oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vemila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vatsan kutinasta tuli mieleen, osaako joku toisella tai kolmannella kierroksella olevista sanoa, milloin mahaa kannattaisi alkaa rasvailemaan raskausarpien varalta? Tuntuu, että kiihkeämmän kasvun vaihe mahalla on jo tainnut alkaa, ja kun esikoistani odotan, en tiedä yhtään, miten herkästi raskausarpia saan. Voi olla, että rasvaaminen on turhaa, mutta tuskin siitä haittaakaan on. emoticon

Hömpylä: Mä olen kanssa sitä mieltä että kyllä harjoitussupistuksen tunnistaa kun se kohdalle osuu, se on niin omanlaisensa tunne. Vatsa menee ihan kivikovaksi ja tunne on kiristyksen omainen.

Kaleidoskooppi: Mulle suositeltiin esikkoa odottaessani Body Shopin kaakao vartalovoita....olen tykännyt siitä kovasti ja lähes päivittäin rasvailen nämä raskauden kannalta kriittisimmät alueet ( tissit, vatsa, takapuoli) muuten käytän aika paljon tuoksuttomia tuotteita. Voide on tosi täyteläinen ja riittoisa. Viime raskauden aikana mulle ei tullut yhtään r.arpea, saa nähdä miten nyt käy! Ihotyypistä se varmaan aika pitkälti on kiinni tuleeko niitä arpia vai ei. Kosmetologin tutkinnon suorittaneena uskon kuitenkin siihen että hyvin hoidettu iho pysyy kimmoisampana ja joustavampana raskauden aikana :)

Uskon että se on eniten tuosta ihotyypistä ja sitten siitä miten nopeasti se kasvuprosessi (tai pyrähdyksissä) etenee. Itselle ei tullut raskausarpia lainkaan ja se Clarinsin hieno ehkäisyvoide on tuolla kaapissa avaamattomana.... Ehkä se siis auttoi kaapissa. Teininä joskus tuli rintoihin urakalla raskausarpia, kun ne ikäänkuin pullahti ulos :( No eipä siinä asian kanssa oppii elämään, eikä ne alun jälkeen juuri näykään kun vaalenevat.

itelläni ei oo närästystä,mutta muutama kaveri on suositellu(jos sattuu närästys tulemaan kuvioihin) kokeilemaan Valmarinia,sitä myydään ainakin luontaistuote kaupoissa. ja olikohan toinen lansopratzolia? en nyt muista sitä nimeä :D
Ja sit tietysti yrittää välttää niitä ruokia/juomia,mistä se närästys mahdollisesti saa alkunsa... :)
Toivottavasti se närästys menis ohi kaikilta niiltä ketä siitä kärsii.

Onko kellään ollut särkyä kohdun kohdalla? Onkohan ihan normaalia kohdun kasvusta johtuvaa vai jotain mistä pitäisi huolestua? Samaten eilen oli useammassa otteessa menkkakipuja mutta ajattelin että nekin johtuu vaan kohdun kasvusta? Muilla samanlaisia tuntemuksia?

siis eikö tähän närätyksee auta mikää??!!rennietä närästyksee ja närästyksee rennietä... :schoked025

Uutena oireena täällä ihan kummalliset heikotuskohtaukset, yhtäkkiä tulee ihan tosi huono olo, oksettaa, tuntuu et lähtee taju ja ettei saa happea kunnolla. Kauppareissulle oli tuossa vähän liikaa jännitystä kun eka meinas kaupan kassalla lähtee taju ja sit uudestaan auton ratissa matkalla kotiin..kotiin päästyä piti sit pihalle mennä istumaan melkein vartiks ennenkuin helpotti, aiempina päivinä on menny vähän helpommalla sit ohi ihan juomalla kylmää vettä tai käymällä hetken ottamassa pihalta happea. Tuntuu ettei sisäilma riitä noissa tilanteissa, ja tuntuu et jalat lähtee ihan hetkellä minä hyvänsä alta..onkohan normaalia? Nytkii viimeviikon tiistaista asti ollu välillä noita huippauksia..Esikoista odottavana kun ei noista oireista aina osaa arvella et mikä kuuluu asiaan ja minkä kanssa kannattais soitella sit neuvolaan tai jonnekin.. :/

