Oireita

Painoa on tullu muutama kilo, mutta lähinnä vaikuttaa nesteturvotukselta mahassa ja jaloissa. Rinnoista on tullu varsinaiset ilmapallot ja niihin koskee koko ajan. Väsyttää ihan hirveesti koko ajan, päätä särkee ja huimaa. Eilen oli ekaa kertaa tosi paha olo ja pelkäsin että oksennan. Niin ja ravaan ihan koko ajan vessassa! Saatan herätä 3 kertaa yössäkin siihen että on pakko päästä vessaan...

Mieliala: raivo, suru, itkemisen kautta onnellisuuteen :S Olen raivonnut yhdestä asiasta miehelle tänään ja eilen.
Kaikki VÄÄRYYS maailmassa vituttaa!
Eilen kun katsottiin Armanin jakso, jossa ne olivat keräämässä pienten lasten kanssa roskia, jotta saisivat ruokaa.. Voi elämä mikä itkuparku, normaalistikin voin itkeä näille asioille, mutta ihan hysteerinen itku tuli nyt...

Tänään (5+4) kauheet repäisyt ruokkiksella, meinasin lyyhistyy takasin istumaan. Piti vaan yrittää jatkaa kävelemistä, kun muuten työkaverit ois ihmetelly mikä mua vaivaa.
Yöllä taas ihan turvonneet tissit, loppuu rintsikoista tila pikkuhiljaa...

Ainiin ja tänä aamuana sain Kunnon plussan testiin ekan kerran! <3<3<3

Nyt yököttää... Saas nähdä kuinka monta päivää menee enneku pyttyä halaillaan.

Hieno juttu Lucy et tuli selkee viiva! Raskaushormooni siis lisääntyny :) Mä kans ootin kovasti et tulis selkeet viivat ku pariin otteeseen oli ihan hailakka, ei oikein uskonu ennen ku tuli selkeet.

Plussasin haalean plussan eilen. Nyt omien laskujen mukaan 5+2. Plussasin kun menkat olivat viikon myöhässä. Ajattelin varmuuden vuoksi tehdä testin. Raskaus ei ole suunniteltu, mutta lapsi saa tulla jos kerta on tullakseen. Pillerit lopetin elokuun lopussa ja siirryttiin kondomiin. Ilmeisesti pettänyt. Testi näytti mielestäni ensin negaa ja heitin sen roskiin. Lenkin jälkeen tunsin kipua rinnoissa. Nännit todella arat! Ei siedä koskea. Juoksin kaivamaan testiä roskiksesta. Tarkkaan kun kattoi, niin haalea viivahan siinä oli. Luottaa ei siihen satavarmasti voi, koska oli kulunut jo reilu tunti kun tein sen. Täytyy testata vielä uudemman kerran. Oireita ei oo ollut nännien arkuuden lisäksi muita. Ainut mitä ihmettelen että voisiko olla oire? Mun ääni on muuttunut! Eilen itse jo ihmettelin sitä. Ja tänää pomokin sanoo, että miten mä kuulostan niin erilaiselta. Onko tää oire vai jotai muuta? Ja nyt kun miettii, niin joo, raivokohtauksia oon saanut. En vaan osannut niitä silloin lukea oireiksi, kun en tiennyt raskaana olevani. Ihan turhasta tullut miehelle raivostua ja itsekin sitä silloin ihmettelin, että mikä muhun iski.

Tunne on hyvin outo. Eka raskaus. En oikee tiedä mitä ajatella. Vähän kyllä tuli huonoon saumaan. Olin toiveissa vaihtaa työpaikkaa, ja tänään tuli kutsu työhaastatteluunkin. Menee nyt sit sivu suun ainaki tän takia jos ei muuten :/ no, ei se mun maailmaa kaada. Vaivakuumettahan mulla on ollut jo vuoden päivät. Että sinänsä toive nyt toteutuu. Mut mies vaan sanoi ettei vielä. Vaikka itse sitä mulle ehdottikin tossa juhannuksen jälkeen. Abortti ei missään nimessä tule kysymykseen. Mies on sitä vastaan. Eikä se nyt mua itseäkään houkuttele. Ehkä tää tästä selkenee kun tekee toisen testin ja käy lääkärissä toteamassa raskauden. Eniten kiinnostaa tällä hetkellä, että onko oikeassa paikassa ja kuinka pitkällä.

Ei pysty, voisin elää välipalakekseillä (jugutäyte), satsumoilla ja nektariineilla, ja jauheliharuoilla!
Kala ällöttää, kanakin hieman, kaikki uppopaistettu ja roskaruoka!! Suklaa (paitsi joku mutakakku esim) tekee pahaa, just ja just pystyy irtokarkkia viikonloppuna syömään :D Hyvinhän tämä menee, no imetyksen aikana se hullu suklaarasvamättö minulla vasta himottaa!

Iiii-saaa :
Mulla taas öklöttää kaikki oikea ruoka. Voisin elää pelkillä karkeilla. Tänään on ollu tätä etovaa oloa vähän väliä. Ei okseta, mutta etoo. Tosi kiva oli kaupassakin, kun ei tienny mitä ostaa, kun kaikki vain etoi. No taidan elää seuraavan kuukauden pelkillä karkeilla ja vissyllä :)

Mua pelottaa... Ei oo mitään raskausoireita. Paitsi tänään vihlas kerran. :( kumpa kaikki ois kunnossa.

Äsken päiväunilla vatsaan sattui kunnolla, tuntui ihan kuukautiskivuilta. Se huoletti älyttömästi, mutta kipu tasaantui puolessa tunnissa, ja mitään vuotoa ei ole. Onko teillä muilla ollut tällaista kipua? Satunnaisia vihlomisia ja nippailuja mulla on toki ollut, mutta tämä oli aivan erilaista kipua, aaltomaisia kouristuksia.

