Oireita

Miul alkaa näköjää huonosti nukutut yöt.. Ois nii kiva jos tähä miun nivelsairauteen ois lääke.. Nää kivut...... Kiva kevät, kivat plussa kelit ja kiva kosteus... Jumbe. Lupausta annettu et synnytyksen jälkee pahenis tila...

IIi-saa, ne levottomat jalat tuntuu tosi epämiellyttävältä. Mul oli muutama kuukaus sitte muutamina iltoina ja hitto siinä pysty rauhottumaan nukkumaan. Hoidin itteäni rautapitoisella ruualla ja magnesiumilla. Mulla liitty jotenki huonosti nukkumiseenki ja kehon turvotukseen, nyt ei oo enää onneks vaivannu. Mulla on usean purkin vitamiiniarsenaali kaapissa ja niistä sitte otan millon mitäkin kun on mielestäni "tarve".

Mulla viikon verran kanssa huonoja öitä, about klo 4 asti herään jokaiseen kääntymiseen ja käyn vessassa tunnin välein. Sit sen jälkeen oon kai niin väsy o et saan nukuttua sikeesti 4-5h. Onneks edes se.

Itsellä ei onneksi nuo levottomat jalat vaivaa, mutta muuten kyllä pitää heräillä 1-2x yössä. Ja uudelleen nukahtaminen on vaikeaa. Sama oli alkuraskaudessa ja nyt alkaa taas. Aamulla on sit ihan töttöröö, kun pitäs herätä. Nyt vielä tää flunssa vaivaa, ni nenän kautta hengittäminen ei onnistu. Suu on aamulla kuiva ku santapaperi. Nenä ja ylähuuli on kipeä kaikesta niistämisestä.
Auttaako villasukat levottomiin jalkoihin?

Mulla kanssa vaivana levottomat jalat, ja itsellä villasukat lentää heti nurkkaan. Ennen en pystynyt nukkumaan ilman, mutta nyt toisinpäin!

Mulla levottomiin jalkoihin auttoi magnesium ennen nukkumaan menoa, jalkojen nosto laittamalla pari tyynyä petarin alle (nukun selälläni melkein koko yön), hieronta ja villasäärystimet yöksi. Villasukat ei auttaneet, tuli vain kuuma, mutta tosiaan säärystimillä jalat rauhoittui kummasti.

Mäkin mainostan magnesiumia. En ois varmaan nukkunut silmäystäkään sitten marraskuun jos en olisi tullut löytäneeksi lisämagnesiumia.

Oikean puoleiseen häppäriin suonikohju! Yöh! Ei vielä kauhean kipeä mutta kiusallinen! Ei ollu esikoisesta mut nyt tietty rasitus suurempi ja yhden raskauden "kärsineenä" toisessa paikat jo valmiiksi pehmoiset. Vielä enemmän synnytystä odotellessa...

Elisha, tunnen tuskasi. mulla vasemmalla puolella kaksi suonikohjua puskee. Jalat ennestään hurjassa kunnossa. Raskausarpia ei siis vielä ole, suonikohjuja sitäkin enemmän. :(

tähdenlento, joo ei naurata kyllä mut minkäs teet :/ Kylläpä se kevät sieltä tulee ja toivon mukaan vie myös kohjut mennessään, jossei kokonaan niin ainakin suurimmaksi osaksi. Kyllähän tuota itsekin vähän osasi odottaa enemmän vaivoja kakkosen odotukseen kun esikoisen odotus oli niin kivuton. Välillä kyllä vaan pistää miettimään kaikkien pukamien, kohjujen, selkäsärkyjen ja muiden vaivojen vuoksi että onko naisen keho todella tähän hommaan suunniteltu :o

Mua ei ole vaivannut tässä toisessa raskaudessa kuin suonikohjut, nekään ei enää kipeät..
Ekassa raskaudessa oli selkäkipua, liitoskipuja ja supistuksia varmaan niin tarpeeksi ettei tähän tullut kuin fyysisenä oireena kuin nuo kohjut :D
Voisin juosta maratonin, jos saisin!

Toisilla menee sit toisin päin että toinen raskaus on vaikeampi, ikinä se ei ole kivaa jos on kipuja tms! Tsemppiä kaikille oli eka toka vai vika raskaus menossa ;D

plääh.. kolmas raskaus oli helpoin. Oli ekakin helppo, mut jos vertailla pitää, niin lapsia sais tulla vaikka kuinka paljon jos ne ois yhtä helppoja kuin kolmannen odotus.

