Oireita raskauden edetessä

voi alkaa, mä oon potenu aivan rakettina alkaneesta väsymyksestä piinapäiviltä asti. Nyt pari päivää menny ilman päikkäreitä, toissapäivään asti nukuin noin +15h vuorokaudessa.

Oi vitsi, voispa joskus nukkua noin paljon! Päikkäreistä meillä turha haaveilla, edes viikonloppuna o_O Lapset herättää joka päivä, arki tai pyhä, viimeistään siinä klo 07 tienoilla. Itselle sellanen 8 tuntia on ihan riittävä unimäärä, sen alle kun menee, niin meinaa nukahtaa kesken työpäivän. Arkisin on mentävä klo 22 mennessä nukkumaan, viikonloppuisin vähän venytän 'omaa aikaa'.

Kiitän kyllä onneani noista 8 tunnista ja nykyisin hyvin nukkuvista lapsista. Ei oo vielä ikävä niitä 2 tunnin välein heräilyjä ja sitä kun 5 tuntia yhtäjaksoista unta tuntui kuin olis saanut lottovoiton. :p
 
Muokattu viimeksi:
Oi vitsi, voispa joskus nukkua noin paljon! Päikkäreistä meillä turha haaveilla, edes viikonoppuna o_O Lapset herättää joka päivä, arki tai pyhä, viimeistään siinä klo 07 tienoilla. Itselle sellanen 8 tuntia on ihan riittävä unimäärä, sen alle kun menee, niin meinaa nukahtaa kesken työpäivän. Arkisin on mentävä klo 22 mennessä nukkumaan, viikonloppuisin vähän venytän 'omaa aikaa'.

Kiitän kyllä onneani noista 8 tunnista ja nykyisin hyvin nukkuvista lapsista. Ei oo vielä ikävä niitä 2 tunnin välein heräilyjä ja sitä kun 5 tuntia yhtäjaksoista unta tuntui kuin olis saanut lottovoiton. :p

mulla lapset 7 ja 10v jo joten he on aika itsenäisiä tarvittaessa ja mies opiskelee etänä niin on mahdollisuus nukkua, enkä mä ois kyllä pysynykään hereillä :hilarious: mä oon vaa sanonu miehelle, että mun on pakko nyt mennä nukkuu hetkeks ja hän on sovitun ajan päästä käyny herättää ja kysyny vai haluanko nukkua vielä :oops: en muista että aiemmat raskaudet olis näin verottanu, kyllä tää on ollu ihan omiaan huh.
 
Mulla on 5+3 ja alusta lähtien ollut tukkoisuutta ja nenäverenvuotoa. Tukkoisuus alkoi jo rv 3, kävin koronatestissäkin kun yhtäkkiä oli nenä ihan tukossa ja nuhainen olo.
Okei, no ehkä se voi sitten mullakin olla samaa. Kävin itse asiassa koronatestissä samana päivänä kun tein ekan plussaa näyttäneen raskaustestin ja nyt taas tuntui eilen että pitääkö muka mennä, mutta tänään taas ihan normaali olo. Ehkä tuota tukkoisuutta kannattaa nyt hetken aikaa koittaa hoitaa kannuttamalla ennen ku ryntää taas koronatestiin. Siellä sitä ainaki varmasti saa nenästä veret irti :yuck:
 
Moi. Aijemmin ilmoittelen että olisi 6+4 mutta se onkin vasta nyt. Pitkä kierto niin tultiinkin taaksepäin. Onko muilla yöllistäkukkumista? Mulla nyt kohta 2 viikkoa herään sen 3xvessaan ja nälkä yllättää. Sitten 3-4 aikaan yöllä herään ja valvon sinne aamun tunneille ennenkuin nukahdan.. Ehkä hieman ärsyttäväkin oire mutta näillä mennään:arghh: päiväväsymys ei ole nyt enää niin paha mutta ilta kun tuleeeolisin valmis jo klo 20 sänkyyn:happy: tissit se kun turpoaa ja masua välillä aivastaessa tai nopeasti noustessa vähän ns vihlaisee. Ensimmäisestä raskausesta jo kohta 13v ja hän sai alkunsa clomifenillä. Ensimmäinen. Luomu raskauteni siis. Oisko mitään vinkkejä mikä helpottais nukkumista koska yöllä on tooooosi tylsää katseella seiniä kun muut nukkuu:dead:
 
