Oireita

Täällä nyt viikon jo kestänyt kuvotus.. tänään tekee mieli jotain, mikä taas huomenna ei mee millään alas! :p
 
Mullakin turvotusta ihan kunnolla! Tuntuu oudolta kun viime raskaudessa näky kunnolla joskus rv20 ja nyt tuntuu jo et pitäis vähän peitellä :D Kauhee kuvotus pitkin päivää tullu, sitä ei myöskään viimeksi ollut. Kokoajan nälkä mut mitään ei tee mieli, outoa! Ja kaikki hajut tuntuu niin paljon voimakkaammilta ja pistää etomaan. Sit laittelen tavaroita vääriin paikkoihin, voirasian leipälaatikkoon, sokerin jääkaappiin jne... :D Eli hajamielisyys..Tasan viikko neuvolaan :Heartred
 
Mulla ei oo kauheesti vielä oireita ollut... Sen verra oli kyllä heti sillon alkuun, että kun kuukautiset ei alkanut, niin tiesin, et testikin tulee olemaan positiivinen. Muutama päivä ennen testiä oli niin outo väsymys ja se jatku vaan seuraavina päivinä ja lisäks sellanen jännä "silmien takana" tärinä, johtunee väsymyksestä tai on huimausta. Tai molempia.
Ekassa raskaudessa alko testistä seuraavana päivänä heti sellanen kuvotus, vähän myöhemmin oli myös tuota lämmön nousua joka oli tosi inhottavaa. Oli pakko olla pois töistäkin kun oli niin huono olo, flunssanen olo ilman nuhaa...
Mutta nyt ei ookkaan ollut muutakun tuo väsymys ja tosiaan syödä tekis mieli koko ajan, mut toisaalta ällöttää kun on vähän turvonnut olo. Ja alavatsalla on ollut sellasta menkkamaista jomotusta välillä.
Töihin pitäis palata just sillon 8. viikon tietämillä ja vähän kyllä jännittää mitkä mahtaa olla olot sillon, kun viimeks tais olla sillon just pahin vaihe. En tiedä miten selvisin vuoden kiireisimmästä kuukaudesta töissä ja alkuraskaudesta :D
 
Mulla on hanssu myös tuollaista huimaus/tärinä oloa. Molemmissa alkuraskauksissa ollut ja etenkin rasituksessa pahenee. Eilen sittarin jonossa meinasin ruveta pyöryilemään, mutta jotenkin sain koottua itseni - ilmeet kyllä taisi herättää kanssajonottajien huomion... :)
 
5+3 täällä.

Mulla on kaikki tavalliset: arat tissit, alavatsan sivuille sattuu (etenkin aivastaminen!), väsyttää. Muutamana aamuna on nyt ollut lyhyt mutta intensiivinen pahoinvointi.

Äsken törmäsin kummalliseen ilmiöön: luin lehtijuttua, jossa kuvattiin kirurgiaa aika yksityiskohtaisesti. Siinä lukiessa mua alkoi oksettaa ja pyörryttää todella pahasti, oli pakko mennä sänkyyn makaamaan etten olisi tipahtanut siihen paikkaan. Joko musta on muuten vain tullut paljon herkempi kuin ennen, tai sitten tämä on raskausoire.
 
Täällä viikkoja nyt 7+2 ja oksennan useita kertoja päivässä, vähintään kerran joka päivä. Aivan sama oli edellisessä raskaudessa ja silloin loppui 12viikon koittaessa. Toivottavasti nytkin helpottaa silloin. Nyt on muutaman päivän tuntunut että jos kokoajan syö, pahoinvointi pysyy kurissa. Ruokavalio tosin aika hiilaripitoinen kun tällä hetkellä maistuu vaalea leipä oivariinilla ja peruna oivariinilla, ei oikeastaan muu... No, jospa tää tästä. Ja tissit on saanu täytettä ja on kipeet, alavatsa aristaa jo nyt niin että pidän välillä äitiyshousuja kun farkut tuntuu pahalta nappi aukikin. Erityisesti ei pissata mut se voi johtua siitä että oksennan niin paljon ettei oikein taida neste päästä rakkoon asti. Kivasti tuo kaksivuotias yks päivä tuli vessaan mukaan kun juoksin oksentamaan ja vieressä vaan huus "Hyi äiti, mitä sinä teet, yäk!" sitten juos isälleenki kertomaan, "Katso isi mitä äiti tekee!" ... Saapa nähdä miten kauan menee että se on kertonu tästä äitin oksentelusta koko kylälle...
 
Niin ja tosiaan hajut on pahimpia nyt kestää, kissanhiekka, kissanruoka, kissankakka, kahvi, kaali (yks päivä hais käytävässä) saa mut oksentamaan oikeestaan välittömästi. Myös ällöttävät ajatukset tai mielikuvat ällöttävistä ajatuksista laukasee sen yrjön.
 
Mäkin liityn tänne ihmettelmään!

