Oireita

Iski jo toinen flunssa tän raskauden aikana! Tosi heikko olo, kuumetta(?), pää on kipeä, nenä tukossa, kauheeta paksua limaa kurkussa mikä laittaa oksettaa entisestä enemmän... Ollaan vielä nyt kylässä, miehen isän luona ja pitäis jaksaa "olla" eikä vaan löhötä. Taidan lähettää muut esikoisen kanssa puistoon niin saan jäädä lepäämään... Yöh mikä olo, eikä panadol oikein auta mitään... :( ja mua vaivaa tässäkin raskaudessa iltapahoinvointi! Jos en syö illalla 2h välein jotain niin yrjö tulee...

Spiraali: toivottavasti flunssakierre loppuu! Ja ei tosiaan aina siihen pahoinvointiin auta muu kuin syöminen, tsemppiä :)

Muokattu viimeksi:
Flunssat on inhottavia! Mun flunssa ei ole äitynyt kovin pahaksi, mutta se istuu sitkeässä. Aina, kun luulen sen parantuneen ja lähden pyörälenkille tai uimaan, se palaa.

Nyt on omien laskujen mukaan 8+1 ja mielialanvaihtelut ovat alkaneet tosissaan. Itkeskelin koko aamun, kun tuntuu että on niin paljon kaikkea huolehdittavaa.

mulla ei oikeastaan mitään oireita.. normaalia väsyneempi vain. ensimmäisestä (tytöstä) oksensin ihan alusta loppuun! vielä synnärilläkin laatoitin sen huoneen missä olin

mulla ei oikeastaan mitään oireita.. normaalia väsyneempi vain :) ensimmäistä kun odotin oksensin aamusta iltaan ihan loppuun asti :D nyt vallan hyvä fiilis :)

Nyt on paha olo ihan jatkuvasti :( Yök. Paitsi, luulisin että näistä Sea-Band rannekkeista on jotain hyötyä kun toissapäivänä en muistanu laittaa suihkun jälkeen takasin ja parin tunnin päästä oli tuplasti kamalampi olo!
Eli ehkä nää jotain auttaa. Oksentanu en vielä oo mutta etoo tosi usein ja syödä pitäis tunnin välein suunnileen.

Välillä sellasta lievää kuukautsikipumaista oloa alaselässä ja mahassa... Onko muilla koskaan??

Pahaa oloa ei oo ollu lainkaan. Eilen tuntu koko päivän siltä, että menkat alkaa. (Tänään 7+3) Kaksplussan sivuilla lukee 8. raskausviikosta näin: "Ennen raskautta kohtusi oli nyrkin kokoinen. Nyt se kasvaa roimaa vauhtia, ja sen voi tuntea. Voit tuntea kasvun lihaskramppeina, kipuna alavatsassa ja kyljissä. Kasvukivut muistuttavat kuukautiskipuja."

Mulla on ainakin ollut just ton tyylistä kipua. Ens alkuun mulla jatkui endometrioosikivut (sellaista aaltoilevaa juilintaa, lähinnä öisin vaivaa) aika pitkään kun muuten ne olisi loppuneet vuodon alkuun mutta nyt sitten tilanne oli toinen :) Ne on nyt ilmeisesti selätetty. Sen jälkeen on ollut kk-kipumaista jomottelua ja hiukan veristä vuotoakin. Välillä on nipistänyt vasemmalta puolelta, mikä on hieman arveluttanut.

Sinänsä noiden kaikkien oireiden pitäs olla ihan normaaleita mutta kuvittelen että endon takia voi mulla olla paikat tukossa ja alkio kiinni jossain ihan muualla kuin pitää. Olisi oikeastaan pitänyt jo paljon aikaisemmin mennä ultraan mutta kun en vaan itse tajunnut sellaista (en ole seurannut vauvapalstoja tätä ennen eikä ole muutakaan kautta tietoa aiheesta). Kolmen tunnin päästä olen asiasta paljon viisaampi. Pahiten pelkään että alkio on kiinni esim. munanjohtimessa, jolloin se on sen johtimen menoa ja tulevat yritykset vaikeutuu. No, tuollaiset ajatukset on ihan turhia, kohta sen näkee. Pitäkää peukkuja, jookos :)

Pidetään peukkuja! Mutta vaikka olisikin kohdunulkoinen, ei se välttämättä ole johtimen menoa. Noilla viikoilla se ei vielä olisi aivan tukossa. (Multa on kerran epäilty kohdunulkoista, mutta se oli lopulta vaan joku mysteerikipu.)