Moi. Aijemmin ilmoittelen että olisi 6+4 mutta se onkin vasta nyt. Pitkä kierto niin tultiinkin taaksepäin. Onko muilla yöllistäkukkumista? Mulla nyt kohta 2 viikkoa herään sen 3xvessaan ja nälkä yllättää. Sitten 3-4 aikaan yöllä herään ja valvon sinne aamun tunneille ennenkuin nukahdan.. Ehkä hieman ärsyttäväkin oire mutta näillä mennään:arghh: päiväväsymys ei ole nyt enää niin paha mutta ilta kun tuleeeolisin valmis jo klo 20 sänkyyn:happy: tissit se kun turpoaa ja masua välillä aivastaessa tai nopeasti noustessa vähän ns vihlaisee. Ensimmäisestä raskausesta jo kohta 13v ja hän sai alkunsa clomifenillä. Ensimmäinen. Luomu raskauteni siis. Oisko mitään vinkkejä mikä helpottais nukkumista koska yöllä on tooooosi tylsää katseella seiniä kun muut nukkuu:dead:
:greet025 Täällä myös yksi yökukkuja. Nyt menossa 7+4 ja unettomuus alkanut jo rv 3+. Heräilen edelleen joka yö noin klo 2-3 aikaan ja valvon yleensä pari tuntia. Nyt valvominen on muuttunut siten, että oon yöllä herätessä tosi väsynyt mutta en vain saa unta. Aluksi valvoessa ei väsyttänyt yhtään, olin tosi pirteä yöllä. Iltaisin menen nukkumaan 21 jälkeen. Viikonloppuisin oon väkisin valvonut jopa klo 22 asti :grin mutta sillä ei ole ollut mitään vaikutusta yövalvomiseen, herään joka tapauksessa. Onneksi enää viisi työpäivää ja sitten 2,5 viikon loma, jospa se vähän tasoittaisi tätä univelkaa.
 
Mä nukun yöllä ihan ok, mutta välillä illasta saa unta hakea ja kroppa tärisee kun olen niin jäässä.
 
Moi. Aijemmin ilmoittelen että olisi 6+4 mutta se onkin vasta nyt. Pitkä kierto niin tultiinkin taaksepäin. Onko muilla yöllistäkukkumista? Mulla nyt kohta 2 viikkoa herään sen 3xvessaan ja nälkä yllättää. Sitten 3-4 aikaan yöllä herään ja valvon sinne aamun tunneille ennenkuin nukahdan.. Ehkä hieman ärsyttäväkin oire mutta näillä mennään:arghh: päiväväsymys ei ole nyt enää niin paha mutta ilta kun tuleeeolisin valmis jo klo 20 sänkyyn:happy: tissit se kun turpoaa ja masua välillä aivastaessa tai nopeasti noustessa vähän ns vihlaisee. Ensimmäisestä raskausesta jo kohta 13v ja hän sai alkunsa clomifenillä. Ensimmäinen. Luomu raskauteni siis. Oisko mitään vinkkejä mikä helpottais nukkumista koska yöllä on tooooosi tylsää katseella seiniä kun muut nukkuu:dead:

Yökukkuja täälläkin :greet025

Mulla tällä hetkellä 8+2, ja en ole nukkunut kokonaista yötä sitten viimeisen oviksen. Mulla oli tätä samaa unettomuutta jo jonkin aikaa (pari vuotta?) PMS oireena, mutta on siis jäänyt nyt päälle. Eka raskaus kyseessä, joten en osaa sanoa miten tästä eteenpäin, mutta toivon kovasti, että tää liittyisi keltarauhaseeen, ja toivottavasti helpottaisi kunhan istukka alkaa toimia kunnolla. :smiley-angelic001
 
Täällä ei kyllä kukuta, nukahdan illalla klo 21 sohvalle ja siirryn siitä sitten sänkyyn miehen herättämänä. Just tänään sanoin miehelle että näköjään tää sama väsymys on nytkin mikä oli myös esikoisen raskauden alussa , kun kertakaikkiaan vaan sammuu vaikka kuin yrittäs valvoa. Aamulla en taas osaa nukkua pitkään vaikka saisikin vaan herään klo 7 ja silti väsyttää mut en vaa voi nukkua. :hilarious: paitsi aamuvuoroihin herätys on jo klo 5 .
 
