oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vemila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa vaan närästyksen pariin,mulla oli närästys heti raskauden ensioire ja vielä se vaan jatkuu. :rabbit

Mä oon kans "maitoillu" jo muutaman viikon. Nyt taas saikulla supistelun takia :( Nyt alkaa olla jo kipeitäkin mukana, varsinkin aamuyöstä ne valvotti. Ja vasta 7.5 pääsen niistä lääkäriin, ärsyttää ku neuvolalääkäriin on hirveet jonot ja sinne on tosi vaikea päästä:/ Nyt on välistä tullu myös "sukkapuikkotuntemuksia" ja yleensä ne tekee jo jotain sitte kohdun suulla:( Yhtään ei auta koulun aiheuttama hirveä stressi.

Mulla tulee myös klähmää nänneistä, ei siis maitoa mutta sellaisva valkoista jotain kerääntyy nänninpäähän. Muistan että samaa oli esikoisestakin. Ilmeisesti se haisee maidolle koska esikko on nyt jostain äkännyt asian ja aamuisin tuuppaa itsensä rinnalle, mutta eihän sieltä mitään tule. Neitikin äkkää ettei mitään tule, mutta melkeinpä joka aamu yrittää kuitenkin, vissiin meininki on "yrittänyttä ei laiteta".

laughing7 Täällä ei esikoinen sentään ole käynyt imemään rintaa, mutta innostuu kyllä aina nännin nähdessään pyörittelemään ja painelemaan, mikä on erikivaa kun nännit on ihan pirun herkät ja välillä toooosi kipeät... Vaan tottakai sitä puree hammasta ja hokee "ding dong, kuka siellä" samaa tahtia kun poitsu ränkkää nappulaa :laughing025

Vivi84: kestämistä!

Mulla tulee aina rintaan sellainen tuttu kiristys tai paine, ja sitten alkaa valua nestettä. Lähinnä muutamia tippoja kuitenkin vain.

höh,musta ei erity vieläkään yhtään mitää :confused004 . nyt kaks päivää ollu elohiiri silmässä,tää se vasta pyllystä onkii :bootyshake

Millaisen tukivyön olette hankkineet, mistä sellainen kannattaa hankkia, että on sitten kerrasta kunnollinen?

Mulla on kanssa rinnoista tihkunut nestettä joku vajaa kaksi kuukautta nyt. Ja on alkanut kunnon närästys noin viikko sitten, tosi inhottavaa! Onneksi rennie kuitenkin auttaa pahimpaan poltteeseen. Mulla olis tuolla myös sitä gavisconia, mutta en saa sitä alas millään... Yhh! :sick006 Voi johtua siitä, että otin (yritin) ottaa sitä silloin kun kärsin hirveästä pahoinvoinnista ja yhdistän sen siihen.

Känkkis: Meidän neuvolantäti laittoi mulle lähetteen fysioterapeutille/jumpparille, joka katsoo mulle sopivimman mallisen raskaustuen. Saan sen vaan lainaan, palautan sitten kun olen synnyttänyt. Oon nyt ollut pari viikkoa sairaslomalla selkä/vatsa/lonkkakipujen takia. Öisin särkee varsinkin lonkat niin maan pirusti, auttaa vähän kun laitan paksun tyynyn jalkojen väliin. Työvuoron jälkeen en ole pystynyt melkein kävelemään, yleensä onnun vuoron jälkeen ja kerran jopa konttasin vessaan kun ei kerta kaikkiaan pystynyt kävelemään! Nyt vähän naurattaa se konttaaminen, mutta ei silloin. :rolleyes: Oon ravintolassa töissä, jossa tarvitsee juosta ja seistä koko päivän. Musta taitaa olla siellä enemmän haittaa kuin hyötyä, kun ei pääse enää niin lujaa. Nyt olen huomannut, että kun vähän reippaamminkin kävelee, niin saattaa alkaa nivusissa sattumaan.

LilMinni: Mä oon ainakin omalla kohdalla ton sukkapuikkokivun kokenut sellaisena kovana ja terävänä kipuna. Tuntuu juurikin siltä, että joku työntäisi sukkapuikolla minne millonkin. Useimmiten mulla tuntuu niitä toosassa eli alapäässä, häntäluun/pakaran tuntumassa ja nivusten seutuvilla. Mutta tämä on siis vaan omalla kohdalla, en tiedä miltä Bettie:stä tuntuu ja missä. :) Kerran musta tuntui neljä tuntia siltä, kuin joku olisi puukolla vetänyt oikealta puolelta kylkiluusta nivuseen asti. Silloin kävin lääkärissä, mutta kaikki oli vauvalla ja mulla kunnossa. Säikähdin vaan, ensimmäinen raskaus ja kaikki on niin uutta. Ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Enää ei ole onneksi kyllä ihan sellaista tullut, eikä niin pitkäkestoista!