Pari päivää sitten oli vähän veristä vuotoa ja päädyin tekemään varmuuden vuoksi digitestin: se näytti 3+, eli kaikki on sen mukaan kunnossa.

En kestä oikein mitään makeaa syötävää. En osaa kuvitella, miten olen ikinä syönytkään suklaata.

En ole ollut erityisen turvoksissa muualta kuin rinnoista; sekin tosin vaihtelee, välillä arkuus ja turvotus katoavat. Kuntosalilla huomasin, että vatsa tuntuu erilaiselta. Jännä tunne, vaikea kuvailla: jokin siellä muuttuu. Kohtu nyt tuskin vielä on sanottavasti kasvanut, mutta hormonit vaikuttavat tietty lihaksiinkin.

Lucy! Tiedän tunteen, kun se tunne katoaa! Tänään ja eilen ollu ihan sellainen fiilis että ei ole enää ketään kotona :( oireet kadonneet ja ihan "normaali" olo... :(

Haha, hyvin siis vaihtelee nämä kuka pystyy syömään ja mitä :)
Mulle tuli nyt illaksi päänsärky ja väsy, huomenna aamulla ultra! <3

Spiraali: toivotaan että hermoillaan turhaa. Mitään vuotoo ei oo ainakaan alkanut. Varaan perjantaina omakustanteisen ultran, kun pääsen pois reissusta.. Pakko tietää onko siellä mitään ennen varsinaista ultraa.

HKI00550: Mulla oli viikoilla 5 ja 6 todella ikäviä menkkamaisia kipuja. Alavatsaan koski enemmän kuitenkin kuin menkkakivuissa ja lisäksi tuli sellaisia pahan olon aaltoja. Kipuja tuli varsinkin, jos makasi pitkään paikallaan (eli yöllä). Kävely auttoi. Sen jälkeen kivut loppuivat, eikä nyt ole enää mitään oireita, jos turvotusta ja järkyttävän kokoisia boobseja lukuunottamatta. Neuvolassa eilen terkka sanoi, että todennäköisesti kyseessä oli kohdun kasvukivut. Eli todennäköisesti ei mitään hätää teillä!

Mulla nyt menossa rv 6+6 ja pari päivää ollut ihan järkyn paha olo,en ainakaan vielä ole joutunut pyttyä halaamaan,mutta joutuu kuitenkin olemaan paikallaan eikä kykene tekeen mitään. kestää vaihtelevasti iltaan asti. :( klementiinit,tuoremehu,suolakeksit ja jugurtti menee alas ja ihan normi ruoka. Ruisleipää oon syönyt vuosia,nyt se etoo,samoin omenat. Tajuton väsymyskin pikkuhiljaa koittaa iskeä. Alavatsassa silloin tällöin menkkamaista polttelua. Toivottavasti tuo etova olo loppuu jossain vaiheessa,alkaa rajottaan tekemisiä.

Mulla olis viikkoja kait 5+5 ja rinnanpäät olleet arat, aamukahvit on jääny juomatta, kun aiheuttaa mulle huonoa oloa. Yökkinyt oon vasta kerran aamulenkin jälkeen. Pissalla saa juosta useammin. Vkl meinasin syödä popcorneja, mut en pystynyt kun ne haisi ja maistu mielestäni pahalle. Hajuaisti on herkempi kuin normaalisti. Eniten tekee mieli syödä keitettyjä kananmunia ja kalapuikkoja :D

Nii ja kävellessä on alkanut jo nyt ikävät nivuskivut!

Jos paha olo käy kamalan pahaksi, niin voin suositella Sea-Band-pahoinvointirannekkeita. Eilen illalla otin itse nuo käyttöön ja ero aiempaan olotilaan on huima. Aamulla ei tarvinut kuin hetken moikkailla pyttyä, kun edellisenä päivänä mikään ei pysynyt sisällä. Muutenki ällötys ja kuvotus on ollut nyt lähes tiessään. Aivan mahtavaa!
Onneksi väsymys ja kipeät tissit eivät häipyneet mihinkään, nii ei tarvitse aivan ilman oireita olla :)

Olisihan se liian outoa olla ilman oireita, nyt ainakin tietää että jotakin siellä tapahtuu ;)
Olen miettinyt noitten rannekkeitten hommaamista, näillä suosituksilla taidankin hommata kun kerran toimii!
Alkuun oli oireena, että jotenkin vaan tiesin olevani raskaana, mutta koska en ole ennemmin ollut, niin yritin ajatella että on vaan toiveajattelua, kun eihän se voi heti ekalla kierroksella tärpätä. Mutta tärppäsi se! Ihanaa! Pahoinvointia oli parina aamuna heti kun menkkojen olisi pitänyt parin päivän päästä alkaa rv 4. Yhtenä aamuna jopa oksensin. Samoihin aikoihin ilmestyi tissien arkuus, josta en ole ikinä ennen kärsinyt, se tuntuu vaan jännittävältä. Alavatsaan koskee n. Kerran päivässä ihan kunnolla, mietin sekö paljastaa töissä, kun en ole aikonut ihan heti siellä kertoa. Sitten olen ollut flunssassa nyt reilun viikon, mitä on kyllä muutenkin liikkeessä, mutta olen kuullut myös sellasta huhua, että alkuraskaudessa flunssa on normaalia, kun vastustuskyky on jotenkin heikompi? Korjatkaa jos olen väärässä. Mit
ään vuotoa eiole ollut.

Takaisin