Oireita

Hyhhhyh, heräsin puoli viisi vessaan, jonka jälkeen tuli huono olo, nälkä ja sitten koko perhe heräsikin jo kuudelta...
Onneksi kävin jo 21 nukkumaan! Huonon olon aaltoja tulee, pitää ihan puuskutella.. :D
Ja hei, nyt mentäisiin jo viikolla 8?!?! <3

Pakko se on kai pieni jumppa vetää että tästä herää tähän päivään!

Aivan kauheen kipeet tissit yöllä! Kääntyminenkin haittaa. Onneksi päivällä oireet lievittyy. :happy4
Äsken kävi toimistolla kamalan partaveden omaava mies, jouduin laittamaan läpivedon, että tila raikastuu, yök!! Ei muuten vieläkään yrjötä mikään ja ruoka maistuu!

Mäkin haluan paksumman tukan!

Kerroin äidille ja se sanoi, että sillä ei ollut yhdenkään raskauden aikana pahoinvointia joten mullekaan ei pitäisi tulla, on periytyvä ominaisuus. No, mä oon ollut vähän heikkona jos en saa aamiaista heti herättyäni, mutta se menee aina parissa minuutissa ohi – ja ilmeisesti voin toivoa, että sama linja jatkuisi.

Nännejä vihloo ja kutittaa! Mun pitää jatkuvasti muistuttaa itselleni, että ei oo hyvä juttu raapia ja painella niitä julkisilla paikoilla. Muutenkin oon koko ajan räpläämässä tissejäni – joko muistuttaakseni itseäni siitä, että todella oon raskaana, tai sitten vain saadakseni helpotusta jomotukseen. En kohta kehtaa lähteä kotoa, sen verran ruokotonta on tää meno.

Haha, toivotaan ettei sulle tule pahoinvointia :) Mun äiti oksensi meistä 7 kk, itselläni ekasta ei kertaakaan oksennusta vaikka kerran oli lähellä ja nyt oireet vielä lievemmät!
Mun serkku taas oksensi 24/7 molemmista ja oli tiputuksessakin, että aika kummasti jakaantuu joskus :)

Edelleen on aika vähäiset oireet esikoiseen verrattuna. Aivan lievää pahoinvointia vuorokauden ajasta riippumatta. Alavatsaa kivistelee välillä. Eilen potkunyrkkeilytreeneissä alavatsa oli sitä mieltä että ei saa potkia niin rivakasti ja lujaa... Oli pakko sitten tunnin lopussa vähän himmailla :) Esikoisestahan mulla oli kauheet migreenit ja niitä ei ole nyt vielä ainakaan ollut, Toivottavasti ei alakaan. Toisaalta tämä "oireettomuus" huolestuttaa edelleen...

Spiraali: mäkin kärsin migreenistä, mutta nyt on ollut tosi hyvänä pää. Neuvolatäti sanoi, että joillain jopa parantuu kokonaan raskauden ajaksi... Oispa ihanaa!

Nyt ne oireet alko!! Siiis aivan sanoinkuvailematon etova/paha olo iltaisin!! Meilkein yrjö lentää ja tissit o tullu kipeeks. Tää olo on jotai aivan kauheeta. -.-'

.hellu.: tsemppiä oireisiin! Onneksi pahimmat olot kestävät yleensä vähän aikaa :) Sitten voikin nauttia raskaudesta!
Toivotaan ettet oksenna.

Tän menneen viikon avainsana, painajaiset! Viime yönä entinen työkaveri oli riivattu ja se halusi minut kokoajan hänen uhrattavaan porukkaansa, en jaksa selittää yksityiskohtia mutta olin taas onnellisin kun heräsin..
Ei pitäisi katsoa kauhuleffoja, esikoisen odotuksessa jouduin jättämään kaik pahat leffat väliin ku ne tuli uniin niin todentuntuisina :D

Mulla kauhee etova olo JATKUVASTI. Ei voi oikein syödä mitään,ainakaan paljoo, mut kokoajan vähän nälkä. Leivät on alkanu inhottaa, hankalaa ku aina oon syöny ruuan kans leipää,töissä eväänä leipää, illalla leipää, et mitä sitä nyt keksii :D Palelee kokoajan, meil on töissä viel tosi kylmä, villatakki aina päällä kun ei oo asiakasta. Kuumat suihkut ihania, voisin olla vaik kuinka kauan :) Välillä vihloo oikealle alavatsaan, taitaa olla normaaleja kasvukipuja! Maha on ihan hervottoman iso! Ei pysty millään vaatteella piilottelee, ihan hullua :D Nut kuitenkin rv 9+3, omien laskujen mukaan 8+5.

Täällä tuntuu, ettei tissit ookaan enää kipeet, tai ainakaan niin kipeet kuin pari päivää sitten, muita oireita ei ookaan juur ollut, paitsi se lievä etominen ja hajuaisti tosi herkkä ja jatkuva nälkä.. Oksentanut en o kertaakan, mut eipä tuo esikoisen aikanakaan yrjö lentänyt kuin kaks kertaa koko raskausaikana.. Silti huolettaa,tätä huolta vaan lisää ne kaksi aiempaa keskenmenoa.. Vielä pitäs kaks viikkoa jaksaa oottaa, että pääsis yksityiselle ultraan ja neuvola sitten kolmen viikon päästä..

Mä huolestuin viikko sitten siitä, että oireet katosivat lähes kokonaan muutamaksi päiväksi. Tästä syntyi spontaani jäynä, jota suosittelen:

Tein varmuuden vuoksi uudestaan raskaustestin, sellaisen viikkonäytöllisen. Sen mukaan kaikki oli kunnossa. Mies halusi nähdä testin, ja tietenkin kysyi, mitä viikkonäytön "3+" tarkoittaa.