10+4 mennään. Pahoinvointi ei ole helpottanut mutta luotan ja toivon, että se jää pois kun eka kolmannes on takana. Esikoisen kohdalla loppui niillä main. Eli joulun yli kun vielä sinnitellään niin pitäs helpottaa :angelic:

Hirveetä tää on kyllä ollut, tämä olo vie mehut ihan totaalisesti ja pelkkää zombina oloa on ollut viime viikot. Yksi viikko töitä jäljellä ja siiten lähes kolmen viikon joululoma. Uutena oireena mulla on nyt vasta tämän viikon aikana tullut rintoihin aristusta ja vähän ovat pöhäköityneet. Vatsaa turvottaa mutta painoa ei ole tullut plussauspäivästä vielä yhtään. 10 päivän päästä on jo NT-ultra :nailbiting:
 
Pahoinvointia itsellä vain välillä. Pitääpä viikon päästä neuvolassa sanoa tästä yökukkumisesta. Ilmeisesti kuitenkin ihan normaalia. On kyllä melko ikävä vaiva. Alkaa näyttää naamasta jo aika nukkuneen rukoukselta kun silmät turpoaa ja alkaa tummua aika kivasti:hungover: ensimmäisestä vasta viimesillä kolmanneksella tuli levottomat jalat joita istuin öisin suihkussa
 
Mutta nyt nukkunut sen verran hyvin että vain käväissyt 2x vessa ja muutaman kerran hereillä mutta saanut unen onneksi nopeasti kiinni:happy: paljon virkeämpi olokin. Jospa nuo yökukkumisesta ois tän alun osilta tässä kun tiedän että loppua kohti uni on taas hakusessao_O olen välipalakeksin ottanut tyyny alle jos nälkä yllättää ettei tarvitse lähteä aina jääkaapille. Nyt 6+6 :love017
 
Olen alkanut nyt myös heräillä lähes poikkeuksetta joka yö, juurikin siinä 2-3 aikaan. Sängyssä pyöriminen ei auta, vaan pitää nousta, käydä vessassa, ehkä syödä pieni leipäpala ja lukea kirjaa ennen kuin uni tulee. Aamulla sitten väsyttää väsyttää, vaikka kävisin illalla miten aikaisin nukkumaan :sorry: Tänään 10+3
 
Unettomuus vaivaa täälläkin. :stop: Välillä on parempia öitä mutta plussasta asti oon herännyt aamuyöllä klo 3-5 välillä ja valvonut 30min - 2h. Nyt menossa 10+0. Päivisin sit väsyttää... Onneksi teen töitä kotona ja työajat joustavat niin voi välillä aamusta venyttää unia joa ja kun nukahtaa uudelleen.
 
Täällä ei sinänsä unettomuus vaivaa koska voisin nukkua kokoajan :woot: mutta viime yönä oli niin kamala pahoinvointi että valvoin aamuyölle asti. Söin vielä iltapalaa ennen nukkumaanmenoa mutta sänkyyn päästessä alkoi oksettamaan ja oli todella tukala olo :wtf: joskus aamuyöstä sitten nukahdin ja aamulla pari katkonaista tuntia unta..
Muuten olot on olleet aika samat eli jatkuva pahoinvointi enemmän tai vähemmän ja vatsa kramppailee, nyt menossa 9+1..toivon tosiaan että tämä pahoinvointi helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen..
 
