Oireita, oireita..

Onnea Joupo!:happy:

Täällä nyt pari päivää väsyttänyt aivan hirveästi ja valkovuoto on limamaista. Välillä myös tulee harkkasupistuksia eli pikku hiljaa tässä tapahtuu edistymistä:cool:

Täällä nyt pari päivää väsyttänyt aivan hirveästi ja valkovuoto on limamaista. Välillä myös tulee harkkasupistuksia eli pikku hiljaa tässä tapahtuu edistymistä:cool:

Samanlaisia kuulumisia täällä, mutta en osaa jotenkin ajatella että meinaisi mitään. Plaah.

Mie en edes mieti enkä ajattele et jokin kipuilu tai mikään olisi oire siitä, että synnytys lähestyisi :) Annan vaan suosiolla olla, niin ei tule pettymyksiä ja turhaa odottelua kun ajattelee ja odottaa et jokohan nyt tapahtuisi kun on nyt näin tai noin :D Kyllä se ulos tulee kun on valmis, koitan vaan keskittyä nyt esikoiseen, koska kohta minun huomio ja aika menee enemmän uuteen tulokkaaseen :)

Minä päätin myös noin Cocoa! :)
Alkoi ärsyttää kun täs on aina yhtä sun toista ja silti yhessä kasassa. Sitten pääkoppakin jo hajoo niihin pettymyksen tunteisiin, enkä mä nyt voi näille oikein mitään et kipui/kolotuksia on ja vaavi kasvaa kasvamistaan.. Murehdin sitten kun on aihetta.

Niimpä, antaa kropan heittää mitä "oiretta" vaan, reagoidaan sitten vasta kun joko lapsivedet tulee tai supparit on kipeitä ja niiden aikavälit tihenee ja kestot pitenee eivätkä ota loppuakseen :) Mitä sitä turhaan aikaisemmin miettiä, tulee kuitenkin viimeistään 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen ulos mahasta eikä jää sinne :D

Alan tässä vähitellen ymmärtää, miksi kaikki on ihan vikoilla viikoilla (etenkin ne 40-42) täysin kyllästyneitä odotukseen. Mulla vielä la n.4 viikon päässä, ja nyt jo on typerän raihnainen ja epämukava olo.
Kivuliaat supistukset onneksi ovat nyt loppuneet, mutta kivuttomia harkkasuppareita on päivittäin tosi paljon. Tuntuu että melkein puolet ajasta jonka oon jalkeilla, kohtu on ihan kivikova ja inha. Enkä tiedä onks tää nyt vauvan pään painumista alas vai jotain muuta liitoskipua, mutta nivusissa ja sillä suunnalla vihloo aina jos vähänkään koitan jalkaa taivuttaa "väärään" suuntaan.

Ollakseen maailman luonnollisin ja iloisin asia, on tää raskaana oleminen kyllä vaikeaks tehty :joyful:

Täällä kanssa ne ajatukset hukkaan jos jotain vähänkää erilaista on:P tosin oon kyllä muutenkin asennoitunut et tää tulee vasta marraskuussa ulos.

Kiitos Miitu ja Cocoa. Nyt minäki lopetan oireiden kyttäyksen ja keskityn tähän hetkeen ja esikoiseen. Tulee sitten kuin tulee, mennään vaikka sitten 2viikon päästä yliaikais kontrolliin :grin

Koskahan se yliaikais kontrolli muuten yleensä on? Onko näissä paikkakunta kohtaisia eroja?

Miitu, meillä on myös vasta 41+5 yliaikais kontrolli :shifty: Ja sinne pitää suoraa ottaa sairaalakassi mukaan. Mun mielestä tuntuu vaan kovin karulta odottaa tuonne asti ilman, että välissä on edes neuvolaa. Eikös yliaikaisuuteen liity jotain riskejäkin? Kuinka monta kertaa sitä kerkiää välissä jo huolestumaan :sad001

Siis no liittyy! Sehän siinä tuntuukin hurjalta että ihan noin pitkälle täytyis odotella. Ne riskithän alkaa tässä loppua kohden nousta, istukan kalkkeutumista yms.
Ei oo ensimmäinen tapaus kun oon lukenut et lasketun ajan jälkeen vauva kuollut masuun syystä x. Komplikaatioiden riskit nousee kun mennään lasketun ajan yli, niin vauvalla kuin äidillä.
En nyt halua ketään pelotella tietenkään! Mutta kyllä se on mietityttänyt.

http://www.duodecimlehti.fi/lehti/2015/11/duo12291

Tuolta lueskelin että suotavaa olis synnyttää viimeistään rv 41.

Ehkä täytyy sit alottaa polilla ravaaminen erinäisistä syistä lasketun jälkeen ni eiköhän laita aiemmin käynnistyksen :grin No onneksi tässä on vielä muutama yö jäljellä.

Ehkä täytyy sit alottaa polilla ravaaminen erinäisistä syistä lasketun jälkeen ni eiköhän laita aiemmin käynnistyksen :grin No onneksi tässä on vielä muutama yö jäljellä.

Luit ajatukseni! :wink

Mitenkähän jossain radin kans vasta 41+3 o_O Mulle kummassaki sairaalas missä oottanu on sanottu et radin kans ei yli lasketun ajan koska riskit lisääntyy normiraskauteen verrattuna.

