Oireita

Mulla alkoi nyt sellainen uusi oire: ihan kuin menkat ois alkamassa, jotenkin sellainen paine/tuntemus alamahassa ja alapäässä kuumotusta.
Välillä jomottaa todella lievästi alaselkään, supistuksia ei ole ollut kuin kivuttomia.

En muista yhtään liittyikö esikoisen synnytyksen lähtemiseen tätä.
Nyt on sellainen olo että vois tästä lähteäkin!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä luulen että saan iloita supistuksista hyvän aikaa vielä. Kolme viikkoa sitten alkoi tää tasainen ja vähän kipeä supistelu ja epäilen, että pari-kolme viikkoa vielä menee. Menkkamaisia, yltyviä kipuja on ollut tällä viikolla. Neukkutäti lohdutti, että ei tää yhdentekevää ole, vaan kohtulihaksen ennalta tekemä työ on synnytyksestä pois. Keskityn tähän ajatukseen.

Toivottavasti tästä on lohtua muillekin pitkän kaavan mukaan supistelijoille! Saatte hirveät muskelit, joilla vauva lopulta humpsahtaa ulos käden käänteessä.

Mun kylkikaari alkaa olla ihan mennyttä, joten sen puolesta toivon kyllä että napero laskeutuisi pian lisää. Se taitaa olla aika pitkä tyyppi: sen ei tarvitse edes potkia mua kylkiluihin, kun jo sen takapuoli ottaa sinne kiinni ja alin oikea kylkiluu tuntuu olevan koko ajan taivuksissa. Paljon vastenmielisempi kipu kuin supistukset, joista voin kuvitella sentään olevan jotain hyötyä.

Eilen illalla/alkuyöstä täälläkin oli supistuksia aika tiheään tahtiin ja klo 21-03 tyhjens koko suoliston aika varmasti, mutta sit ne loppu. :sad001 Melkeen ehti olee jo ilonen et nytkö se synnytys alkais, mutta ei väkisin..

Sen sijaan vaiks eilen söin kaikkee rasvasta, suolasta, makeeta ni paino pudonnut kilon!! :grin

Tääl ei näy supistuksille loppua... Selkä sattuu aivan helvetisti rumasti sanottuna, aina kun tulee supistus ni meen ihan kramppiin. Kelloa en oo halunnu kattella, ahdistaa, mies on töissä...
Suihku autto sen aikaa kun siellä oli, siel tuntuu supistukset vaan mahan puolella ja jostain syystä sen tunteen kanssa on paljon helpompi elää ku ton selkäkrampin. Paha olokin on, menin syömään aamiaista ku arvelin et se auttas huonovointisuuteen... toisin kävi. Vessahätäkin olis koko ajan ja siel pöntöllä keikkuminen tekee kyl olon entistä hankalammaks.
Maha parka, se on jo ihan hellänä.

Mä heräsin sellaiseen "hei, oon sun häntäluusi ja ajattelin nyt muuttaa" -supistukseen. Tuli sitten toinenkin, mutta loppui. Äh! Tahdon lisää!

Niin ja totaalinen nakkisormeus. Palstailen taas yhdellä sormella.

Mä en tiiä, mitä mun turvotukselle on tapahtunut yön aikana, mutta se on alkanut kaikkoomaan. Ei sil et se huono asia olis missään nimes, mutta vähän ihmetyttää ku kuitenkin eilen söi mitä söi.

Mulla tää näköjään tulee ja menee: pari päivää turvottaa, sit yksi hyvä päivä ja sit taas turvotusta. Mies kommentoi, että kasvotkin ois vähän turvoksissa. Tosi jees.

Mulla on ollut viimenen kuukaus koko kroppa ihan umpiturvoksissa. Sit sen ainoon kerran ku syön kaikkee, mitä ei suositella ni se turvotus lähtee.. Tosta puuttuu tosiaankin logiikka!

Aavistin tän jo eilen, kun "sain" tehdä kaikkea normaalisti. Nyt on sitten vissiin taas kropan mielestä hyvä olla pöhönä. Jokseenkin rasittavaa.

Kiitos eilisen terveysruokailun, ni nyt on sormet mullaki turvoksissa pahemman kerran. Yöllä heräs siihen et kättä ei saanu nyrkkiin ja tuntu puutuneelta. Särkee oikeen nivelissä. Eiks näille oireille ollu oikeen joku oma nimitys?

Mullakin tuli yöllä muutamia KUNNON supistuksia. Just kun palasin omaan sänkyyn tytön luota niin tuli ehkä 5 sellasta että en olis päässyt sängystä ylös... Eli tosi kipeitä ja napakoita. Oikein poltti koko alavatsaa ja reisiä... Vitsit että nautin niistä... Sen aikaa kun sitä kesti :wink

Lälly, rannekanavaoireyhtymä. Raskaana olevilla tais johtua jotenkin hormoneista ja/tai yleisestä kropan vammailusta.

Thanks Aretha. Ja tälle ei vissiin ole loppua näköpiirissä ennen ku vauva ulkona. Nice!

Vituttaa, ihan niinkuin menkkojen aikana ellei pahemminkin!!
Kun käyn istumaan niin se tuplaantuu, olen pitänyt itseni liikkeessä:
-ikkunoita pesty (kohta vielä lisää)
-listoja myöten pesty, keittiön pöytä ja tuolit tolutettu ja kaapit kiiltää, sekä meidän ulko-ovi :D
-jääkaappi ja vessat hinkattava sekä muutama ikkuna vielä!
Vitutus laskee vaan tekemällä, sohva on suunnilleen rangaistus.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla alko tosi paljon harvenemaan supistusten välit mut en viel ihan oo valmis luovuttamaan, kun ei kokonaan loppunu. Mies tuli kotiin ja olo helpottu heti, mut lyhimmillään supistusten välit oli sellasta 7-10min. Nyt mä lähetin miehen taas käymään töissä kun tuntuu ettei hetkeen ehkä mitään tapahdu.
Saa nähdä oliko se tässä vai vieläkö tilanne jatkuu...

Menisin synnyttämään, mutta ei vissii kremmaleet pissassa (limatulppaa?) ja sukkapuikkojen tuikinta auta asiaan. Odotellaan siis isompia oireita!

ja älkäähän työ hätäilkö kellä vasta 36-37 viikkoa plakkarissa. Jos vauva on kovin pieni, pitää sitä herätellä useammin syömään ym. Kaikin puolin on parempi jos vauva saa olla rauhassa ja tulla ulos itsekseen, koska käynnistyskin on aika raju keino sekä äidille että vauvalle. Mä ajattelen, että sillä on syynsä miksi vauvat menee joskus yliajalle, ehkä ne haluaa vaan kypsyä rauhassa.

Takaisin