Oireita

Onpas ollut lohdullista lukea muiden kärsivän samalaisista vaivoista. Mulla menossa 9. viikko ja nyt ollut kolmisen viikkoa tosi etova olo. Ihan koko ajan. Syöminen auttaa ihan hetkeksi mutta jos ruoka on liian rasvaista tai sokerista niin huono olo iskee kahta pahemmin. Ja arvatkaa tekeekö mitään muuta kuitenkaan mieli kuin rasvaista tai sokerista?! Oikeastaan mikään mikä kaapista jo löytyy ei hotsita yhtään mutta vaikka ruokamainoksista iskee mielihaluja sellaisiin ruokiin joita ei muuten syö. Ja jos niitä ostaa alkaa nekin kohta öllöttää. Ruoka kyllä pysyy sisällä ja tuntuu että olen lihonut ihan kamalasti. Vaaka pirulainen meni rikki kun komppasin yöllä vessaan (joo, pissattaa ihan huolella) ja potkaisin vaa'an seinää päin eli olen autuaan tietämätön painoni kehityksestä.

Lisäksi palelen ihan sikana. Sänkyyn hyppään kuuman kauratyynyn kanssa, töissä mulla on kolme villatakkia päällekkäin ja ulos ei nyt viileinä päivinä huvittaisi mennä ollenkaan. Yöllä sitten herään hikilammikosta.

Ja tää tissikipu ja kropan turvotus! Erehdyin viimeviikolla menemään combat-tunnille ja AUTS!! Joka hyppy tuntui kropassa niin että meinas itku tulla. Sinnittelin koko tunnin kuitenkin ja sain sen päälle vielä mahan sekaisin ja melkein tuli se eka oksukin. Ja lisäksi iski vielä nokkosihottuma.

Joku sanoo et raskausaika on niin ihanaa. Voi perse. Mä ihmettelen miten joku kykenee tähän vielä monta kertaa.

Juu Kyfi9957530! Tuo palelu päivällä ja hikoilu yöllä on aivan perseestä! Ystäväni oli raskaana kesällä ja hänellä oli kokoajan kuuma. EIkö näitäkin kahta toimintoa voisi evoluutio jotenkin kiepauttaa siten, että talvella odottavilla on kuuma ja kesällä odottavilla kylmä... Nimim. toppatakki, pipo ja hanskat päälle ja (lämmitetyllä) autolla töihin.

Mulla menossa vasta vkolla 7+3, mutta tuntuu ku tää pahoinvointi ois kestäny ikuisuuden... Se alko n. vkolla 5 ja oon oksentanu 24/7. Sairaalassakin tullu käytyä jo kahdesti. Jiihaa..

Ensimmäinen raskaus. Viikkoja 9+3, töistä sairaslomalla liki 2viikkoa pahoinvoinnin ja oksentelun takia. Lääkäristä määrättiin Primperan pahoinvointilääkkeitä, mutta en ole ottanut kun tolpillani pysyn. Paino ei onneksi ole tippunut, syön vaikka väkisin melkein aina kun tuntuu että pystyy syödä. Hedelmät ja paahtoleipä maistuu. :) Muita oireita: pieni närästys, palelu ja järjetön flunssa, turvotus ja VÄSYTTÄÄ vaikka kuinka nukkuisi.

Ihanaa nähdä ettei ole yksin kaikkien näiden oireiden kanssa! :)
Onneksi löytyi tämä palsta, ei jotenki tuntunu ihan omalta paikalta nuo muut foorumit esim. kaksplus.

Mulla myös älytön palelu päivisin, sitten yöllä onki hikoilun vuoro!
Kamala väsymys ja uupumus, hengästyy myös helpommin liikkuessa.
Ja nyt muutaman päivän aikana alkanu pahoinvointi nostamaan päätään, tilasin sea-band rannekkeen netistä vaikka toisaalta en oikeen usko tuollasiin mutta oon silti valmis kokeilemaan eri keinoja millä tätä pahaa oloa helpottais!

Rinnat on melko vähän ollu kipeät ja siitäki saanu pienen stressin aikaseksi että pitäs olla kipeemmät! :)
Maha on kipeä välillä, joko ummetusta tai sitten on sekasin niinku viime yönä :(

Välillä alavatsalla kuukautiskipujen tyylisiä tuntemuksia, mut ei niin kovia kun menkkojen aikana. Tämä ollu toinen huolen aihe, siksi kun ei omalla äidillä, serkulla tai parilla kaverilla mitään mahakipuja ollut kuulema. Mutta kai kaikki raskaudet on erilaisia :)

Ainiin, ja TURVOTUS :D Ihan älytön kun näyttää nyt jo raskaana olevalta, ja vasta 6+1 menossa...! Kohta joutuu ostaa jo äitiyshousut :O

Noniin, nyt on 6+5. Yöllä ravaan pissalla monta kertaa ja tissit on ollu viikon verran tooosi kipeät varsinkin yöllä. Tänään alkoi kunnon repäisykivut, ihan paikallaan ollessa. Raskas olo kokoajan, kaikkee ei jaksa niinkun normaalisti. :gen113

Turvotus: 2,5 kg lisää painoa - toissapäivänä näytti vielä melkein 2 kg vähemmän.. Taitaa siis tosiaan heitellä noi nesteet! Mun on tosi vaikea juoda vettä kokoajan ku siitä tulee se närästys ja darra-olo! :/ Hmmm., nesteitä tulee kyllä tarvittava määrä, mutta kai sitä vettä tulisi taas lisätä.. :)

TURVOTUS JA MAHA ON JÄRKYTTÄVÄN ISO! Nytkin kun istun koneella töissä niin oikeen kunnon pömppö! Nyt jos joku tulis ovesta sisään niin jäisin niin kiinni koska ei tätä saa edes vedettyä sisään enää! Ihan kun olis 7kk raskaana :) HUH HUH! Työhousuissa ei kohta riitä enää kuminauha :D

Pientä kipuiluu aamusta alkaen ja nyt turvottaa. Tänään on yksityisellä ultra ja saa tietää, onko kaikki ok! Toivottavasti sieltä löytyy pikkunen salamatkustaja :rolleyes: Niin ja nyt on 7+0.