4+6 eikä itsellä vielä oikein oireilua, mitä nyt pientä arkuutta rinnoissa. Joskus aamuisin hampaita pestessä tulee sellanen oksennusrefleksi mutta luulen, että se on ihan alitajunnan tuotosta. :laughing002

Monella teillä on väsymystä mutta mä olen huomannut olevani paljon virkeämpi! Vapaapäivinä olen usein kasilta herännyt ja tänäänkin olin melko virkeä jo kuuden aikaan. Sain onneksi vielä unen päästä kiinni. Ja siis ihan hyvin sellainen 8 h unta riittää, eikä päikkäreitä tarvita. Ennen olen saattanut helposti nukkua yli 10 tuntiakin! Ehkä taidan olla tästä asiasta vaan niin innoissani, etten saa nukutuksi :)
 
Miulle on nyt tullut edellisten oireiden lisäksi kamala kuvotus ja turvotus. Ja huimailu palannut. Tänä aamuna piti pistää avomies heittämään loppu meidän parsasta pois jääkaapista, kun oli kamala nälkä, muttei uskaltanut mennä jääkaapille, kun se oli siellä. Ajatuskin kuvotti. Ja väsytys vaan kasvaa. Eilen oli pakko ottaa päiväunet. Tätä tahtia ei gradu etene, kun huonon olon ja väsymyksen takia vaan tökkii hommat. Haluaisin sen vaan tästä alta pois ennen kun muut asiat vie tyystin. :) Toisaalta mitäpä sitä tutkinnolla tekee mammalomalla, mutta olisi se kiva saada hoidettua.
 
Itelläkin joitain uusia oireita ilmennyt: Aamulla herätessä menee aamupala hyvin alas mutta sen jälkeen on monta tuntia pientä kuvotusta ja syömisen ajattelukin tekee huonoa. Väkisin koittaa jotain laittaa suuhunsa. Likaisten astioiden haju kuvottaa hirveästi. Välillä mukamas haistaa jotain outoja hajuja,eikä tiedä mistä ne tulee. Nenä hiukan tukossa suurimman osan päivää. Syvään hengittäessä kiristää alavatsasta. Toi paha olo on kyllä inhottava,eikä siihen tunnu mikään auttavan,helpottaa sit itellään. Onneks en oo joutunu oksentamaan. :)
 
Moi! Mulla on kokoajan vatsa jotenkin outona ja aamusin närästää kamalasti. Toivottavasti ei muutu yrjöömiseksi. Nyt on kait 4+5. Eilen ihan kauhee paine alakerrassa, mut helpotti yön aikana.
 
Mulla on nyt 7+4 takana ja NYT se kauan odotettu aamupahoinvointi alkoi :sad001
Esikoisellani (10kk) on ollut onneksi hyvä päivä tänään eikä ole kaipaillut äidin syliä, joten äiti on saanut halailla vessanpyttyä rauhassa, PLÄÄH! Raskausaikaa kaipailin, mutta en tätä väsymystä ja pahoinvointia :sad001
 
Tsemppiä niille, jotka pytylle asti joutuu menemään!
Itselläni pahoinvointi sijoittuu aamupäivälle ja illalle, eilen myös närästikin valtavasta vesimäärästä!
Palelu jatkuu, malttamattomuus on ehkä pahin raskausoire (neuvolat sun muut tuntuvat olevan valovuosien päässä!!!)
 
Mulla on ollu nyt pari päivää ihan hirveä kuvotus.... Kaikki hajut ällöttää ja oksennus tulee joskus niin nopeasti että en meinaa keretä edes ylös saati vesaan... :rolleyes: haluan syödä kaikkea raikasta kuten vihreitä omenoita ja niitäkin mielellään jääkaappikylminä... varmaan käy taas niinkuin viimeksi että parin ekan kuun aikana vaan laihdun :biggrin nyt siis viikolla 7+?
 
Issias jo näillä viikoilla, 6 rv nyt??? How that can be?? Alkaa illalla ja pitää venytellä että ei tarvis kävellä ku ankka JO nyt!! Tätä kestänyt jo 3-4 päivää..
Muilla ollut vielä? Esikoisesta muistan alkaneen vasta 15 viikon jälkeen??
 
Närästys vaan jatkuu, heti kun ei oo syöny vähää aikaa niin kamala närästys. Onkohan samariinit sallittuja?
 
Suosittelisin kokeilemaan Gavisconia närästykseen. Jos tästä ei apua, niin tosiaan tuo Rennie on toinen vaihtoehto. Ei missään nimessä muita happosalpaajia tms. raskauden aikana. Gaviscon perustuu siihen, että se muodostaa vaahdon, joka estää nesteiden nousemisen ruokatorveen. Rennie taas neutraloi vatsahappoja, mutta ei estä vatsanesteiden nousemista. Melkein pitäisi molempien käytöstä keskustella kuitenkin ensin lääkärin kanssa vaikka näitä ne kuitenkin määrää...
 
Takaisin
Top