"Että kuinka monta lasta siellä on kasvamassa", sanoin.

Sillä meni ehkä kymmenen sekuntia, ennen kuin tajusi, että huijaan. Naama oli näkemisen arvoinen! Kannattaa kokeilla!

(Oireet palasivat kyllä sitten ihan huolella. Mulla ei tosiaan ole juurikaan pahoinvointia, mistä olen kiitollinen, mutta tissit ovat viime päivinä olleet murhaavan kipeät & valtavan isot... joudun varmaan ostamaan uusia vaatteita niiden takia ennen kuin maha alkaa edes näkyä.)

Mä olen onneksi säästynyt oksentamiselta ja etovaaoloakin on ihan vaan sillon tällön. Rintojenkipu alkaa hellittää tai sit mä olen vaan jo tottunut siihen :P Eniten mua vaivaa tällä hetkellä ummetus. Se oli se juttu miksi testin alunperin teikin, viimeksikin ummetti heti. Päivällä on on ihan suhteellisen hyvä olla mut iltaakohden alkaa vatsalla tuntua ihan kamalaa painetta ja toisinaan kipua. Pieru hukassa... Tänään täytyy hakea luumuja ja täytys vettäkin juoda reilusti enemmän, muuten tulee todella tuskaiset 8kk.

Täytyy tohon JeKiiran viestiin vastata. Mulla on vatsa toiminut, mutta ihmettelen, kun tuntuu, että ravinto ei enää imeidy samalla lailla (pönttöön tulee eri näköstä tavaraa kun ennen :smiley-angelic006 anteeks! ) ja mielestäni en ole muuttanut ruokailutottumuksiani.

Mulla sama vaiva kun JeKiiralla, todella inhottavaa! Sama oli viime raskaudessa, ja jatku viel imetysajanki, varmaan kun en muistanu huolehtii omista ruokavalioistani tai riittävästä nesteytyksestä. Pahin oli kyl synnytyksen jälkeen ku pelotti muutenki käydä vessssa..Mut saikos jotain ummetuslääkettä käyttää raskausaikanaki? Sit tietenki kuntoilu auttais. Ja täysjyvätuotteet, mitään vaaleeta ei kannata syödä, pastaa,leipää tms. Ei oo kyl kiva raskausoire :/

Siis mun oksentelut alkoivat pari viikkoa sitten, mutta nyt jäljellä on enää etovaa oloa ja tunnetta. Voiko tämä muuttua näin nopeasti?? o_O Esikoisesta (tyttö) oksentelin rv 20 asti ja kävin äippäpolilla akupunktiossa, joten siitä syystä olen oikeasti huolissani, kun oksennus on jäänyt.. Tosin jauheliha ja tietyt ruuat etovat edelleen yhtä pahasti!
Appelsiinimehua voisin juoda litra tolkulla ja hedelmät maistuvat aivan mahtavalle :happy119
Voi olla, että stressaan aivan turhasta.. mutta ihmettelen vain miten raskaudet voivat olla näin erilaisia..

JA MÄ PALELEN 24/7!

Apuuuvaaa! Yök mikä olo ollu jo viikon! Väsyttää koko ajan ja jatkuvasti pitäis olla korppua nakertamassa kun muuten on paha olo. Kertaakaan, onneksi, en ole vielä oksentanut, mutta lähellä on (koputan puuta)! Koska on paha olo niin mm. kahvi ei maistu entiselle kahvikissalle ollenkaan, joten mitään apua ei ole väsymykseen. Onneksi on ymmärtäväinen mies! <3 Vähän mietityttää miten jaksan olla töissä tässä kunnossa, tänään ruokatauko pelasti tilanteen. Eväitäkin olen joutunut ottamaan lounaan lisäksi, koska syöminen tosiaan vähäkis aikaa helpottaa oloa.

Vinkkejä väsymykseen ja jatkuvaan etovaan oloon??? Sanotaan, että 12. viikkolla saattaapi helpottaa eli silloin mulla on tätä jäljellä viitisen viikkoa! :confused013

Muruska: luin juuri äsken kirjoittamaani odotusvihkoa neljän vuoden takaa ja olin hämmentynyt kun päivittelin juuri viikoille 14 asti "väsymykseen ei auta mikään, pakko nukkua vähintään 9 h yössä ja kaksi kertaa päikkärit päivässä!"..
Etsin nimittäin itse tänään samaa vastausta.. Taitaa vaan sitten olla pakko laittaa vaihde löysälle eikä tuskastella (ite ainakin syytän itseäni laiskottelusta?? Vaikka olen väsynyt!) että kyllä tämä yleensä siinä 13-15 viikoilla loppuu.. Ainakin useilla tutuilla ja itselläni ekassa odotuksessa.. :)
Tsemppiä väsyyn ja huonoon oloon kaikille, kohta me jo huomataan että puoliväli menikin jo ja synnytys lähestyy ;)

Oih, sitä puoliväliä odotellessa. Se on parasta. Maha ei ole vielä iso, jaksaa tehdä jotain eikä lonkat vielä huuda hoosiannaa! Paha olokin on jo helpottanut... Huono puoli siinä on se, että ihmiset kattoo sillee, et "onpas tuo lihonnut...vai odottaakohan se vauvaa?" ja kun eivät kehtaa kysyä niin jäävät siihen luuloon että lihonnut vaan :happy118

Multa kysy yks asiakas jo viime viikolla et onko tulossa perheenlisäystä :) Eli kaikki ei oo ainakaan sitä mieltä et oisin vaan lihonu törkeesti :D Mut ne katseet on välillä kyl hyviä kun näkee peilin kautta :D

Takaisin