Ärsyttää välillä miten paljon on raskausajan oireita, joista ei puhuta tai joita ei pidetä normaaleina(pitäisi heti huolestua), esim tässä artikkelissa
http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/20-raskausoiretta-jotka-tulee-ottaa-vakavasti

Artikkelissa mainitaan alaselkäkivut, kuukautiskipuja muistuttavat krampit tai vatsakipu huolestuttaviksi oireiksi, ja mulla on ollut noita kaikkia!

Jotenkin ärsyttää vaan että ainoat oireet mitä saisi olla tässä alkuraskaudessa ovat pahoinvointi/turvotus/väsymys, suunnilleen.

Vieläkään ei ihme kyllä oo oksennus tullu. Niin paljon koko ajan on kuvottanut. Töissä on vaikeaa olla.

Nukuin koko keskiiviikon kun töistä tulin aamuvuorosta eli neljän tunnin päikkärit ja muutaman tunnin jälkeen yöunille (11 tuntia!). Aamulla pakotin juomaan itseni maitoa kahvilla eli puolet maitoa ja puolet kahvia niin näillä eväillä torstai sujui töissä astetta pirteämmin. Pystyin keskittymään töihin. Vähän huonolla fiiliksellä tulee töihin nyt mentyä

Onneksi on viikonloppu ja saa keskittyä omaan vointiin! Nyt olen kokenut pienen ihmeen. Söin tuossa sämpylän (ruisleipää ei pysty enää syömään=liikaa syöty) ja join vettä, niin tuntuu kuin pitkästä aikaa olisi voimia lähteä kunnon lenkille koiran kanssa. Mahtavaa!

Ikeniä kutittaa ja tykyttää!! En muistanut tätä, mutta esikoisesta oli ihan sama juttu näillä viikoilla..
Ollaan juuri ravintolassa ja tekisi mieli tunkea purulelu suuhun :D Ei kivaa!

Mulla tuntuu että toi etominen alkaa vähentyä, mutta ei ole täysin hävinnyt. Sain kyllä tilalle flunssan, ettei täällä hirveästi ole riemuittu hyvästä olosta.

Eilen ja tänään tullut ruskeaa tuhruvuotoa, vähän pelottaa vaikka eilen ultratessa gyne sanoikin että herkät limakalvot saattaa reagoida näin ultran jälkeen. Luulin että sitä olis tullut vaan eilen heti ultran jälkeen eikä enään..!
Oon kyllä ja tuun olemaankin jos raskaus jatkuu niin maailman hysteerisin odottaja! :D
Pitäis lopettaa jokaisen eri oireen googletus ja miettiminen.

Mimi: kuullostaisi tosiaan siltä, että ultraaminen on ärsyttänyt limakalvoja. Toivotaan ettei ole mitään jatkuvaa.

Halusinkin kertoa teille, kun sain kutsun kohdunkaulan syövän seulontaan. Pelästyin kauheesti sitä, et voiko siihen edes mennä. Nettisivuilla jossa peruutin aikani, sanottiin ettei raskaus ole syy ajan perumiseen. Soitin kuitenkin neuvolaani ja sieltä sanottiin samantien, että ei pidä mennä. Heidän mielestä on parempi olla "sorkkimatta" mitään turhaan. Seulonta tulee kuulemma auttomaattisesti synnyttämisen jälkeen 1/2 vuotta siitä. Helpotuksen huokaus, ettei tarvii mennä, oon meinaan tosi herkkä vuotamaan tollasesta muutekin, en usko, että vois olla hyvä juttu. Onneks on ihana neuvolatäti.

Painajaiset eivät hellitä.. Kauheita kuvia miehen menettämisestä, tai että se pettää.
3 viikkoa näin unta että esikoiselleni tapahtui jotakin kamalaa, viime yönä tipuin vastasyntyneen vauvan kanssa keväällä heikoilta jäiltä hyiseen veteen..
Sitten siinä mietin että en kyllä esikoisen kanssa ole tällaista tehnyt, miten nyt uskalsin PYÖRÄILLÄ heikoilla jäillä? Ihan hulluja juttuja!
Esikoisen kanssa näin synnärille asti painajaisia. Vaikea kuvitella, että jotkut eivät näe Ikinä unia.. Minä varmaan sitten käsittelen alitajunnassani kuvaa meidän perheestä, ongelmatilanteita (joku evoluution jättämä selviytymisjuttu?? :D Ettei perhe vahingossakaan jää kakkoseksi? :D Vai pelkät hormonit??) Nytkin kun heräsin en voisi onnellisempi olla kun mies on vieressä ja poika sängyssään ja vauva mahassa, eikä mitään ole oikeasti tapahtunut.. :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin