Oireita raskauden edetessä

tinkanen

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Heinämammat 2018
Tänne siis voi laittaa oireita, mitä milloinkin ilmaantuu tämä kiva, voi itsekin sitten joskus muistella mitä on itsellä ollut milläkin viikolla tai päivällä
 
Laitan itse heti tänne;

Tänään rv 5+0, ja tosi kovat alavatsakivut, välillä kramppaa ja välillä helpottaa eli hyvin aaltoilevaa kipuilua. Aiemmin kyllä ollut myös päivittäin mutta lievempänä.

Rv4+2 jälkeen rinnat olleet päivä päivältä aina kipeämmät/välillä viiltää ja kosketusarat.

Vessassa saa ravata koko ajan.

Vielä ei ole kuin kahdesti tullut pahaolo, ekalla kerralla oli liian kova nälkä ja eilen ruuan jälkeen meinas laatta lentää, meni onneksi ohi. (Jännityksellä odotan pahoinvointia, edellisessä raskaudessa laatta lensi ensimmäiset 16viikkoa ) toki otan senkin vastaan, kunhan pieni pysyisi kyydissä ❤️
 
Tänään rv 3+2 ja lieviä menkkamaisia jomoja on välillä ja on paljon lievempiä kuin esikoisesta. Rinnat tuntuu puoliksi täytetyiltä vesi-ilmapalloilta, kun on turvonneet mutta vähän lössöt. :laughing002 ''Anteeksi''
Etovaa oloa on ja huomasin, että sukulaisten luona kyläillessä rupesi huimaamaan.
 
Mulla tuo väsymys meni aivan yli heti tässä alussa. Aloitin rautalisän ja se auttoi heti! En voi uskoa, että oli näin helppo juttu :wideyed: nyt 7+5. Seuraan tilannetta :pompus:
Edit: selvennyksen vuoksi vielä että ei väsymys ole kokonaan poistunut, mutta olen toimintakykyisempi, enkä aivan sumussa koko ajan.
 
Muokattu viimeksi:
Munkin pitää varmaan rautaa jatkaa. Haukottelen kokoajan ja tää väsymys on tosi voimakasta.
 
Kyllä se rauta vaan auttoi jo yhdessä päivässä. Kahden eri aamun välillä on eroa kuin yöllä ja päivällä, ihan tippa tuli linssiin kun tajusin miten paljon parempi olo on nyt :):rolleyes:

Sama homma! Otin eilen ja tänään heräsin tosi pirteenä!!! :happy:
 
Mitä rautaa ja millä annoksella syötte? Mä aloin n kk sitten syömään ja mietin, et jatkanko edelleenkin... Kkm jälkeen rauta jäi heikolle tasolle, siksi päätin aloittaa. Eikä mulla koskaan oo mikään päätä huimaava arvo se ollutkaan.
Retafer 100mg joka toinen päivä
 
Päänsärky ja ummetus :smiley-ashamed008 on 2 kamala oiretta hetkellä. Ilman lääkettä ei häviä, onneksi laksoperon toimii nopeasti:laughing025
 
Laxoberonia ei vaan voi käyttää kovin usein, ite oon käyttänyt kuitulisää :smiley-ashamed004
Juu tiedän:). Oli aivan pakko käyttää, koska sain 5x raivata vessa välissä , myös yöllä + kamala kipu vielä lisäksi.:angryfire

En halua muutenka kauheasti mitään lääkeitä käyttää, kipulääkettä ottin kans vasta kun pää meinas jo räjähtää:sick009
 
Mitä rautaa ja millä annoksella syötte? Mä aloin n kk sitten syömään ja mietin, et jatkanko edelleenkin... Kkm jälkeen rauta jäi heikolle tasolle, siksi päätin aloittaa. Eikä mulla koskaan oo mikään päätä huimaava arvo se ollutkaan.
Retafer 100mg joka toinen päivä

Mulla on käytössä Iron Vital F nestemäinen rauta kun nuo tablettiraudat eivät jostain syystä imeydy. Otan tällä hetkellä sen mitä purkin kyljessä lukee eli 20 ml päivässä. Olen myös käyttänyt Compiron-valmistetta, toimi myös hyvin. Tämä Vital F on paremman makuinen. Ja tarkistin, rautaa siinä on 20 mg. Eikä ole aiheuttanut vatsaoireita mulle.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ollut mielestäni aika vähän oireita (tosin ei ole aiempaa kokemustakaan mihin verrata).
Ennen menkkojen oletettua alkua ihmettelin miksi tissit ei ole kipeän, niinkuin ne yleensä mulla on jo noin viikkoa ennen vuotoa. Se oli siis ehkä ensimmäinen oire, ettei ollut normaaleja oireita.

