivän, istuessa kipu meni alemmaksi. Välillä tuntu että koko alapää oli ihan puuduksissa. Maha tuntuu extra kivikovalta ja siltä että se poksahtaa. Valkovuotoaki tullu entistä enemmän. Kai tää tästä menee ohi:) pitäähän munki vähän ees tuntea raskaus nahoissani. .

Elisha86: Jos vaihtoehdot on, että joko nainen tai mies on raskaana ja synnyttää ni kyllä todellakin nainen on luotu tähän :) Eihän sitä kuuntelis itte pirukaan jos mies tän kaiken kävis läpi. Niillä kun on ne isommat aivotkin joilla ne aistii sen kivun kovempana :wink

Hahhhah :'D

Todella mieltäylentävä oire on tämä karvan kasvun laajentuminen. Käyn säännöllisesti sokeroimassa alakerran ja ensimmäistä kertaa ikinä jouduttiin sokeroimaan sisäreidet tuonne polven hujakoille. Mä taidan joutua aloittamaan kuulan työnnön tai painon noston mukulan synnyttyä, jos ei karvan kasvu palaudu entiselleen. Kunhan ei tuu viiksiä!

Karvat joo... Se on hienoa että hiukset tuntuu tuuheilta ja kasvaa mutta joku roti tässä voisi olla.

Mä olen tumma ja karvaa ollut ennestäänkin kiitettävästi, mutta nyt noi ennen vaaleat haituvat ympäri kroppaa on alkanut tummua. Mahakin alkaa näyttää kohta ewokilta.

Mä en oo kyllä huomannu muutosta missään muissa karvoissa kun hiuksissa. Hiukset kasvaa ennätysvauhtia nyt! Oon kyllä muutenkin jo niin karvanen ettei onneks oo samaa ilmiötä muualla.

Mulla voi kyl kohta vatsakarvoja kammata jo! Ihan ovat nuo karvat villiintyneet. Viiksiä odotellessa, onhan tässä nyt kuitenkin viel about 3 kk aikaa niitäkin kasvatella. :wink

Vähän kyllä harmitta se että on nyt raskausaikana saanu hiukset kuntoon niin kohta ne sit imetysaikana varisee pois. Ajattelin kyllä ottaa käyttöön järeet aseet että tää entistä tuuheempi tukka jäis päähän imettämisestä huolimatta!

Ei siihen imetyksen aikaiseen hiusten lähtöön ole keinoja.. :/ Joku asiantuntija jossakin vastasi jonkun kysymykseen "kannattaako syödä jotain lisäravinteita imetyksen aikana tai käyttää enemmän hoitotuotteita, ettei tukka lähde" ja vastaus oli että ei ole niksejä siihen :/
Mulla meni vuosi kunnes paennut hiusraja oli taas lähes paikoillaan :D

Neljän suora, aika hyvä pointti :D Täällä kun juuri ukko kuumetaudissa niin senhän tietää kaikki mitä se on :P Mut joo, lähinnähän vaan tarkoitin että naisenkin keho kovilla raskauden aikana vaikka hommaan luotu onkin, ainakin kun oireet-ketjua lueskelee ;)

Nämä supistukset..oon päässy vähillä vaivoilla tän raskauden,alun pahoinvointia ja edelleen jatkuvaa väsymystä lukuun ottamatta, ja ne supistukset on aika vieras käsite. Nyt on näitä tuntemuksia kun maha menee aivan kivikovaksi ja tulee semmonen kiristävä tunne, ei niinkään kipeä, epämukava lähinnä. Onko tämä nyt se supistus!? Ja missä määrin on vielä normaalia? Ja pitääkö välttää kaikkea mikä sen supistelun aiheuttaa? Mm.sängystä nouseminen ja muut normi jutut..Aamun on ollu aika epämukava ja tuntuu et jatkuvaan supistelee jos tuo nyt sitä ees on. Vauva liikkuu normaalisti eli siitä en huolissani ole. Ja joo, sitä vartenha se neuvola on et sieltä kysellään näistä asioista mutta ku mää nyt en vaa haluais vielä soitella sinne..

Takaisin