Tänään neuvolan laskujen mukaan 7+2. Tasan viikon päästä olis ultra yksityisellä,jännittää. Neljäs raskaus menossa siis, joista kaksi mennyt kesken ja yhdestä syntyi meidän esikoinen.
Etomista ollut, aamut pahimpia varsinkin sellasen yön jälkeen,kun esikoinen valvottanut. Onneks päivisin voi hetken lepäillä sillon ku lapsi nukkuu päikkärit..Tissit ei o enää ollu juurikaan kipeet. Väsymys on kova, lämmöt kohollaja edelleen nivuskipuja jos pitkään on kävelly

Mulla on kanssa välillä jotain jomotusta, mutta enimmäkseen sellasia teräviä sävähdyksiä millon missäkin alavatsalla. Ensin niitä tuli lähinnä asentoo vaihtaessa (esim. tuolilta ylös noustessa) tai ponnistuksessa, mutta nyt on alkanu tuleen ihan muutenkin. Lienevätkö sitten sellaisia "repäisykipuja"? 8. viikko aluillaan.

Mulla myös niitä sävähdyksiä, tuntuu ihan missä vaan, nivusessa, alapäässä, alavatsalla, kyljissä. Ja kohta alkaa 8.vko :)
Outoja tuikkasuja ja välillä meinaa pompata tuolista ylös ja sanoa ääneen auts kun ne yllättää.

Nyt ne alkoi - järkyttävät migreenit! Soitto teratologiseen tietopalveluun kun ei panadol ja panacod auta... Sit vaan oriptania nassuun ja toivotaan ettei vaikuta sikiöön :( tää on kyllä niin perseestä!! Parempaa vointia muille, vilpittömästi!

Spiraali: mulle sanottiin, että sumatriptaania voin käyttää jos migreeni menee pahaksi. Tuoteselosteessa lukee näin:
Raskaana olevia naisia tulisi hoitaa sumatriptaanilla vain, jos äidille koituva hyöty on suurempi kuin mahdolliset sikiöön kohdistuvat riskit. Toivottavasti saat helpotuksen jollain lailla.

Hahaa mulla oli eilen ekaa kertaa ihan tosissaan pahoinvointia ja halailin pönttöä! On ollu niin vähän oireita, että tuollaisestakin pitää iloita. Mulla ei siis ole muita "selkeitä" oireita kuin tissien kasvu, turvotus ja ummetus. Sekä nälkä ja ajoittaiset etovat olot, mutta jotenkin en osaa katsoa niitä oireina... Nyt siis viikko 10+4.

Aika myöhään sulle tuli yökötysolo Rimpsukka. Lueskelin taas jostain, että pahoinvointia aiheuttava hormonitaso on korkeimmillaan n. 9 viikon paikkeilla ja laskee sitten nopeasti :) Voi olla siis, että mulla on huonot voinnit vielä edessä.

Joo siis sellaista aavistuksenomaista etovaa oloa on ollut ajoittain jostain viikolta 6 alkaen, mutta aikaisemmin ei oo tarvinna oksentaa. Mä oon lukenu, että toikin on tosi yksilöllistä. Joillaki alkaa viikolla 10 ja jatkuu pitkään, joillakin ihan alussa... Riippuu niin ihmisestä.

Alan kohta muuttua epätoivoseks kun rintoja vaan koskee joka päivä enemmän ja enemmän. Tuntuu ettei huvita edes tehä mitään kun kaikki vaan sattuu :'( Helpottaako tää ees joskus?

Hymykuoppa: Oon ton ongelman takia nukkunut yli viikon verran tosi huonosti. Sattuu aina kun vaihtaa asentoa tai käy yöllä vessassa :(

Takaisin