Voi Heikkuli
Kyllä kuullostaa kovilta noi sun oireet. Koska sulla on la? Toivon tsemppiä odotukseen, sekä sellaisia hyviä, onnen hetkiä kaikesta huolimatta. Olen itse ensisynnyttäjä, ja autuaan tietämätön mitä kaikkea voi eteen tulla. Nyt lähinnä turvotus vaivaa (parhaillaan sormet ihan nakit) ja jaloissa tukisukat. Närästys kulkee tossa mukana ihan sulavasti, ja yöt nukun jalat kohti kattoa ja toinen peitto jalkojen välissä, siltikin jalkoja koskee aamuisin kun heräilen. Kaikkea nää vauvat tuokin tullessaan. Kaikesta huolimatta sitä koettaa nauttia tästä kaikesta parhaansa mukaan :)

Hmm..vatsa ei siedä minkäänlaista leipää ja tuntuu että laktoosi-intoleranssikin olis pahentunut :confused:.jos raskauden alun aikainen turvotus oli verrattavissa muumimammaan niin nyt olo on kuin täytetyllä heliumpallolla. :smiley-angelic006

Kiitos Känkkis tsempeistä! :) Ajatus omasta pienestä vauvasta saa jaksamaan ja hymyilemään, vaikka joskus olisikin vähän vaikeampi päivä. Varsinkin kun vauva vahvasti ilmoittaa olemassaolostaan potkimalla ja möyrimällä. :love2 Niin ja LA on 17.8!

Onneksi kun on nyt sairaslomalla ottanut rauhallisemmin, niin on kivutkin rauhoittuneet! Seuraavalla neuvolalääkäri-käynnillä mietitään, että kannattaako mun edes mennä enää töihin, kun on noin kipeänä vuoron jälkeen. Mulla on kyllä ollut todella ihana ja ymmärtäväinen neuvolalääkäri! Ja pomo. Mulla olisi kuukausi kesälomaan, jonka jälkeen jään äitiyslomalle. Hui että, miten aika rientää! Pian meillä on omat vauvat jo sylissä. :)

Mulla ei olekaan (vielä)! sen suurempia turvotuksia ollut, varmasti inhottavaa sekin! Saako noita tukisukkia millaisista kaupoista? Ihan vaan jos tulevaisuudessa tulee tarvetta!

IceCream: Juuri eilen tuttuni sanoi, että hänellä paheni laktoosi-intoleranssi odotuksen aikana! Mulle on tullut sitten taas lapsuuden taive-ihottumat takaisin. On se vaan kumma, millaisia oireita sitä raskaudessa voi tulla!

LilMinni, mul ne sukkapuikkotuntemukset tuntuu juurikin kohdunsuulla. Moni niitä kuvailee todella kivuliaiksi, mutta itselläni ne on lähinnä epämääräsiä tuikkasuja jotka pikemminkin on verrattavissa neulan pistoon. Esikkoa odottaessa ne alko vast viimesel kolmanneksella.

Mulla on myös laktoosi-intoleranssi. Mulla kipuilee vatsa normaalisti päivittäin kun oon aika laiska noudattamaan lakt.ruokavaliota tai napsimaan laktoosipillereitä. Mutta raskausaika on mun vatsan kulta-aikaa! vatsakivut on kokonaan hävinnyt ja hyvin pystyn syömään kaikkea laktoosipitoista. Nyttenkin nautiskelen geishaa kirjoituksen ohella :) Saa nähdä käykö käry jos sokerirasitukseen joudun kun tuota suklaata kyllä tulee herkuteltua aika paljon!

mä taas otin tänään töissä rennommin ja iskin persiin penkkii heti kun esimiehen silmä vältti :happy119 mut minkäs sille voi jos pää sanoo että ois noustava mut perse ei vaa suostu nousemaa..

Pakko tulla purkaan. Iski sitten kunnon flunssa kurkku-, korvakipuineen, lihassärkyineen, kuumeineen ja nenä vuotaa kun mikäkin kastelukannu. Sikiön liikkeitä en tänään ole pahemmin tuntenut, pitäisköhän olla huolissaan? :crybaby2 Eipä oo aikoihin iskeny tämmöstä kunnon flunssaa ja olo on sata kertaa pahempi, kun ei-raskaana (onkohan edes sana?) ollessa.

Täällä on rinnat vuotaneet nyt pari viikkoa (tasan 24 tuli täyteen tänään). Tosin en oo siitä ollut kovin innoissani..en omista enkä ole ehtinyt ostamaan kaarituettomia ja mukavia liivejä joita voisin pitää nukkuessa suojien kera, joten yöllä tullut pari kertaa herättyä siihen että ihan on melkein kämmenen kokoinen lammikko ilmestynyt viereen. Oon sit nukkunu toistaiseksi ylävartalo pyyhkeen päällä, tosin se ei ole kamalan miellyttävän tuntuista..mut ei viittis lakanoitakaan ihan maidottaa kokonaan. Ja pienemmässä kylässä kun asustelee, ei täältä mitään kunnon liivejä löydy eikä töitten jälkeen yksinkertaisesti jaksa lähteä kaupungille shoppailemaan..:/ Pitänee pyhittää joku viikonloppu et sais käytyä kaupungista kattomassa jotain mitä olis mukava pitää yöllä päällä. Ja muutenkin isommat liivit, alkaa käydä normaalikokoiset vähän ahtaaksi.. :D

Mutta tiputtelua kyllä on ollut ja molemmista rinnoista - mahtaisiko kieliä siis siitä että maitoa riittäis ihan imetykseen asti sitten kun vauva syntyy?? Esikoista odottavana olen tällaista mielessäni pyöritellyt.. :)

Toi paineen tunne tulee itsellekin välillä istualta ylös noustaessa, ja toinen on ettei yhdellä jalalla kärsi enää seistä oikeestaan ollenkaan kun heti kun toisen jalan nostat maasta ylös ja hetken seisoo vaan toisen jalan varassa, alkaa hyvinkin kova kipu tuntua häpyluun kohdilla. Sama kipu tulee joskus ihan vaan kävellessäkin, onneks ei kuitenkaan päivittäin. Mut neuvolasta sanottiin, että kannattaa varautua siihen, että se vaan pahenee raskauden edetessä, great.. :/

Takaisin