Jätski, mulla on yleensä myös maito on auttanu aika hyvin närästykseen, mut joskus silti joutuu ottaa rennietä, eli en sit tiiä onko siitä enää tossa vaiheessa mitään apua siitäkään jos rennietkään ei sen kummemmin tehoa.. :/

miko_84: Joillakinhan jossain kohtaa voi ruveta vauva painamaan jotain verisuonta (?) niin, että sitten tulee noita huimauksia. Kannattaa tietysti mainita neuvolassa. Voi olla, että vaiva helpottaa sitten, kun vauva muuttaa asentoa. Jos esim. nyt istuksii, niin sitten kun kääntyy raivotarjontaan, voi tuo huimaus helpottua. Itsellä ei ole esiintynyt, joten nämä ovat vain muistikuviani muiden jutuista. :) Toivottavasti helpottuvat jossain vaiheessa!

ronttinen: Minulla on myös ollut noita menkkamaisia kipuja tässä raskaudessa. Minulla ovat joskus liittyneet selkeästi siihen, kun on edellisenä päivänä liikkunut enemmän. Ei niitä kuitenkaan jatkuvasti ole, eivätkä välttämättä kestä kovin kauaa, mutta voivat kuulemma liittyä kohdun kasvuun. Toki näistä kannattaa aina mainita neuvolassa, eihän sitä koskaan tiedä, jos omalla kohdalla onkin kyse jostain muusta. Ja saa sitä mielenrauhaa itselle.

Täälläkin ollut huimausta. Yksi päivä oli ihan non stop huimaus vaikka istui alas niin ei auttanut. Oisko verenpaineet? Ultrassa kätilölle siitä sanoin eikä kommentoinut oikein mitenkään?

Olin muuten jumpannut sinä pv kun oli niitä menkkakipuja. Ja muutenkin tehnyt fyysisesti raskaita juttuja.

Sent from my GT-I9070 using Vau.fi Foorumi mobile app

Mulla on pari päivää ollu kauhee "heikko-olo".. päässä pyörii ja tulee vähä huono olo.. Mut veikkaanpa tota hemoglobiinia taas syyks.. Ei vissii rautatabletit oo tarpeeks auttanu ku on nii heikko olo... keskiviikkona se selvii..
Ja iltasin tulee välil hirveit kuumotus "Kohtauksia" .. Mä en yleensä ikin oo kärsiny siit et mulla on KUUMA mutta nyt melkei joka ilta... Tuntuu et on kuumetta vaikka ei oo...

onks ketää kellä himo kaikkee suolasta kohtaa?tuntuu ettei suolakurkut auta asiaa yhtää!!mistähän vois ees johtua tommonen suolasen himo??

mulla on enemmänki makeanhimo..., :S tuntuu et joka päivä tulee syötyy jtn hyvää... Vaikka koittaa syödä hedelmiä yms,, Silti tulee AINA joku pieni makee syötyy ees... tuntuu jotenki pahalle jos tulee syötyy vaikka yks pieni suklaakarkkiki ku sitä tapahtuu joka päivä:D et mieluummi söisin taas sitä suolasta :D

Mulla on alkanut tulemaan harkkasupistuksia (esikoisesta en huomannut niitä ollenkaan) ja toisinaan ihan sellaisia että joutuu pysähtymään paikoilleen. Monesti varsinkin töissä. Neuvolassa eilen sanoivatkin, että jos 10 tai enemmän tulee päivässä ni sitte pitää tutkia ja katsoa miltä kohdunsuu näyttää. Toinen uusi vaiva (jota ei siis esikoisen aikana myöskään ollut) on se, että kun pitkää istuu ja nousee seisomaan tuntuu alapäässä painetta. Tuntuu aika inhottavalta. Ilmeisesti paineen tunne tulisi siitä, että vauva on alempana ja onkin kuulemma juuri uudestaan synnyttäjillä ihan tyypillistä. Tiedä sitten, mutta toivottavasti täysin vaaraton.