Nyt 5+1 jos laskureihin on luottaminen. Viime viikon lopulla alkoi olla tissit päivä päivältä kipeämmät, mutta jostain syystä tuntuu että ne on tänään normaalimmat, mikä tietysti vähän pelottaa tai ainakin mietityttää. Jo joskus ennen plussaamista eli 3+ jotain kramppaili vähän ja se on jatkunut tänne asti. Joinain päivinä enemmän, joinain vähemmän. Yleensä illalla enempi. Ja 4+6 alkoi jumalaton turvotus joka on edelleen päällä. Mutta siinäpä kaikki tähän mennessä. Ois kiva kuulla jos täällä on muitakin hyvin vähäoireisia. En ois tätä ennen uskonut, että olen huolissani huonojen olojen vähyydestä :D
 
Mä oon kyl viikonlopun ja tänää puristellu tissejäni :grin. ...ne kun oli turvoksissa, mut ei oo pe-la yön jälkeen ollu enää pinkeet. Ja sekös tällä taustalla huolestuttaa. Ei riitä, et mulle sanotaan, et "ku ei oo kipuja eikä vuotoa", kun eipä ollut tuossa edellisessäkään ja oli kkm!
Tänään on vähän alaselkä jomotellut. Ja röyhtäilen, mut... En oo yhtään levollisin mielin. Huomenna onneks keskusteluaika.
 
Täällä on suht napakoita toispuoleisia muniskipuja. Onko muilla. Sattuu suht paljon välillä. :sick009
 
Täällä ei alkuun ollut juuri oireita, mutta toissa päivänä ja tänään kyllä oksensin aamulla ja väsymystä on riittänyt. Viikonloppuna oli myös liitoskipuja tuolla häpyluun alueella, mut hävis kivut vielä. Voiko ne tosiaan alkaa jo nyt, vaikka viikkoja vasta 8+?o_OViime raskaudessa liitoskivut alkoi vasta vikoilla viikoilla. Perjantaina ultra ja kyllä jännittää!
 
Mulla on käytössä Iron Vital F nestemäinen rauta kun nuo tablettiraudat eivät jostain syystä imeydy. Otan tällä hetkellä sen mitä purkin kyljessä lukee eli 20 ml päivässä. Olen myös käyttänyt Compiron-valmistetta, toimi myös hyvin. Tämä Vital F on paremman makuinen. Ja tarkistin, rautaa siinä on 20 mg. Eikä ole aiheuttanut vatsaoireita mulle.

Mulla sama rauta käytössä se tosin kohta loppuu ja koska on niin kallista, on ehkä pakko vaihtaa johonkin pillerimutoiseen ja edullisempaan... Obsidania olen syönyt edellisissä raskauksissa, on mahaystävällisempi kuin esim. Retafer.
 
Mulla ei ole tällä hetkellä mitään muita oireita, kuin todella kipeät ja kovat nännit! Ja nännipihat on ehkä aavistuksen tummemmat kuin ennen.
 
Tänään 5+2. Siis voiko olla että väsymys alkaa näin yhtäkkiä eikä ollenkaan hiipien? Aivan ylitsepääsemätön uupumus ollut melkein koko päivän. Tuntuu ettei mitään saa tehtyä ja keskittymiskyky on todella heikko. Ja eilen raportoin vielä oireettomuutta :bored: "ilokseni" voin kyllä kertoa, että tissit on olleet taas tänään niin kipeät, että piti tonkia alusvaatelaatikko läpi pehmeimpien mahdollisten liivien toivossa. Onneksi löytyi aika hyvä vaihtoehto tähän kohtaan omasta takaa enkä joutunut vielä ostoksille.
 
Takaisin
Top