Huh, aika hurjia riskejä! Eroja taitaa olla paikkakunta- ja lääkärikohtaisesti. Mua hirvittää tää, koska mun siskolle oli kontrolissa (n.rv41+1) sanottu että ei haittaa mitään vaikka menis sinne viikolle 42+ :woot:
En sitten tiedä, katsovatko vauvan koon tms perusteella sitä et onko haittaa vai ei?

Liitän tähän nyt Vauvantain kätilön kirjoituksen liittyen yliaikaisuuteen jotta teitä vähän helpottaisi :)

"Nyt pistää kätilöllä vihaksi.

Vastaanotollani on käynyt viime aikoina paljon terveitä nuoria naisia, ihanasti raskaana, ilman mitään komplikaatioita, yksi vauva nätisti takaraivotarjonnassa. Ja jokainen näistä naisista on ollut ahdistunut, itkuinen, toivoton, pettynyt omaan kehoonsa, tuskainen ja peloissaan siitä, mitä tulevaisuus tuo.

Ihan vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että heillä on raskausviikkoja muutaman päivän yli 40. Ja joku, jokin, tämä medikalisoitunut yhteiskuntamme, on pelotellut heidät YLIAIKAISEN RASKAUDEN VAAROILLA. Neuvolassa, kavereiden kesken, nettipalstoilla on puhuttu lapsiveden vähyydestä, istukan toimintahäiriöistä, vauvan voinnin huononemisista, ilman minkäänlaista tutkimusnäyttöä näiden äitien omasta tilanteesta.

Raskauden normaali kesto on noin 40 viikkoa. Raskaus on yliaikainen (nykymääritelmien mukaan) vasta sitten, kun raskaus on kestänyt YLI 42 VIIKKOA. Tuo laskettu aika, 40+0, ei ole istukan, vauvan sydämen, lapsiveden tai kohdunsuun "parasta ennen"- päiväys, vaan mitätön akateeminen keskiarvo normaalien raskauksien kestosta. Sen tärkein funktio on lienee antaa KELAlle päivämäärä, mistä laskea äitiyspäivärahan alku.

RAKKAAT NAISET, odottajat, emoset. Kun normaali raskautesi täyttää 40 viikkoa, SINULLA EI OLE MITÄÄN HÄTÄÄ. Naisena ja nisäkkäänä sinulla on kaikki ihan tosi hyvin. Kehosi suojaa ja kasvattaa vauvaasi tänään ja huomennakin. Ainoa, mikä sinun onneasi, iloasi ja terveyttäsi varjostaa, on medikalisoituneen hoitojärjestelmän ja lähipiirin varoittelu.

Toki raskauden loppuvaiheessa tarvitaan normaalia, tiivistä neuvolaseurantaa, varsinkin sitten jos raskaus menee yliajalle (eli 42+). Ennen sitä tapahtuva hysterisointi, varoittelu, ennakointi ja pelottelu on niin turhaa. Yliaikaiskontrollit sairaalassa ovat hyväksi, koska silloin nähdään lapsen ja istukan todellinen tilanne- mikä ei välttämättä korreloi millään tavalla raskausviikkojen määrään. On mahtavaa, että löydämme kontrollitutkimuksissa ne vauvat, joilla on ongelmia, mutta voisiko muiden antaa olla <3

Mutta muuten sanoisin, että antakaa terveiden raskaana olevien olla rauhassa. Jutellaan niistä käynnistyksistä sitten vasta JOS niitä tarvitaan. 42+. Ei laskettuna päivänä eikä pariin viikkoon sen jälkeen."

Mahtavat sivut muutenkin, kannattaa tutustua :) https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1805865026098166&id=365349320149751

Meillä yliaikaiskontrolli 41+0 sairaalalla, ei sentään sitä myöhemmäksi ole laitettu :) Noh sittenhän sen näkee tartteeko mennä, veikka kyllä et sieltä löydän itseni :D

Alan tässä vähitellen ymmärtää, miksi kaikki on ihan vikoilla viikoilla (etenkin ne 40-42) täysin kyllästyneitä odotukseen. Mulla vielä la n.4 viikon päässä, ja nyt jo on typerän raihnainen ja epämukava olo.
Kivuliaat supistukset onneksi ovat nyt loppuneet, mutta kivuttomia harkkasuppareita on päivittäin tosi paljon. Tuntuu että melkein puolet ajasta jonka oon jalkeilla, kohtu on ihan kivikova ja inha. Enkä tiedä onks tää nyt vauvan pään painumista alas vai jotain muuta liitoskipua, mutta nivusissa ja sillä suunnalla vihloo aina jos vähänkään koitan jalkaa taivuttaa "väärään" suuntaan.

Ollakseen maailman luonnollisin ja iloisin asia, on tää raskaana oleminen kyllä vaikeaks tehty :joyful:

Sama homma. Neljä viikkoa pitäis vielä sektiota odotella ja olen aivan kypsä tähän mahaan. Sinänsä ollut helppo raskaus ilman ongelmia mutta koska olen aina ollut hoikka ja taipuisa niin hermoja kiristää olla tälläinen paksu pökkelö :( oon vielä sellanen että kokoajan puuhastelen kaikkea, eikä sohvalla löhöäminen luonnistu ollenkaan. Tulen siitä vain ärtyisäksi ja tiuskin miehelle ja syyttömille eläinparoille. Sekin ärsyttää että sektiota siirrettiin viikolla kauemmaksi siitä mitä sairaalasta aluksi sanottiin.

Takaisin