ronttinen: Mulla on ollut koviakin kipuja, mutta olen aina silloin tehnyt raskaita talli- ja muuttohommia tyyliin parinsadan kilon suurpaalin pyöritys. Kivuliaita supistuksia tulee myös aina, kun on kantanut liian ison kuorman. Tänään viimeksi totesin, etten pysty kaivamaan hautaa menehtyneelle lemmikilleni, meni lapiohommat siis miehelle.

IceCream: suolanhimo on ollut alusta asti aivan loputonta. Tänään siippa moitiskeli tekemääni salaattia liian suolaiseksi, itse en maistanut mitään. Alussa kärvistelin kaameassa salmiakinhimossa, kun yritin kuitenkin rajoittaa sen syöntiä.

Omaa napaa: Jee, vihdoin positiivisia oireita! Eilen kesken pihatöiden tuli tuttu kiristys rintoihin, huomasin oikealta puolelta paidan kastuneen - ja maitoahan sieltä tuli! Historiallinen päivä oli 21+1.

nyt sitten vanhat jo parantuneet nivelvaivat tulleet takaisin.voiko johtua raskaudesta?nilkka viimeksi kipeä vuosia sitten ja nyt tuli kipu takaisin.samoin ranne ja sormen nivel. :sad001

Tänne on saapunut uudestaan selkäkipu mikä vaivasi jo rv 14 ja meni pois, tälläkertaa vaan kipu säteilee vasemmalle puolelle, toivon mukaan viikossa ohi niinkun tuo aikasempiki. Johtuiskohan lantion löystymisestä tai jostain? Sattuu ristiselkään, joka säteilee vasempaan pakaraan. Aikasemmin oli sama, mut oikealle puolelle.

Icecream: kyllä nuo sun nivelvaivat varmaan on raskaudesta johtuvaa....mulle juuri neuvolan täti jutteli että raskauden aikana voi nivelet löystyä (vai nivelsiteet?). Mulla viime loppuraskaudessa rupesi yhden sormen nivel aina klonksahtamaan paikoiltaan kun sormea taittoi, ei ollut kiva vaiva. Se meni kyllä onneksi ohitse aika nopeasti synnytyksen jälkeen!

Täällä mennään viikoilla 23+ ja uuvuttaa niin kovasti ja mieli tekisi nukkua paljon. Kaupassa kävellessä ottaa jo vatsasta niin että tuntuu ikävältä, en tiedä mistä johtuu tai kuinka asiaa kuvailisi. Kovin on väsynyttä toimintaa, vaikka niin onnellinen tästä kasvavasta kummusta olenkin :)

Täällä kärsitään myöskin löystyvän lantion aiheuttamista epämukavuuksista: lonkkakipuja, nivuskipuja, iskiasta, alaselkävaivoja... Kävin juuri hakemassa kaupasta tukivyön, jospa se vähän helpottaisi liikkumista ja olemista. Kasvaa tämä maha niin hirveää vauhtia!!! Nyt rv 25+0, ja maha alkaa olla aika lailla samaa kokoluokkaa kuin esikoista odottaessa ihan lopussa. :confused: Jösses.

IceCream: Luultavasti ovat raskaudesta johtuvia. Minulle sattui helmikuun lopussa ranteeseen pieni vamma, joka ei ole vieläkään parantunut. Kerran kävin lääkärissä, joka kovasti kyseli, oliko viime raskaudessa pehmytkudos- tai nivelvammoja, ja sanoi hormonaalisten muutosten altistavan niille, kun kaikki paikat löystyvät.

Vivi84: tukivyö on tosiaan tarpeeseen, taivaallinen keksintö!

Eikö ole muita maitoilijoita? :)

Takaisin