Oireita

Onko teillä muilla ollut alapääkipuja? Siis ulkosynnyttimissä? Mulla välillä vihloo, pistelee, jomottaa... Aikasemmin oli samaa ja sillon katottiin kohdunsuun tilanne ja kaikki oli ok. Tänään vaan taas ollu kaikki mahdolliset kivut ja kivuttomia supistuksia niin johan tässä taas mielikuvitus alkaa laukata. Vauvakin on kyllä liikkunut tänään melko ahkerasti, voisiko olla että se aiheuttaa erilaisia kipuja.

Niin, liityn nyt tässä samalla mukaan joukkoon :)

Pari viikkoa sairaslomalla oltu, tänään kävin pihan lumityöt kokeilumielessä tekemässä. Eikä ollut kovin mairea olo mahassa/selässä sen jälkeen. Mitenkähän tässä vielä töihin taipuu takaisin?!?

Hohhoijjaaa! Väsymys on tehny tännekin come backin, jee!! Ehkä rankalla duuni viikolla on osuutta asian, mut hemoglobiinikin laskussa. Toistaiseksi mä sentään saan sikeesti nukuttua, mutta eiköhän siihen tule muutos kun poitsu voimistuu ja liikkeillään päättää herätellä. Ollaan menossa tänään elokuviin ja minä fiksuna ostin liput ysin näytökseen. Tulee kalliit päikkärit :cool:

Onko kellään muulla tosi korkeeta sykettä? Mä oon kokoajan väsyny ja kun jotain pientäkin tekee (mm. kiipeää raput yläkertaan) alkaa korvissa jyskytttää ja pyörryttää. Tänään sit mittailin verenpaineita ja samalla katoin sen sykkeen, nii perkele, lähemmäs 100 oli leposyke :o Liekköhän kuinka normaalia...?

Mulla on syke n.68bpm levossa nykyään, ennen oli lähempänä 50bpm...on se siis aika paljon noussu. Neuvolan mittauksessa antaa aina korkeempaa lukemaa kun kävelen aina neuvolaan ja koko matka on ylämäkeä. Syke myös nousee tosi helposti esim just portaissa ja se laskee normaalia hitaammin rasituksen jälkeen. Niin sen kuuluu tässä vaiheessa kai ollakin tai niin oon ainakin ymmärtäny.

Kai tääkin joku oire on... :D viime yönä unessa mun äiti sano mulle sun lapsi on vammainen" , yhdessä unessa tipuin kalliolta ja sain keskenmenon ja monessa unessa mulle on juotettu väkisin alkoholia. joskus oon myös huppelissa, se on ihan virkistävää. :D

Muilla samaa? Vai oonko pöhlä

Oon nähnyt myös unta, että oon vahingossa juonu viiniä ja yhten yönä näin et vauva synty etuajassa ja siinä sen kanssa eleltii, se tuntui todelliselta.

Oireena on myös, että mammahuosut alkaa resoreisten purustaa, mitähän pidän päällä loppuajan... Varsinkin töissä.

Mulla on tuo syke 90-100 levossa, vaikka ilman raskaanaolemista se on 65 kieppeillä. Viime neuvolassa RR mittauksessa syke oli 111, mut olin just kävellyt tuoliin istumaan, kun oli hoppu niiden mittausten kanssa, niin ei ehditty oottaa. Joka raskaudessa sama "vaiva", et sykkeet korkealla ja kuulemma on ihan normaalia.

Rimpsukka: Miulla käy rappuset kunnon päälle, kun pitää kavuta noi kolme kerrosta. Välillä joutuu iha istuu kesken kaiken ja koton sit pyörryttää ja voimat iha veks. Mut ei aina, tääkin riippuu päivästä. Onnes kuun lopussa on hissillinen asunto! Hallelujah!

Mulla on normaali arkisyke sellanen yli 100 ilman isompaa rasitusta, aloillaan ollessa 65-75. Nyt ehkä harvemmin enää tippuu alle 70 ja liikkuminen nostaa sykkeen tosi herkästi. Ja on niitä päiviä kun 20 m lyllerrysmatka saa puuskuttamaan.