Neljäs poskiontelopunktio tänään tehty ja limaa sen kun tulee vaan... Alkaa jo huvittaa koko touhu! Totesin vaan et voi helvetti kun näin sen klimpin! No, 2 vkon päästä seuraava (ens viikolla olis muuten ollut mutta en anna kuin sen yhden lääkärin tehdä ja se on ens viikon lomalla). Eli jos tätä loppuun saakka niin päästään n.15:een punktioon ennen kuin mukula syntyy... :confused: Saavutus kai sekin?

Mulle toka ja todellakin vika raskaus! :D Näin oli päätetty jo ennen plussaa miehen kans :) Eli jaksaa jaksaa. Kyllä mullakin nää kohjut vielä menee kunhan ei tule kipeiksi. Muuta vaivaa ei tarvis sit tullakaan, kiitos...

NELJÄ (4) KILOA KUUKAUDESSA? Enemmän kuin tuplasin koko raskausajan painonnousun. Kilon viikkotahilla... Haluisin vaan tietää, MITÄ TTUA? MIHIN?

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Neste ;) Se on pahinta, ja sitä ei käsitä ennenkuin synnyttää ja se neste menee pois, 11-14 kg voi jäädä parhaimmillaan synnärille.. Se tuskin on rasvaa ;)

Mun keho kerää hormonimuutoksista kaiken, pillereitä olen syönyt elämäni aikana yht. 2 kk ja 2 kk, jonka jälkeen luovutin kun mulle tulee pillereistä kilo viikossa, sekä rengasmainen päänsärky :/

Alkaraskaudesta asti mun keho kerää nestettä, ties mihin sitten haluaa sitä käyttää..

Oon aina luullu, että se neste näkyisi turvotuksena tai jonkunlaisena kropan muutoksena.. mutta en näe mielestäni mitään muuta kasvanutta kuin mahan ja sen pitääkin kasvaa :D
Tosin tänä aamuna kyllä noteerasin tissit, ne oli jotenki suurentunut yön aikana.... voiko se muutos tulla yhtäkkiä yhdessä yösä esim tisseihin?
Olen nimittäin nyt koko päicäm stressannu painoa ja miettiny jokaisella suupalalla, että minnekö kohtaan kroppaa tääkin suupala rantautuu..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mulla on paino noussut tässä melkein kilon viikossa jo tovin ja mäkin hieman ihmettelen että minne se kaikki 12 kg (!) on mennyt. Samat housut menee ja samat rintsikat. Mieheltä koitin tivata että naamaanko se on turvotuksena pakannut, mut ei uskaltanut (raasu) sanoa siihen mitään.

Maha toki on kasvanut mutta ei se voi noin paljoa painaa. Ja toi synnärille jäävä massa+vauva lienee tässä vaiheessa pari-kolme kiloa? Kai sit rasvakerrosta on tullut sen verran tasaisesti ettei sitä vaatteista huomaa tai sitten strech tekee tepposet.

Onkos kellään suurentunu luomet raskauden aikana? Mulla lähti jopa kainalosta luomi irti. Alapäässä on yks luomi suurentunu silleen, et se on nyt sellanen noita-akan luomi, joka hankaa pikkuhousujen reunaan ikävästi :sad001 Huomenna neuvolalääkäri, jos siel pitää "pyllistää" niin se on eka joka sen kamaluuden näkee :oops: Vitsit näitä raskaana olevan vitsauksia. Vas. nilkassa joku ihmeen kiputila myös, en tiedä liittyykö kudoksiin, hermoihin vai luuhun.. Toiv. katois raskauden myötä, kun muuten täytyy siitäki jolleki ammattilaiselle valittaa.

Mulla kerääntyy vasta nyt kunnolla nestettä. Sukista jää kunnon painaumat nilkkoihin, ja herätessä kaikki peiton poimut on näkyvillä nahkassa. Sääret tuntuu älyttömän paksuilta ja kuppikoko on tainnut kasvaa pykälän viikossa. Huomenna lääkärineuvola, on varmasti hauska käydä vaa'alla.

Takaisin