Oireita

Mulla oli viikko sitten vuotoa ja valvoin yhden yön todella hädissäni. Aamulla soitin Kättärin päivystykseen, missä varsin ystävällinen hoitaja sai mut jotakuinkin vakuutettua siitä, että kaikki on luultavasti kunnossa kunhan vain vuoto ja/tai kivut eivät ylly rajuiksi. Sanoi myös, että jos vuotoa on edeltänyt seksi (pelkkä orgasmikin riittää), se on luultavasti peräisin emättimestä ja täysin harmitonta.

(Ja kaikki olikin kunnossa. Oli vähän kärsimätön olo ultraa odotellessa.)

Mutta puhu ihmeessä lääkärin kanssa! Voihan noita syitä olla monia ja mahdolliset tulehdukset kannattaa tietenkin hoitaa heti.

Kiitos ihanat! Tuli jo parempi mieli... Juttelen huomenna lääkärin kans ja käyn varmuuden vuoksi tulehduskokeissa. Tuskinpa siellä nyt mikään ihan katastrofi on kun just oli kaikki mallikkaasti ultrassa... Tosin esim istukan paikka ei selvinnyt, eli voi olla kohdunsuulla ja aiheuttaa vuotoja?! Noh, asia kerrallaan... :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joillakin ei raskausaikana ole mitään vuotoja ja toisilla voi olla useamminkin ihan vaaratonta. Itellä on ollu joka raskaudessa jonkinlaista ja aina se säikäyttää yhtä pahasti :sad001 Eka raskaus mulla meni kesken ~rv8, eikä ollu kyllä mitään kipuja. Vuotoa oli sitten senkin edestä, että tämmönen vähän tyhmempikin ymmärs ettei siellä enää mikään ole voinu selvitä. Toisessa onnistuneessa raskaudessa oli kans runsaampaa ja ihan kirkasta veristä vuotoa, mutta silloin ihme kyllä kaikki oli kunnossa, vaikka vuodon takia kolmeen kertaan lääkärissä laukkasin. Nyt mulla on esiintyny pariin otteeseen rusehtavaa ja vaaleanpunasta vuotoa. Toi rusehtava vuoto voi olla lähtösin ihan kohdunkaulasta, kun se on raskausaikana "verekkäämpi", mutta hyvä asia on tarkastaa varsinkin jos jatkuu. Niin ja toisilla toi vaaraton vuoto ajottuu siihen kun kuukautiset pitäs olla.

Pidetään spiraali sulle peukkuja, kuullostaa ihan harmittomalta vuodolta. Ymmärrän, että huolestuttaa.

Mulla on tänä aamuna mieletön turvotus. Enää ei tunnu käyvän, kun harvat housut kaapista enää. Vaikka mulla ei oo mielestäni mitään vauvamahaa vielä... 12+3.

Hitto mitkä lonkkakivut oli yöllä. Luulin et saan olla ilman niitä, mut eii. Oikein vihlova/ suonen veto kipu nii kaikki nuo sekoitettuna nii saadaan kivun voimakkuus aika hyvin kuvailtua.
Onneks oli toinen tyyny minkä tyrkkäsin jalkojen välii...

Tänään ei ole ollut mitään vuotoja, vielä ainakaan. Ja siis eilenkin oli vaan kerran paperiin pyyhkiessä! Edelleen on alavatsa kuin kovan treenin jälkeen. Varsinaista kipua ei ole. Yöllä heräsin kovaan kurkkukipuun, kauhee olo. En saanut sanaa suustani ja nielaiseminen sattui ihan kamalasti. Jäinkin sitten kotiin enkä viitsinyt lähteä töihin kähisemään... Toivottavasti toivun perjantain pikkujouluihin :)

Ajattelin tulla tiedusteleen teiltä kanssa odottajani että onko kellään todella vilkasta aineenvaihduntaa? Itsellä kun on tuo aineenvaihdunta tällä hetkellä ihan hullua! Koko ajan pitäisi olla vessa lähellä tai muuten meinaa käyä huonosti. Omasta mielestäni juon vettäkin vähemmän kun esikoista odottaessa mutta silti vessassa saa laukata päivisin vähä väliä.
Tässä jo alkanut miettimään että pitäisikö alkaa treenaamaan rakkoa ja kotosalla pidättää niin kauan kuin vain pystyy :D Kai sekin voisi auttaa...
Ärsyttää vain kun esikoisen kanssa pieni vaunulenkkikin on yhtä tuskaa pidättämisen vuoksi.. Puoli juoksua saa tulla kotiin takaisin...
Onko muita?

Mäkin oon huomannu että nyt on alkanu pissattaa. Hätä tuntuu vaikkei rakko oo täynnäkään. Yöllä olen saanut vessassa juosta koko ajan mutta nyt olen huomannut että päivälläkin saa rampata tiheemmin.

Vessassa saa ravata tosiaan sen tunnin - kahen väliä. Tänäänkin kaupassa epämukava olo, kun kävin ennen kauppaa ja kaupassa jo tuntuu, et rakossa ois tuhat litraa virtsaa..