Moi. Aijemmin ilmoittelen että olisi 6+4 mutta se onkin vasta nyt. Pitkä kierto niin tultiinkin taaksepäin. Onko muilla yöllistäkukkumista? Mulla nyt kohta 2 viikkoa herään sen 3xvessaan ja nälkä yllättää. Sitten 3-4 aikaan yöllä herään ja valvon sinne aamun tunneille ennenkuin nukahdan.. Ehkä hieman ärsyttäväkin oire mutta näillä mennään:arghh: päiväväsymys ei ole nyt enää niin paha mutta ilta kun tuleeeolisin valmis jo klo 20 sänkyyn:happy: tissit se kun turpoaa ja masua välillä aivastaessa tai nopeasti noustessa vähän ns vihlaisee. Ensimmäisestä raskausesta jo kohta 13v ja hän sai alkunsa clomifenillä. Ensimmäinen. Luomu raskauteni siis. Oisko mitään vinkkejä mikä helpottais nukkumista koska yöllä on tooooosi tylsää katseella seiniä kun muut nukkuu:dead:

osanakohan vastata sinulle, jos en pahoittelut ❤️
Täällä myös yökukkuja! Alkaa ottamaan kyllä oman jaksaminen päälle nämä yövalvomiset.

Pitää varmaan uudestaan keskustella asiasta neuvolassa kun alkaa rajusti vaikuttamaan omaan hyvinvointiin. Oletteko yökukkujat testanneet mitään poppaskonsteja jotka voisivat auttaa?❤️
 
osanakohan vastata sinulle, jos en pahoittelut ❤️
Täällä myös yökukkuja! Alkaa ottamaan kyllä oman jaksaminen päälle nämä yövalvomiset.

Pitää varmaan uudestaan keskustella asiasta neuvolassa kun alkaa rajusti vaikuttamaan omaan hyvinvointiin. Oletteko yökukkujat testanneet mitään poppaskonsteja jotka voisivat auttaa?❤️

Täälläkin edelleen kukutaan. Viime viikolla oli jo pari yötä, että vaikka heräsin yöllä, sain melko pian uudelleen unta. Nyt taas palattu samaan vanhaan, eli valvon 1-2h joka yö. Olen tällä hetkellä lomalla, joten vaikka herään joskus klo4, aikaan ja valvon, saan sit vielä uudelleen unta aamulla ja nukun normaalia pidempään, joten tunti määränä unta tulee ihan hyvin (yhdistettynä vielä päiväuniin). Mutta kyllä sen huomaa, että ei katkonainen uni ole sama asia kuin katkeamaton, vaikka tunteina unta tulisikin sama määrä. Voin hyvin kuvitella miten pienten lasten vanhemmat on ihan zombeja töissä, kun tätä jatkuu pahimmillaan vuosia putkeen.

Ei ole mitään poppaskonstia, lääkkeitä en ole itse uskaltanut kokeilla. Jos tämä jatkuu edelleen tammikuussa, aion tuoda esille seuraavalla neuvolakäynnillä myös. Tsemppiä, valitettavasti ei just nyt ole muuta tarjottavana! :sorry:
 
Pahoinvoinnin oireet ovat loppuneet lähes täysin. Väsymystä edelleen ilmassa. Nyt uutena oireena on alkanut alaselän kivut ja 'väsyminen'. Tulee esille töissä, en ehdi pitämään taukoja ollenkaan ja seistessä menee koko päivä. Saapa nähdä pystynkö olemaan töissä loppuun asti kun näin alussa on jo vaikeaa. Olen siis töissä kiireisessä kaupassa jossa työskennellään yksin :sad001
 
Nyt 10+3.
Olo alkaa paranemaan. Usein vieläkin heikko, oksettava olo, päänsärkyä ja väsymystä. Pissattaa. :sour:

Onko muita, jotka kovasti odottaneet ensimmäistä raskautta pitkään ja vannoneet rakastavansa joka hetkeä? :joyful:

Mutta tämä onkin ollut kamalaa enkö haluaisi enää kokea tätä uudestaan.. :wtf:

Tietysti silti toivon, että huono olo jatkuu! :hilarious:
Eka raskaus meni kesken eikä siinä ollut oireita niin nyt oireet tuovat toivoa jatkumisesta. :):Heartred
 
Takaisin
Top