Mie veikkaan, et miulla on hemo taas vissiin laskussa. Päälle viikon ollu voimaton olo.. Oon miettiny, et tuoko koulutus miult vie voimii, mut veikkaan myös hemoa.. Pitää vissiin juua tuota rautaa taas tuplaten joskos auttaisi.

Kävelen nykyään kuulemma kun pingviini. Vaapun menemään ja askeleet on lyhyitä. Hitaasta vauhdista huolimatta mullakin tosiaan syke nousee ja puuskutus alkaa jo aika lyhyen kävelemisen jälkeen. Tuntuu jotenkin tosi tyhmältä.

Mulla ei muuten ole ollut lauantaiaamun jälkeen ensimmäistäkään harkkasupparia vaikka niitä muuten tulee useampia päivässä. Tai siis iltaisin ne yleensä vaivaa. Kaiketi lepäily, kun viikonloppu meni löhöillessä äidin lihapatojen äärellä, vaan sit oikeasti vähentää niitä. Normaalien päivien suhteen en ole kyllä huomannut mitään eroa sen suhteen että onko jaloillaan vai pylly penkissä tai käykö jumpassa vai makaako illan sohvalla.

Kaveri sanoi, että mulla on raskaushengitys. Eli sellainen hyvin pinnallinen ja nopea. No niin on! Ärsyttää tämä hapettomuuden tunne!

Ja nämä liitoskivut tms. on kyllä raakalujaa perseestä! Aina seisomaan noustessa ja liikkeelle lähtiessä tuntuu todella epämukavalta. Tätä vielä 12 viikkoa?! Tai siis tästä vaan huonompaan päin seuraavat 12 viikkoa?!?

Mulla on nyt parina iltana alkanu ilmestyä närästystä. Osasinkin kyllä odottaa sitä. Onneks ei oo vielä mitään suurta kärsimystä aiheuttanu ja menny aina itellään ohi, mutta saa nähdä millanen vaiva tästä vielä kehkeytyy...

Mulla kans on nyt välillä iltaisin ruuan päälle poltellu mutta menee onneksi kohoasennolla ja maitolasillisella ohi nopsaan. Kerran piti ottaa rennie, joka tepsi kanssa heti.

Nyt alkanut harkkasupparit täälläkin. Parin vkon aikana ollut lähinnä muutaman kerran viikossa mutta vknlpna aikana monta päivässä ja tänä aamuna ja kolme. Vatsaa vihlonut alhaalta niin et naama ihan irvessä saa kirota.
Eilen duunin jälkeen olin ihan puhki, ja vatsa kipuiluineen toi oman osansa. Tänään saikulla, yöllä nipisti ja vihlo ja vääns viel et huh. Onneks tyyppi liikku normaalisti, tuskin siellä mitään hätää oo. Jos lepo jeesis. Huomenna neuvolalääkäri, katotaan mitä se sanoo.

Närästys on kans joo, about pari pussii samarinia menee päivittäin. Toistaseks se on auttanut.

Närästystä mullakin. Jos menee ruuan tai juomisen jälkeen pitkäkseen, alkaa neste nousta kurkkua pitkin ylös.
Subbareita tulee varsinkin yöllä, melkee joka kerta, kun kääntää kylkeä. Päivisinkään oikeestaan missään asennossa ei jaksa olla kauaa, vähän rasittavaa....

Uutena oireena mahan kiristely. Inhottavan tuskanen olo, kun tuntuu, että maha räjähtää.

Mullakin on tota tunnetta, et tuntuu et masu räjähtää..varsinkin kun seisoo niin tuntuu siltä. Sit alkuraskauden oire, rintojen järkky kipu on tullut takasi. Tosin tällä kertaa taitaa johtua tosta maidosta. Varsinkin öisin tota "maitoo" tulee ihan älyttömästi, lakanoissaki jo kaameet läntit kun vuotaa niin paljo. Toivottavasti tulee hyvin sittenkin kun vaavi on syntynyt..

Takaisin