Mäkin ravaan vessassa vähän väliä. Tuskaa olla töissä, jossa on todella vaikea päästä vessaan aina, kun olisi tarvis. Yöllä vessareissuja kertyy 1-6. Onneksi keskimääräinen yöllä vessassa käyminen on 2 kertaa. Juomisen määrä illallakaan ei vaikuta asiaan, vaikka lakkaisi juomasta klo 18 niin silti yöllä on pakko käydä vessassa. RASITTAVAA!

Mä kokeilin juomattomuutta mut sit heräsinkin janoon. o_O

Ja olo oli aamulla tokkurainen eli ennemmin siis ravaan vessassa.

Lisämagnesium on auttanut levottomiin jalkoihin!

Aiemmin tapahtunutta: joskus 9. viikon tienoilla mulla alkoi olla uskomaton jano. Juon nyt paljon enemmän vettä kuin normaalisti, ja se on vähentänyt mm. turvotusta, närästystä ja ummetusta. Noiden oireiden tilalle tulivat öiset levottomat jalat.

Lopulta hoksasin, että levottomia jalkoja aiheuttaa magnesiumin puutos. Saan kyllä ruoasta paljon magnesiumia, mutta juon ja pissaan niin paljon että taitavat magnesiumit huuhtoutua supervauhtia pois. Puutoksesta taas voi olla kaikenlaista haittaa raskauden aikana sekä odottajalle että sikiölle. Kuulemma pitkään jatkuva pahoinvointikin voi johtua magnesiumpuutoksesta.

Testasin lisämagnesiumin syömistä, ja voilá, levottomat jalat ovat poissa.

Mirgeeni kolkuttelee ikävästi ovelle, kaks päivää meinannut särkeä. Mikä mua vaivaa....vauvan piti parantaa mut yli-ihmiseksi :D

Onko kellään muulla ongelmia nukkumisen kanssa? Mua väsyttää aamuisin niiiiin hirveesti ja päivät menee ihan pilkkiessä. Illalla kun vois ruveta nukkumaan uni ei tule. Saatan pyöriä pari tuntia sängyssä ja vaan ootella Nukku-Mattia. Mitään suurempia murheita ei ole. Ja yllättäen taas aamulla väsyttää. Raivostuttavaa :mad:

Normaalisti ei ole mitään uniongelmaa, nukun oikein hyvin ja sikeästi. Toki aamulla väsyttää mutta sen kestää.. Nyt vaan tässä flunssassa on ihan kamalaa! Oon niin tukossa, aamuyöstä yskittää ja päivät kun vaan makaa niin ei uni maistu. Tai sit jos maistuu niin herää siihen yskään. Viime yönä yritin nukkua sohvalla istuvassa asennossa mut ei siitäkään tullut mitään... Öh! Yritän huomenna kuitenkin jo töihin...

Nukun tosi katkonaisesti vessaravaamisen takia. Huomasin, että tyyny jalan alla helpottaa puolimahallaan nukkumista :) Ihanaa löytää kerrankin rentouttava asento nukkua.

Mulla ei oo ongelmaa sen jälkeen kun nukahdan, pommin saa räjäyttää. Ei tarvii vessassa käydä ku vasta aamulla eikä oo kipuja eikä kolotuksia, mutta toi nukahtaminen on tuskaa :sad001

Musta tuntuu etten nuku nykyään ollenkaan. Illalla väsyttää klo20 mutta sen väsymyksen ohi kun valvoo niin joutuukin sit valvomaan 00-01 saakka ja sit kun nukahdan niin nukun lyhyitä pätkiä, valvon pitkään jos herään yöllä enkä saa enää unta 8-9 jälkeen. Uni on niin levotonta et herään aina väsyneenä ja koko päivän särkeekin sit päätä :(

Miulla on hyviä öitä ja kehnompia. Pissalla ravaaminen ei niin vaikuta uneen mitenkään (käynkin wessassa silmät kiinni, etten vaa piristy vahingossakaa :laughing002).
Niin, joskus nukun kuin tukki ja sitten joskus, tai melko usein lähiaikoina oon tosi herkkä heräämään kesken unien ääniin ja sit en yleensä nukahdakaan niin helposti. Se jos mikä on ärsyttävää ko ois monta tuntia aikaa nukkuu viel nii pyörippä sitten sekin aika...

Nukkuminen olis niin ihanaa, jos vaan sais ja vois nukkua läpi yön heräämättä. Eilenkin illalla nukahdin puol kympiltä. Puol yks kävin ekan kerran vessassa. Joskus 3 maissa heräsin, kun meidän 7v kömpi viereen. Klo 5 kävin taas vessassa, jolloin olinkin sit valmis jo heräämään. Torkuskelin vielä pari tuntia ja kuuntelin, kun kissa ravasi ympäri kämppää ja mies kuorsasi. Sit klo 7 soi herätyskello.
Ja sit ne unet... Niin omituisia unia ja ne vielä jatkuu vaikka välillä heräis ja kävis vessassa. Ärsyttävää, ku pää kihisee ajatuksia ja kuvia öisinkin.
Musta tuntuu, etten oo viimeiseen 8 vuoteen nukkunu koko yötä. Unet meni, kun aloin odottamaan esikoista. Ja jatkuu edelleen pätkissä.

Takaisin