No osallistun tähän keskusteluun pitkästä aikaa..

(en tiiä mistä ton hymiön tähän sain ja nyt en kyl osaa sitä poistaa :D)
Tsemppiä Suskille vuodelepoon, toivottavasti pikkunen pysyy viel pitkään masussa kasvamassa!
Mulla myös mahaan koskee välil kovastikin. Liitoskipuja varmaan. Ja sen lisäksi selkä.vihoittelee välil edelleen issias tyyppisenä kipuna.. Kävely lenkki on välil yhtä tuskaa joko ton mahakivun tai selkäkivun takia. Hieman helpotusta oon saanut Anita tukivyöstä. Mut käytän sitä lähinnä vain kävellessä tai esikoisen kanssa ulkoillessa. Harjoitussupistuksia on päivittäin. Ne on niitä, mitkä tekee mahan kivikovaksi ja se tuntuu epämiellyttävältä.
Sit mulla on välillä ns.sukkapuikkosupistuisia eli tuntuu siltä, et joku tökkis tikulla kohdunsuulle ja ai juma jotta tekee kipeetä..
Vauva liikkuu joinain päivinä enemmän ja joinain vähemmän. Kaverilta sain lainaan koti dopplerin ja sillä oon välil kuunnellu sydänääniä, jos on ollu hiljasempi päivä..
Mies tunsi vauvan liikkeet eilen (rv 23+5) mun masun päältä. Ite oon jo pari vkoa aiemmin ne masun päältä tuntenut mut koko ajan toki voimistuneet.
Napakuoppa on noussu niin, ettei o ihan niin syvä kuin normaalisti et eiköhän se napa sielt pompsahda esiin muutaman vkon päästä taas.. heh :D
Tissit on kasvaneet ainakin yhden koon. Tai riippuu kait siitä et millä laskurilla koon katsoo. Mut tänää katoin netistä jonku rintaliivikoko laskurin avuilla et kokoa olis jo 80E tai 80DD. Normisti käytån 80D ja ne on kyl jo niin epämukavat ja puristaa ihan liikaa. Ennen esikoista mun rintaliivit oli kokoa 75C. Eli mulla näemmä tissit senku kasvaa raskauksien myötä. Nyt oon käyttäny esikoisen imetysajan imetysliivejä, jotka on kokoa 85D ne ei purista lut niissä ei o niitä kaaritukia..kai se olis pakko kohta lähtee rintaliiviostoksille.. Niin ja lisään tåhän et rintojen koolla ei mielestäni ole mitää merkitystä imetyksen onnistumisen kannalta. Mulla kyllä suihkusi maito toisesta tissistä aina kun imetin toisesta ja sit oli maidonkerääjä tåynnä. Ja välillä jos kävin esim suihkus ja olin sen jälkee ilman paitaa ja kuulin et esikoinen itki ni rinnoist suihkusi hirveen pitkälle.maitoa.. Mutta! Esikoinen joutui kuitenkin lisämaidolle kun ei paino noussu ja neuvolasta käskettiin lisämaitoa antaa. Lisäks mulla oli rinnanpäät niin rikki et verta vuoti.. ja teki todella kipeetä! Esikoinen joi sit osittain rintamaitoa ja osittain pullomaitoa ekat 4kk. En saanu pulloa kokonaan lopetettua ja lopulta kävi niim et esikoinen ei huolinu koko tissiä.. joten siirryttiin kokonaan pulloon ja se oli sinänsä helpotus mulle koska jokainen kerta oli yhtä rintaraivaria kun esikoiselle tissiä annoin..